• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Haft ont i halsen i 2,5 vecka...så jävla trött på det så ikväll skiter jag i det å röker med polaren
IMG_20220620_214626.jpg

Vi inleder Midsommarhelgen med en Montecristo - Open Regata så här efter lunch 💪🏻
IMG_20220623_135134.jpg

Hur är den där? Har bara provat en cigarr från Montecristos Open-serie och den var jag inte imponerad av, brann väldigt snett hela tiden, slocknade av sig själv om jag inte blossade på den hela tiden och inte speciellt spännande i smaken. Det var Open Eagle.

Hur är den där? Har bara provat en cigarr från Montecristos Open-serie och den var jag inte imponerad av, brann väldigt snett hela tiden, slocknade av sig själv om jag inte blossade på den hela tiden och inte speciellt spännande i smaken. Det var Open Eagle.
Det här med att brinna snett är ganska lätt hänt om man dels tänder snett och/eller det blåser från ett visst håll så jag skulle nog säga att det spelade mer in än valet av garre 😁

Jag kan också uppleva att kubaner många gånger slocknar snabbare än icke kubaner men vet inte alls vad det beror på. Håller dock fortfarande kubaner högre än resterande länders garrar 😎

Open serien är väldigt mild och som jag brukar vilja beskriva den, 'lätt'. Tycker den passar utmärkt att röka på förmiddagen eller när man inte har eller ska äta så stadigt däremot efter en grillmiddag är den nära på värdelös 😅

Glad midsommar! 😊

Snabb fråga: skulle plocka fram några cigarrer ur humidoren och såg att mina Quai d’Orsays hade fått något fluffigt på ytan. Är detta mögel, eller så kallad ”plume”? Observera att det endast är Quai d’Orsaysen som har blivit påverkade. Detta har inte spridit sig till resterande cigarrer.

Är det bara att borsta bort och inte bry sig? Eller bör jag ta ur dem ur humidoren? Har ingen traditionell humidor, utan en glasmatlåda fylld med 65-procentiga Bovedapåsar.

Bilagor

• 2A51D55A-B60C-4048-8413-BDF63A216420.jpeg
    2A51D55A-B60C-4048-8413-BDF63A216420.jpeg
    707.4 KB · Visningar: 9
Glad midsommar! 😊

Snabb fråga: skulle plocka fram några cigarrer ur humidoren och såg att mina Quai d’Orsays hade fått något fluffigt på ytan. Är detta mögel, eller så kallad ”plume”? Observera att det endast är Quai d’Orsaysen som har blivit påverkade. Detta har inte spridit sig till resterande cigarrer.

Är det bara att borsta bort och inte bry sig? Eller bör jag ta ur dem ur humidoren? Har ingen traditionell humidor, utan en glasmatlåda fylld med 65-procentiga Bovedapåsar.
Det där är ett gott tecken, dina garrar mår prima!

Glad midsommar! 😊

Plume ÄR mögel. Det är en myt att det ska vara ett tecken på välmående cigarrer utan snarare nåt som cigarrförsäljare har haft som en ursäkt för att kunna sälja mögliga cigarrer.
Går att läsa på bland annat här: https://bespokeunit.com/cigars/plume/
Dock är plume ytligt mögel, så går det att borsta bort så är det nog inte hälsofarligare än att röka själva cigarren.
Se det lite som cigarrernas tropical dials! Tekniskt sett förstörda produkter som marknadsförs som premium! :D

Plume ÄR mögel. Det är en myt att det ska vara ett tecken på välmående cigarrer utan snarare nåt som cigarrförsäljare har haft som en ursäkt för att kunna sälja mögliga cigarrer.
Går att läsa på bland annat här: https://bespokeunit.com/cigars/plume/
Dock är plume ytligt mögel, så går det att borsta bort så är det nog inte hälsofarligare än att röka själva cigarren.
Se det lite som cigarrernas tropical dials! Tekniskt sett förstörda produkter som marknadsförs som premium! :D
Bra att vi har dig och dina otaliga år av expertis inom cigarrer å tobak här i tråden 👊🏻

Tillbaka
Topp