• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Psykel

Patek
Liten. Knubbig. God
74E644D3-8AF0-40CD-8A82-ED671AE7A0EB.jpeg
Dom där måste jag testa! Får nog bli ett par stycken i nästa beställning från Kind Cigars. Har även ett par Hamlet i humidoren som väntar på våren.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Trots eller kanske senare just för att det är svinkallt så ökar det i hemmahumidoren också
EDD9E856-AA53-4D6A-9DBE-95521A092883.jpeg

ålandshumidoren förblir oförändrad då finnarna ser på oss ”svenskar” som om vi hade pesten. Men hoppas kunna fylla på även den till våren
9E368887-E95C-4A9F-A6B9-C1A1C7A8A7A8.jpeg
23B5DB52-22BA-4C5B-A935-3E6622C14747.jpeg

om inte annat så har jag köpt nya fuktsystem till henne som ligger här hemma och väntar på att gränsen ska öppnas igen
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Trotts eller kanske senare just för att det är svinkallt så ökar det i hemmahumidoren också
EDD9E856-AA53-4D6A-9DBE-95521A092883.jpeg

ålandshumidoren förblir oförändrad då finnarna ser på oss ”svenskar” som om vi hade pesten. Men hoppas kunna fylla på även den till våren
9E368887-E95C-4A9F-A6B9-C1A1C7A8A7A8.jpeg
23B5DB52-22BA-4C5B-A935-3E6622C14747.jpeg

om inte annat så har jag köpt nya fuktsystem till henne som ligger här hemma och väntar på att gränsen ska öppnas igen
Tack för påminnelsen! Avo Syncro Fogata behöver också köpas in!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är hyfsat säker på att jag har gjort det, men var ett tag sen. Nästan alla mina favoriter är Connecticut, så borde nog ha tyckt om den.
Får nog bli ett par såna också, för att utvärdera vidare!
Jag gick in och registrerade mig på King cigars nu också. Tack för tipset! Annars har jag mest kört Brobergs och cigarrspecilisten i växsjö, snabba som tusan med frakten
 

Psykel

Patek
Jag gick in och registrerade mig på King cigars nu också. Tack för tipset! Annars har jag mest kört Brobergs och cigarrspecilisten i växsjö, snabba som tusan med frakten
Gillar du Connecticut så kommer tips på två favoriter.
Matilde Serena: https://www.kindcigars.se/cigarrer/...-se/serena-sv-se/matilde-serena-robusto-sv-se
Finns som robusto, toro och corona.
98883e7e-0dd5-43f6-a634-f0a1c62b13d8-jpeg.1509659

Drew Estate Undercrown Shade: https://www.kindcigars.se/cigarrer/...se/drew-estate-undercrown-shade-robusto-sv-se
b4b5aa63-fe7c-4388-8f31-dc334d9c3a96-jpeg.1527766

Rocky Patel Vintage 1999: https://www.kindcigars.se/cigarrer/...-sv-se/rocky-patel-vintage-1999-torpedo-sv-se
fcf568d9-217e-49b5-8571-5174918417ba-jpeg.1510774
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Blev en liten beställning från Kind Cigars, nu när vi ändå pratade om det... RP55 på rekommendation av @-JL- och NUB Connecticut på rekommendation av @Margarinkungen, samt lite H. Upmann att lagra nåt år, Magnum 54 och half corona.
Blev en beställning av några NUB här med @Margarinkungen
Har varit nyfiken på den en tid men inte provat ännu. Insåg att jag beställde en torsdag vilket jag brukar försöka undvika då risken är att de ligger hos postnod hela helgen...
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Blev en beställning av några NUB här med @Margarinkungen
Har varit nyfiken på den en tid men inte provat ännu. Insåg att jag beställde en torsdag vilket jag brukar försöka undvika då risken är att de ligger hos postnod hela helgen...
Vad roligt med NUB, skriv gärna vad du tyckte om den sen. Och jag hoppas du hinner få paket innan helgen. Kanske också en fördel med att våra dagligvaruhandlare nu är postombud
 

Psykel

Patek
Blev en beställning av några NUB här med @Margarinkungen
Har varit nyfiken på den en tid men inte provat ännu. Insåg att jag beställde en torsdag vilket jag brukar försöka undvika då risken är att de ligger hos postnod hela helgen...
Samma här, men är man sugen så är man!
Kollade förresten min beställningshistorik hos Kind Cigars, och det verkar som jag beställde en NUB Connecticut för ca två år sen. Hög tid att testa igen! @Margarinkungen
Mina plastidorer är lite spretiga. Har lite mer lager på favoriterna, men beställer oftast två stycken av mer udda (eller dyra) cigarrer eller sånt som jag inte testat förut. Såhär lite längre i cigarrkarriären så inser jag att man nog inte bara kan testa en gång, och smaken var nog inte lika utvecklad som den är nu (även fast den fortfarande inte är särskilt utvecklad). Har inte rökt cigarr särskilt länge, trots allt. Började sommaren 2018.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Samma här, men är man sugen så är man!
Kollade förresten min beställningshistorik hos Kind Cigars, och det verkar som jag beställde en NUB Connecticut för ca två år sen. Hög tid att testa igen! @Margarinkungen
Mina plastidorer är lite spretiga. Har lite mer lager på favoriterna, men beställer oftast två stycken av mer udda (eller dyra) cigarrer eller sånt som jag inte testat förut. Såhär lite längre i cigarrkarriären så inser jag att man nog inte bara kan testa en gång, och smaken var nog inte lika utvecklad som den är nu (även fast den fortfarande inte är särskilt utvecklad). Har inte rökt cigarr särskilt länge, trots allt. Började sommaren 2018.
Ja, jag gör likadant. Köper 2 cigarrer av samma typ sen blir vissa liggandes länge. Men är det något som verkligen sticker ut så brukar jag lägga gördeln i plånboken och där åkte nuben med mig länge innan jag köpte fler. Men jag gillar den verkligen. För 115kr så finns det få om ens någon som är bättre enligt mig och min smak då förstås
 
Topp