• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Psykel

Patek
Är så taggad att inviga det senaste köpet. Får bli en vindfri dag men klart värt det.
DFB12A21-D65C-4AC8-A213-086F59233361.jpeg
Tjusig! Hoppas du blir nöjd!
 
En liten fråga. Vad dricker ni till? Själv röker jag bara på sommaren och det börjar bli läge att beställa några cigarrer. Jag brukar oftast kombinera med följande:

Virre: självklart snabbval, ett glas av det man har närmast tillgängligt.
Southern Comfort, Drambuie, Punch: När man har sötsug
Ögonblink chokladpulver i påse: I skogen, fisketuren mm.
Kaffe: Funkar, men känns inte speciellt kreativt.

Jag är lite nyfiken på drinkar eller annat som funkar bra till cigarr. När man röker så sällan som jag gör vill man ju lyxa :)
 
En liten fråga. Vad dricker ni till? Själv röker jag bara på sommaren och det börjar bli läge att beställa några cigarrer. Jag brukar oftast kombinera med följande:

Virre: självklart snabbval, ett glas av det man har närmast tillgängligt.
Southern Comfort, Drambuie, Punch: När man har sötsug
Ögonblink chokladpulver i påse: I skogen, fisketuren mm.
Kaffe: Funkar, men känns inte speciellt kreativt.

Jag är lite nyfiken på drinkar eller annat som funkar bra till cigarr. När man röker så sällan som jag gör vill man ju lyxa :)
Jag rekommenderar davidoff escurio med Blandys Harvest 2008 Colheita Malmsey Madeira och Cossart Gordon 10 years Malmsey Madeira.
Provade de på en provning, riktigt gott.
 

Bottega

Cartier
En liten fråga. Vad dricker ni till? Själv röker jag bara på sommaren och det börjar bli läge att beställa några cigarrer. Jag brukar oftast kombinera med följande:

Virre: självklart snabbval, ett glas av det man har närmast tillgängligt.
Southern Comfort, Drambuie, Punch: När man har sötsug
Ögonblink chokladpulver i påse: I skogen, fisketuren mm.
Kaffe: Funkar, men känns inte speciellt kreativt.

Jag är lite nyfiken på drinkar eller annat som funkar bra till cigarr. När man röker så sällan som jag gör vill man ju lyxa :)

Cola Zero, ibland vanlig Cola men sällan. Nespresso eller svart kaffe :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är det någon som har provat CUSANO?

@-JL- @Hebbe @Psykel ??
Nope..puffar sällan nåt annat än kubaner numera. Har aldrig fastnat för Davidoff trots flera försök. Blev dock lite sugen efter att ha sett detta mysiga reportage

 
Jag rekommenderar davidoff escurio med Blandys Harvest 2008 Colheita Malmsey Madeira och Cossart Gordon 10 years Malmsey Madeira.
Provade de på en provning, riktigt gott.

Cola Zero, ibland vanlig Cola men sällan. Nespresso eller svart kaffe :)

Tack för förslagen. Jag kanske skulle nämna vad jag kör med. Basen brukar bli Cucaracha corona och Cohiba cigariller som "grab and go". Sedan fyller jag upp med med några Cohiba Siglo I och Partagas de luxe. Tänkte prova Aging Room Quattro bland annat i sommar. Varvar med pipa (jag närmar mig 50 och har grått skägg så jag kommer undan med det:happyhappy:) och där kör jag Savinelli Black cavendish, Rattrays Red Rapparee, Caledonian Highland cream och självklart Greve Hamiltons blandning om det säger något. Jag klurar på någon long drink som passar. Man borde ha en lathund för detta, typ mild cigarr kör det här, lite mera spicy kör det här.


 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nope..puffar sällan nåt annat än kubaner numera. Har aldrig fastnat för Davidoff trots flera försök. Blev dock lite sugen efter att ha sett detta mysiga reportage

Fan nu måste jag ju prova lite Davidoff. Har 3 medium filler i humidoren men det duger inte längre... har rökt en nr 2 för flera år sedan och minns att jag var överraskad över kvaliteten men har inte köpt någon själv. Men det är nog dags nu...
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Provar detta.
Fick för ett gäng månader sedan typ 12 😂
Ett gäng cigarrer från en bekant som återvänt från Kuba.
Dom har legat, känns lite spänstiga, men vem fan vet.
Någon som vill ha dom gratis och prova?
Eller om flera vill ha varsin

Jag skickar gratis och dom är är gratis givetvis
16126318847352680943054647674177.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hej,
Provar detta.
Fick för ett gäng månader sedan typ 12 😂
Ett gäng cigarrer från en bekant som återvänt från Kuba.
Dom har legat, känns lite spänstiga, men vem fan vet.
Någon som vill ha dom gratis och prova?
Eller om flera vill ha varsin

Jag skickar gratis och dom är är gratis givetvis
16126318847352680943054647674177.jpg
Om de har legat utanför en humidor i 12 månader så är det inte värda till mer än att tända brasan tyvärr.
 
Topp