• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Sparade Double Edmundon till åter på svensk mark. Kändes så osvenskt att finröka med solsken och +25 i Dec. Trevlig Helg.
1000014621.jpg

Hej,

Helt ny på de här med cigarrer, finns de några trevliga cigarrlounger/rum i stockholm?

nyinflyttad till sundbyberg, så har mest suttit ute på torget och puffat, men kallt och blött om vartannat.

Hos Roger på Framcigarr. Hälsa från Ben
Haha äre sant, jag fick tips om att han hade bra lösplugg (skulle hälsa från den personen),så jag var faktist till han tidigare i veckan, snick snackade lite. Köpte en pinne, frågade honom om de fanns några ställen man kunde röka i sthlm, då de såg ut som att han hade lite möjligheter, både en trappa ner och ett bakrum.

Han nämnde två platser som jag inte minns (men typ flemminggatan och något som jag tror på östermalm) sedan hjälpte han mig både snoppa cigarren jag köpte och fyllde gas. Men sa inget om att de fanns såna möjligheter hos honom.

Man kanske behövde hälsa från någon bekant (Ben) eller så gilla han inte mig :)

Ska gå dit igen oavsett då han både hade trevligt utbud och bra priser.

Haha äre sant, jag fick tips om att han hade bra lösplugg (skulle hälsa från den personen),så jag var faktist till han tidigare i veckan, snick snackade lite. Köpte en pinne, frågade honom om de fanns några ställen man kunde röka i sthlm, då de såg ut som att han hade lite möjligheter, både en trappa ner och ett bakrum.

Han nämnde två platser som jag inte minns (men typ flemminggatan och något som jag tror på östermalm) sedan hjälpte han mig både snoppa cigarren jag köpte och fyllde gas. Men sa inget om att de fanns såna möjligheter hos honom.

Man kanske behövde hälsa från någon bekant (Ben) eller så gilla han inte mig :)

Ska gå dit igen oavsett då han både hade trevligt utbud och bra priser.
Man måste bli medlem för att få röka där. Kostar typ en 20,- eller något liknande för dagsmedlemsskap men då får man tillgång till en liten bar med självkostnadspriser. Kan ju vara som så att han inte får promota det till kunder.

Okej, den måste man ju testa :)

Tack för tipset.

Finns de några fler ställen i sthlm?
De på Flemminggatan och Östermalm, vilka är de?
Cigarrummet har ju en lounge som är mycket trevlig. Har rökt där en gång när jag medverkade i en pod. Annars blir man tillfrågad om man vill ha tillgång till loungen som jag har förstått det och frågan går till de som köper mest...

Cigarrklubben på Flemingsgatan kräver medlemskap. Se mer info:

Så mig veterligen är framcigarr enda stället där det enkelt går att puffa en cigarr utan större ansträngning.

Lycka till och meddela gärna om du får annat tips.

Cigarrummet har ju en lounge som är mycket trevlig. Har rökt där en gång när jag medverkade i en pod. Annars blir man tillfrågad om man vill ha tillgång till loungen som jag har förstått det och frågan går till de som köper mest...

Cigarrklubben på Flemingsgatan kräver medlemskap. Se mer info:

Så mig veterligen är framcigarr enda stället där det enkelt går att puffa en cigarr utan större ansträngning.

Lycka till och meddela gärna om du får annat tips.
Tack för infon!

Jag hör av mig om jag hittar något trevligt.

Ska till Västerås och testa deras cigarrklubb idag. Bilder kommer (om klubben tillåter)

Har köpt ett gäng olika Valentino Siesto dagen till ära!

Provat nåt nytt i ett par veckor: Toscanellos!
Billiga, italienska småcigarrer gjorda på Kentuckytobak, vilket är populärt för pipor. Bekanta aromer för mig som gått över mer till pipa senaste året. Denna smaksatt med choklad dessutom, inte riktigt lika god som vaniljvarianten som jag också testat. Förpackning för en hundring är helt okej, blir bra i vinter.
IMG_8139.jpeg

Bonus: Man får känna sig lite som Clintan, eftersom det var sånna han rökte i Den Gode, Den Onde, Den Fule.
sttlumti0uzd_hero.jpg
Köpte ett paket när jag var i Stockholm, oväntat trevligt faktiskt. Tack för tips! :)

Fortsätter att njuta av mitt isolerad garage med luftrenare, värme å resten som behövs för cigarrökning: söt alkohol å sött tilltugg 😎
1000064434.jpg

Helt okej garre, inte vidare komplex eller utvecklande men absolut nått jag kommer röka igen.

Finns det någon i sthlm alt övriga sverige som kan serva st Dupont tändare?

Vill ogärna låta Brobergs skicka fler till St Dupont i frankrike då det tar mkt lång tid 6+mån, är relativt dyrt och för att Fransoserna är allmänt inkompetenta.

Hej,

Jag hade kontakt med en kille (vet ej namnet) med nummer +46707336969 för några månader sedan om en äldre Line 1. Slutade med att jag lämnade in den till Brobergs ändå (vet ej varför).

Hitta honom i någon tråd här på KS, då han hade skrivit att han serva såna tändare.

Testa skriv till honom och säg att du fick tag på hans nummer via Klocksnack.

Tillbaka
Topp