• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nu tar vi helg!
Blev inspirerad av @Stein fina prylar, så fick bli Davidoff Scottish mixture. Skål!
IMG_8380.jpeg

Vilken är bästa fuktkällan till humidoren? Har slut både på destillerat vatten och boveda påsar. Är det lungt att köra kranvatten i fuktaren eller bör jag gå över till beads, tips på fabrikat? Är ett jäkla jobb att hela tiden fylla på humidorens fuktare med destillerat vatten. Vart inhandlas beads lämpligen? Brobergs?

Trevlig helg!

Vilken är bästa fuktkällan till humidoren? Har slut både på destillerat vatten och boveda påsar. Är det lungt att köra kranvatten i fuktaren eller bör jag gå över till beads, tips på fabrikat? Är ett jäkla jobb att hela tiden fylla på humidorens fuktare med destillerat vatten. Vart inhandlas beads lämpligen? Brobergs?

Trevlig helg!
Heartfelt beads 65% är det som gäller. Kranvatten innehåller lite salter, kalk och annat krafs som stannar kvar i beads eller andra fuktare när vattnet dunstar. Så med tiden funkar de sämre. Destillerat vatten finns på apotek och kostar billigt. Men om du behöver fylla på ofta kanske din humidor är otät.

Beads finns på Kindcigars

Trevlig helg!

Jag kör med Heartfelt 65% och sedan har jag ett antal Boveda (också 65) liggande brevid som lite buffert. Eftersom jag fyller på beadsen löpande ligger boveda påsarna bara där och är alltid mjuka så de kräver inte någon åtgärd alls.

Jag kör med Heartfelt 65% och sedan har jag ett antal Boveda (också 65) liggande brevid som lite buffert. Eftersom jag fyller på beadsen löpande ligger boveda påsarna bara där och är alltid mjuka så de kräver inte någon åtgärd alls.
Tackar, får bli det och biltema dematerisliserat vatten på 25liters dunk då, bör hålla pinnarna fuktiga o fina.

Tillbaka
Topp