• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Hur gör ni som bor i stan och saknar en balkong/uteplats? Utomlands finns ju möjligheten att besöka cigarrbarer, vilket är något jag verkligen saknar här i Sverige. Finns det cigarrklubbar inom Stockholm som man kan gå med i? Hittar ej mycket info när jag googlar, tyvärr. :)
 

BOTL

Panerai
Hur gör ni som bor i stan och saknar en balkong/uteplats? Utomlands finns ju möjligheten att besöka cigarrbarer, vilket är något jag verkligen saknar här i Sverige. Finns det cigarrklubbar inom Stockholm som man kan gå med i? Hittar ej mycket info när jag googlar, tyvärr. :)

Sväng förbi Framcigarr på Kungsgatan, var trevlig som fan och köp dagsmedlemskap så får du puffa i källaren.
 

Stein

Cartier
Blev en liten garre på lunchen idag. Från en låda från juni 2016. Mycket god! Kalldraget smakade fikon och russin. Upptänd mycket choklad och den där syrliga smaken som jag alltid känner på Uppman. Gott!
20200526_122428.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
After dinner pinnen. Premiär för mig i Cohiba Maduro segmentet

Cohiba Maduro 5 Genios
Mått 140x21 ish
Doftar sötma tänk fikon. Ny slaget hö
Kalldraget för tankarna o smak till sylt o druvskal..viss strävhet
Första puffarna skvallrar om ett fast drag med medium rök...
men oj va mkt smak. Känner mig nästan lite ”dränk” av kaffe latte, créme brûlée, kanel o peppar

Krämiga kakao toner följer.
Finns en trevlig smak av sälta på läpparna. Vaniljtoner följer Allt är så bra balanserat.
Tar en bit choklad följt av en sipp lagrad rom (Diplo familia). Wow allt kommer samman till ännu en nivå. Min fru sitter brevid o smakar på röken..oj va sött säger hon :)
Har en bit kvar men känner redan att detta är mkt mkt bra.
9DA32CEF-AAC3-43D3-A835-CBB41F386075.jpeg
4E475928-EC83-4E29-9D69-28E2D6A342EA.jpeg
 
Topp