• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Back on track
Diplomatico #2
0C8F56E3-F6D8-4D9E-A0F9-96507AA76B45.jpeg

Äntligen kan jag skrämma vettet ur cigarrpuristerna! :D
B4CB46CE-B662-42DF-BEFD-11CBE6B443F5.jpeg

7DF20F6B-D0B2-4C7C-91F7-4D952109203B.jpeg

Hade en gammal Zippo liggandes, så bytte bensininsatsen mot Zippos egna double torch. Ska på sikt byta ut höljet mot nåt roligare än den här standardvarianten, men den funkar sålänge! Den ersätter nog min plastiga Brobergs-single torch som ute-på-stan-tändare.

Hade en gammal Zippo liggandes, så bytte bensininsatsen mot Zippos egna double torch. Ska på sikt byta ut höljet mot nåt roligare än den här standardvarianten, men den funkar sålänge! Den ersätter nog min plastiga Brobergs-single torch som ute-på-stan-tändare.
Så jävla bra! Jag har gjort samma men dumt nog köpte jag icke zippoinsats å den krånglade. Fick den utbytt men den nya var lika dålig. Ska nu byta mot en zippoinsats men har ej bestämt mig om jag skall köra single- eller doubletorch...

Så jävla bra! Jag har gjort samma men dumt nog köpte jag icke zippoinsats å den krånglade. Fick den utbytt men den nya var lika dålig. Ska nu byta mot en zippoinsats men har ej bestämt mig om jag skall köra single- eller doubletorch...
Zippo är ju kul, så varför inte en av varje? Insatserna kostar ju typ 250kr.

Bra där!
Min single torch hälsar
E55967AD-9AD6-4AC0-8DFC-3557E4E4D02D.jpeg

Choklad...bränt socker...krämigt mjuk. Draget helt perfekt. Värd pengarna o hypen? Well...behöver lagring helt klart. Finns potential för en mkt bättre upplevelse framöver . Så övriga får vila ett par år innan jag prövar igen
2AA0B627-37F6-48E5-92D1-BBCE9AFCF809.jpeg

Senast ändrad:
Hej tråden. väldigt färsk som cigarrbrukare här. Började känna på denna hobby för någon månad sen och försöker fortfarande hitta ”rätt” gällande vad jag föredrar osv. Kör mest petite/robusto i dagsläget då det är vad tiden räcker till för utan stress med min livssituation. Av det lilla jag hittills rökt är nog denna Davidoff Escurio det bästa hittills 👌🏻 Tänker inte slänga mig med ord och termer jag inte förstår mig på. Men en len, fin smak med en behaglig eftersmak. Avnjuts här med ett glas Apotekarnes julmust. Trevlig helg alla KS:are och ciggarnjutare
C145A485-F14F-4024-8B88-6DD87BFAF984.jpeg
6311AFD9-AFDA-49D1-9A26-FCABD18A53D4.jpeg

Slängde iväg en beställning från CoH på två lådor PL Monte Carlos.
Förut körde jag alltid med frakt utan spårning men det känns rätt skakigt och fastnar säkert i tullen. Vilket fraktaltternativ brukar ni välja?
/ P

Tillbaka
Topp