• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

-JL-

Rolex
2-Faktor
RP Grand Reserve
Halvt storm ute..

33232078-794D-47CA-B7A8-DEE3A59120A8.jpeg
 

Clermont

Omega
God kväll,
Tog under semestern med mig två cigarrer i min adorini tubo. Tyvärr i stressen inför semestern råkade jag ha i för mycket dest.vatten i tuben så det har blivit ett mögelangrepp på topparna. Finns det någon chans att rädda dom genom att snoppa av någon centimeter. eller är det bara att kassera.

Tråkigt att det hände de utvalda semester cigarrerna, Davidoff no 2 till vä, och cohiba siglo till hö.
Mvh
 

Bilagor

  • 65800F17-CEAD-4935-AAEF-D933CCD8BF79.jpeg
    65800F17-CEAD-4935-AAEF-D933CCD8BF79.jpeg
    339.9 KB · Visningar: 4

Chillzz

Omega
God kväll,
Tog under semestern med mig två cigarrer i min adorini tubo. Tyvärr i stressen inför semestern råkade jag ha i för mycket dest.vatten i tuben så det har blivit ett mögelangrepp på topparna. Finns det någon chans att rädda dom genom att snoppa av någon centimeter. eller är det bara att kassera.

Tråkigt att det hände de utvalda semester cigarrerna, Davidoff no 2 till vä, och cohiba siglo till hö.
Mvh
Bara torka av och kör! :)
 

DrDre

Patek
Den där härliga känslan av vardagstrevnad när man får ha det lite trevligt. Värt guld.

En cigarr på kvällen när alla bestyr är avklarade, en espresso innan någon vaknat i huset, en french press kaffe en söndagsmorgon när man är ensam på kontoret etc.

905AB019-9815-4527-BB0F-8C72EE9A734F.jpeg
 

DrDre

Patek
Hima igen, regnar lika mycket här som i fjällen :banghead::banghead::banghead: Röker en till pluggad Connie B :cigar::cigar::cigar: Herr Upman hamnar på shitlist :wtf::wtf:
E1A718F0-0B2A-4360-82E7-EAB79B3D160C.jpeg

Jag har en sådan här. Drawpoker heter den. Egentligen bara en en strumpsticka eller ett grillspett och en plastskena som hjälper till så att man kan styra in "strumpstickan" rakt. Man får sedan lämna den i cigarren ett tag. Löser inte allt men kan ofta rädda en helt förlorad cigarr till att funka hyggligt i alla fall.

Om du har en strumpsticka eller grillspett hemma så är det ju bara att prova. Var dock lite försiktig så att införandet blir rakt och tryck inte in det för fort (då finns risk att cigarren spricker, särskilt om den är lite tunnare).

D3F65B2F-6D19-4874-A233-15B10B4CD39E.jpeg
 
Topp