• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Vad roligt med NUB, skriv gärna vad du tyckte om den sen. Och jag hoppas du hinner få paket innan helgen. Kanske också en fördel med att våra dagligvaruhandlare nu är postombud
Provar Nub Sun grown.
Riktigt bra. Var lite orolig när jag tände den för den känns verkligen kompakt men ett mkt behagligt drag. Överlag fin konstruktion i cigarren. Tycker den har mycket choklad i smaken.
EB4B8992-C036-4EB6-BB2B-C96160EB5E8D.jpeg

tillägg: tom min fru som i normala fall inte uppskattar cigarrök påpekade att den luktar riktigt gott 👀

Senast ändrad:
Provar Nub Sun grown.
Riktigt bra. Var lite orolig när jag tände den för den känns verkligen kompakt men ett mkt behagligt drag. Överlag fin konstruktion i cigarren. Tycker den har mycket choklad i smaken.
EB4B8992-C036-4EB6-BB2B-C96160EB5E8D.jpeg

tillägg: tom min fru som i normala fall inte uppskattar cigarrök påpekade att den luktar riktigt gott 👀
Vad kul att du gillade den! Kanske får bli en sån i morgon, eller om jag ska prova en av tomtens cigarrer eftersom jag inte rökt någon av dom tidigare.

I morgon ska jag röka en liten portabel lägereld... var länge sedan även om jag och @Burnman gjorde ett tafatt försök idag. Men det var alldeles för kall efter att solen gått ner...
1E6587F7-B846-4FA9-AA65-FE69E9E32536.jpeg
Jag sa ju det: Vi skulle inte fegat ur utan bara kort och gott slagit oss ner i den fina cigarrhörnan inne på tweed! Fanns ju t.o.m två cigarrfåtöljer för ändamålet. Stort tack för en trevlig kväll.

Tack för förslagen. Jag kanske skulle nämna vad jag kör med. Basen brukar bli Cucaracha corona och Cohiba cigariller som "grab and go". Sedan fyller jag upp med med några Cohiba Siglo I och Partagas de luxe. Tänkte prova Aging Room Quattro bland annat i sommar. Varvar med pipa (jag närmar mig 50 och har grått skägg så jag kommer undan med det:happyhappy:) och där kör jag Savinelli Black cavendish, Rattrays Red Rapparee, Caledonian Highland cream och självklart Greve Hamiltons blandning om det säger något. Jag klurar på någon long drink som passar. Man borde ha en lathund för detta, typ mild cigarr kör det här, lite mera spicy kör det här.

Återkom då du provat och säg vad du tyckte :) Om man får tipsa om hemsidor så har gotteftermaten många spännande piptobaker. Da vinci och devils holiday är två jag rekommenderar.
De som fick mig fastna för cigarrer var en partagas nr 4 med aberlour abundah i glaset och mörk choklad.

Återkom då du provat och säg vad du tyckte :) Om man får tipsa om hemsidor så har gotteftermaten många spännande piptobaker. Da vinci och devils holiday är två jag rekommenderar.
De som fick mig fastna för cigarrer var en partagas nr 4 med aberlour abundah i glaset och mörk choklad.
Ska testa lite olika kombos när vårvärmen kommer, både för pipa och cigarr. Jag återkommer:)

Tillbaka
Topp