De ligger i ett förråd i källaren utan några solljuskällor. Väldigt svalt och skönt därnere (särskilt under sommaren). Några av cigarrerna där i har lagrats sen jag påbörjade min "cigarrkarriär" för flertalet år sedan. De har misshandlats rätt rejält tidigare (då jag hade mindre koll på saker och ting) och fått utstå ganska varma förhållanden. De möglade inte ens då. Ciggaren som drabbades av mögel är en Oliva (inköpt förra året). Är de mer känsliga?Jag har samma setup som du har, men vädrar inte mer än när jag tar ur eller lägger i nåt och har inga mögelproblem.
Var nånstans förvaras cigarrerna? Kan dom drabbas av direktsolljus, till exempel? Jag har mina i klädkammaren, som är mörk och ligger mitt i lägenheten.
Jag har inte stoppat något nytt där i sedan minst ett halvår tillbaka. Redan inrett varje tupperdor med ceder.Tycker ändå att det är konstigt. Jag är inte heller jätteduktig på att vädra. Inte alls över vintern faktiskt. Kan du ha stoppat ner väldigt blöta cigarrer? Jag försöker ha lite ceder i varje tupperdor. Läste på något forum att det blir ett bra skydd mot hög fuktighet.