Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Repris eller samma bild ?
My bad! Rökte två iofsRepris eller samma bild ?
Nu har du inte jättemycket ceder i din humidor men det kan fortfarande ta ett tag innan allt stabiliserat sig. Nu är det oxå torr luft utanför. 65% är bra och inget att oroa sig för egentligen, men du kan om möjligheten finns att göra om proceduren med att ”mätta” cedern igen. Beroende på klimatet utanför humidoren samt vilket skick cigarrer är i kan det ett tag innan du ligger på 68-70%Fick denna humidoren i födelsedagspresent i mitten av december:
adorini Treviso Deluxe humidor med glaslock | GRATIS utskick
Betyg: 4.5 ✓ 163 utvärderingar av adorini Treviso Deluxe humidor med glaslock ✓ Endast 2 279 kr ✓ GRATIS utskick ✓ 100 dagars returrätt ✓ Kundservice ✓ Köp här med vår garanti för bästa pris hos HumidorDiscount och spara!www.humidordiscount.se
Den 21 december satte jag igång och fuktade försiktig insidan av humidoren med destillerat vatten som innehöll silverjoner (den burken vätska man fick med humidoren) och jag la ett glas med samma vätska i humidoren och lät den stå i 3 dagar. Den låg på luftfuktighetsnivå 72 under dessa dagar. Den 23 (eller 24 minns ej exakt) december fyllde jag själva luftfuktaren (https://www.humidordiscount.se/adorini-deluxe-humidor-luftfuktare) med samma vätska och vände upp och ner samt lät den stå i 5 minuter för att överflödig vätska skulle rinna ut på en handduk. Därefter satte jag in luftfuktaren i humidoren. Första 3 dagarna låg den bra på luftfuktighet 72. Den 27 åkte vi iväg hemifrån och när vi var hemma igen den 2 januari (ca. 1 vecka var vi borta) så var luftfuktigheten nere på 60.
Jag åkte direkt och köpte batterivatten på närmaste bensinstation och återupprepade processen med att fylla luftfuktaren med vätska samt vända den upp o ner i 5 minuter för att låta överflödig vätska rinna ut. Därefter satte jag in den i humidoren igen. Nu har det gått 2 dagar sedan jag gjorde detta och humidoren ligger på 65 i luftfuktighet och verkar inte röra sig så mycket mer uppåt.
Någon som vet vad detta beror på och hur jag på bästa sätt kan lösa det? Ska jag prova ta ut cigarrerna samt fukta insidan av lådan igen?
Tack för svaret.Nu har du inte jättemycket ceder i din humidor men det kan fortfarande ta ett tag innan allt stabiliserat sig. Nu är det oxå torr luft utanför. 65% är bra och inget att oroa sig för egentligen, men du kan om möjligheten finns att göra om proceduren med att ”mätta” cedern igen. Beroende på klimatet utanför humidoren samt vilket skick cigarrer är i kan det ett tag innan du ligger på 68-70%
65-68% tycker jag själv är optimalt.
Så länge din snoppare inte är dyngsur så borde det inte vara nåt problem.Tack för svaret.
Blev lite stressad över att luftfuktigheten rörde på sig så pass då jag förstått att det kan förstöra cigarrerna (har inga särskilt dyra cigarrer för tillfället men ändå). Vill helst se till att det kan hålla sig på en jämn och bra nivå konstant. Får ge det några dagar till och se om det håller sig runt nuvarande nivåer eller om det börjar droppa igen. Då får jag kanske mätta cedern igen i värsta fall.
Edit:
En annan lite dum fråga: Kan det orsaka problem/påverka cigarrerna/fuktigheten i humidoren om man förvarar snopparen där? (Har ej min snoppare i humidoren men tänkt att det vore skönt att ha den där, även om det ser fult ut).
Vi får dela på en låda vid nästa beställning kompisFörsta, men inte sista, bekantskapen med en nub efter tips från bästa @Margarinkungen
Gillade den skarpt
Asså, ha den äran... asså. Fan magisktBlivit med cigarrskåp
Låter som en plan!! Vi får ”röka på” lite och se om det är några fler lådor vi ska splitta på!?Vi får dela på en låda vid nästa beställning kompis
Snygg! Hopfälld ser den ut som en klassisk fransk fällkniv.Någon som använder cigarrsax för att snoppa sina godsaker? Snubblade över denna när jag spanade runt på nätet och tyckte att den var riktigt läcker!
Laguiole gör ju bra grejer i övrigt.
Plockade upp ett par tysktillverkade Zwilling-cigarrsaxar från (killgissar) 50-/60-talet på Tradera för ett par år sen. Ska ta och fräscha till dom i helgen tänkte jag, och testköra. Fortfarande vassa, men kan säkert behöva slipas. Trivs jag med sax så kanske jag känner mig redo att lägga nära 2.000 på en Laguiole... Å andra sidan kanske Zwilling-saxarna duger fint.Snygg! Hopfälld ser den ut som en klassisk fransk fällkniv.
Tycker dock sax verkar onödigt svårt så jag äger ingen.. blev dock lite sugen nu...