• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Haft ett uppehåll på två år men nu börjar suget infinna sig igen.
Har ett litet lager kvar sen dess så snart upp till bevis om man skött lagringen korrekt.
DSC_1908.JPG

Plume ÄR mögel. Det är en myt att det ska vara ett tecken på välmående cigarrer utan snarare nåt som cigarrförsäljare har haft som en ursäkt för att kunna sälja mögliga cigarrer.
Går att läsa på bland annat här: https://bespokeunit.com/cigars/plume/
Dock är plume ytligt mögel, så går det att borsta bort så är det nog inte hälsofarligare än att röka själva cigarren.
Se det lite som cigarrernas tropical dials! Tekniskt sett förstörda produkter som marknadsförs som premium! :D
Förstått att plume är mögel, men hoppades på att det kanske är någon godartad typ av mögel. Hur kommer det sig att endast en typ av cigarr har blivit påverkad i humidoren? Som sagt använder jag Bovedapåsar i en väldigt tät låda, trodde inte att risken för mögel fanns då.

Förstått att plume är mögel, men hoppades på att det kanske är någon godartad typ av mögel. Hur kommer det sig att endast en typ av cigarr har blivit påverkad i humidoren? Som sagt använder jag Bovedapåsar i en väldigt tät låda, trodde inte att risken för mögel fanns då.
Oroa dig inte. Ta upp garren, dra försiktigt av möglet och lägg tillbaka den. Oroa dig först när det är grönt mögel som dessutom är genomgående.

Har skrivit det förut, har två cigarrer jag alltid försöker ha hemma. Por Larranaga Montecarlos samt denna: Bolívar Royal Coronas. En ruskigt bra garre vars kraft gör sig påmind i varje bloss 😎
I glaset: Motörheads rom 🤘🏻
IMG_20220630_181923.jpg

Hoppas det inte är att svära i kyrkan. Men var inne på Brobergs idag och plockade lite fina pinnar. Vid kassan sålde de sina egna, som den här Brobergs Arcadia, Petit Corona. Maskinrullad. Kostade 20 spänn. Köpte ett par.
Och det är lätt den mest prisvärda cigarr jag testat! Riktigt bra! 20 spänn!
Nån annan som testat?
6D38562C-DC23-40F1-AF17-CBC5C51535F8.jpeg

Kul med en humidor 😁
Du bör köpa större boveda pack till den.
Bifogar en tabell som kan hjälpa att bilda en uppfattning om dom.

Jag har ett gäng 60-gramspåsar som passar bra i hållaren 🙂, hade cigarrerna i mindre zip-påsar innan så jag bara slängde in dom Bovedorna så länge så byter jag sedan, ville inte slänga dom 🙂.

Hoppas det inte är att svära i kyrkan. Men var inne på Brobergs idag och plockade lite fina pinnar. Vid kassan sålde de sina egna, som den här Brobergs Arcadia, Petit Corona. Maskinrullad. Kostade 20 spänn. Köpte ett par.
Och det är lätt den mest prisvärda cigarr jag testat! Riktigt bra! 20 spänn!
Nån annan som testat?
6D38562C-DC23-40F1-AF17-CBC5C51535F8.jpeg
Yes, testat några. Mest prisvärda skulle jag inte klassa de som men absolut rökbara 😁

Hur ser det ut med piprökning här på KS? :) Finner ingen piptråd, så ursäkta om det är helt ot. Fick dofta på någon typ av fruktig piptobak förra veckan och har inte kunnat tänka på annat. Har blivit lite sugen på att köpa ett mindre nybörjarpaket, men tanken kring att piprökning verkar mer omständigt får mig att rygga tillbaka lite. Vad säger panelen? :)

Tillbaka
Topp