• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Finns det någon i sthlm alt övriga sverige som kan serva st Dupont tändare?

Vill ogärna låta Brobergs skicka fler till St Dupont i frankrike då det tar mkt lång tid 6+mån, är relativt dyrt och för att Fransoserna är allmänt inkompetenta.
Hej,

Jag hade kontakt med en kille (vet ej namnet) med nummer +46707336969 för några månader sedan om en äldre Line 1. Slutade med att jag lämnade in den till Brobergs ändå (vet ej varför).

Hitta honom i någon tråd här på KS, då han hade skrivit att han serva såna tändare.

Testa skriv till honom och säg att du fick tag på hans nummer via Klocksnack.
Yes, han heter Rade. Han har servat min St Dupont å min Dunhill. Finns någon FB grupp också tydligen men jag har inte FB så vet inte vad den heter men söker du bör du finna.

Yes, han heter Rade. Han har servat min St Dupont å min Dunhill. Finns någon FB grupp också tydligen men jag har inte FB så vet inte vad den heter men söker du bör du finna.

Tackar, skall kolla, hittade dessutom en egen tråd om detta på ks. Kanske är det denna snubbe.

Hört talas om det men ej upplevt det själv förens nu. En saknad gördel på denna H.Upman Connie A. Antar att detta innebär en jäkla massa tur framöver 😅
IMG_5267.jpeg

Man ska unna sig! Brobergs fick in en av mina drömpipor för första gången på rätt länge (sjuka leveranstider på dom här), så fick slå till trots att den nog får ligga till det börjar våras. Får nog plats tobak för en timme plus i denna, så knappast nåt för vinterpromenaden!
En Peterson Watson från deras Sherlock Holmes-inspirerade serie. En riktig bjässe i rustikerad bruyère med munstycke i ebonit och dekorerad med stirlingsilver. Made in Ireland, givetvis.
IMG_8275.jpeg

Man ska unna sig! Brobergs fick in en av mina drömpipor för första gången på rätt länge (sjuka leveranstider på dom här), så fick slå till trots att den nog får ligga till det börjar våras. Får nog plats tobak för en timme plus i denna, så knappast nåt för vinterpromenaden!
En Peterson Watson från deras Sherlock Holmes-inspirerade serie. En riktig bjässe i rustikerad bruyère med munstycke i ebonit och dekorerad med stirlingsilver. Made in Ireland, givetvis.
IMG_8275.jpeg
Edit: Kan tillägga att den var bra mycket billigare än en enda Cohiba Behike...

Hur är kvaliteten på AJ Fernandez?

Jag har rökt ett tiotal cigarrer i olika format från AJ F, främst från deras Enclave och New World serier. Min slutsats är att när det kommer till själva konstruktionen, alltså drag, aska, inga mjuka punkter eller pluggade osv så är AJ F i världsklass. Samtliga jag rökt har varit helt perfekta. Finishen är också fin.

1000060506.jpg
så här såg det ut på baksidan av Enclavens gördelettikett (eller vad det heter).

Första gången jag stött på detta.
En trevlig detalj kan jag tycka.

Är det någon annan som stött på denna företeelse?

Tillbaka
Topp