• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Bubbel o Davidoff Robusto
6E753EE3-9DC8-43F4-9A10-87477062451A.jpeg

Hej!
Jag använder ett billigt tradera-askfat till mitt puffande. Överlag funkar det bra men vid lite större cigarrer ryms helt enkelt inte askan i koppen på askfatet. Surfar runt efter alternativ men tänker att det måste finnas massor av askfat som inte kommer till användning i den här avdelningen...
Ngn som har ett snyggt, lagom stort askfat till lagom mkt pengar att sälja?

CABD8214-FDA8-46CD-BA11-CF2CB682C19D.jpeg

-JL-

Tack för synpunkter, det är inga hål och fläckarna i trät är lite vatten som skvimpat ut bara. har även dränkt in lådan när jag fick den som man ska. ska testa med att värma upp vattnet, bra idé.
Tack för synpunkter, det är inga hål och fläckarna i trät är lite vatten som skvimpat ut bara. har även dränkt in lådan när jag fick den som man ska. ska testa med att värma upp vattnet, bra idé.
Lite återkoppling sedan sist, köpte xikars digitala hygrometer samt deras 250 crystalfuktare (har kvar den lilla på 50 med samt en extraskål) och nu har det hänt grejer! 65% i lådan och avsevärt fräschare garrar så hoppas det gjort susen. tack för alla tips och råd, salve!

Senast ändrad:
Lite återkoppling sedan sist, köpte xikars digitala hygrometer samt deras 250 crystalfuktare (har kvar den lilla på 50 med samt en extraskål) och nu har det hänt grejer! 65% i lådan och avsevärt fräschare garrar så hoppas det gjort susen. tack för alla tips och råd, salve!
Känns ju bra att det går framåt. Dock märkligt med 3 st fuktare i en sån liten humidor? Din nya 250 borde vara fullt tillräcklig tänker jag

Känns ju bra att det går framåt. Dock märkligt med 3 st fuktare i en sån liten humidor? Din nya 250 borde vara fullt tillräcklig tänker jag
Håller med men blir det bra med denna uppsättning är jag nöjd, får hålla kik så det inte sticker iväg för mycket, får kanske ta bort den lilla vid ett senare tillfälle när allt mättat, både låda och garrar.

Efter 7 veckors väntan får jag svaret att pipan är borttappad i posthanteringen. Tillbaka till ruta ett i letandet.. Fan va trött man blir. :(

Första kvällen vi är barnfria på nästan 6 månader. Fåglarna kvittrar, lite rom i glaset och en Montecristo Tubos från 2006. Denna cigarr är allt vad Montecristo ska vara, kakaoböna och chokladkaka.....kubabuljong och en balans som är obeskrivlig.
6E9EA895-41C0-4946-80E8-19139EA79F4A.jpeg
2 snabba:
Vilken Stinky är det du har där i bild?
Är den djup nog för att vinden inte ska fånga upp askan och sprida den vidare?

Här får man på morgonen en notis om att Kind äntligen fått in MD4. 06:50 kastar jag mig in på hemsidan för att mötas av att de redan är slut...
Är det några av er gamar här som helt saknar anständighet och hänsynslöst stjäl framför mina ögon?

Tillbaka
Topp