• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Spontan enklare fest på en tisdag
4F39DB99-3B76-465E-9315-72ABF5E49154.jpeg

Testar den andra sorten av COH Custom Rolled, deras 56a. Lika bra som gårdagens Piramides och likt den en full kropp och åt det starkare hållet. Perfekt drag och mycket rök med en pepprig smak som inte är för påtaglig förrän man blåser ut genom näsan. Kaffe och mörk choklad och hö är det jag får just nu. Tobaken är lagrad 3 år enligt utsago. Ska lägga ett par i långlagrings humidoren för att se vad som händer om 5 år och sen om 10 år.
IMG_20210701_170541.jpg

Glad helg! Köpte ett par såna här förra sommaren, men av nån anledning röktes dom aldrig. Idag var det dags! Ruskigt god! Söt och nötig, lite tosca över den.
8FDFEBE5-933F-4268-8124-46A3DADFEE9A.jpeg

Update: Jösses, den blir bara bättre och bättre! Salt kola, nötig sötma... Perfekt drag, lagom mild för att rökas bra i värmen... Den kan nog vara en ny topp fem för mig!

Senast ändrad:
Tjena. Bad, förra året, om lite råd kring vilken snoppare jag skulle ha. Köpte då en xikar xi1. Mycket nöjd med denna men skulle nu vilja komplettera med en v-cut. Vad ska man då köpa?? Är xikar vx2 något att sikta in sig på? Har ni andra tips och favoriter??

Tillbaka
Topp