• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Min första Cohiba idag. Siglo I. Gillade den!
image.jpg

Längtar till sommaren!

35 gr varmt, en "sval" eftermiddagsbris, horisontalläge i soffan på balkongen.
Jycken ligger bredvid lika loj som husse. Just nu är livet skönt när jag får puffa på en Upmann i lugn och ro :cigar:
20160312_171505.jpg
20160312_171840.jpg

Då vi är på ett klockforum så måste den obligatoriska klockan vara med :)

En fundering.
Halva cigarren upprökt och börjar känna bittra undertoner, vad kan det bero på?
Den är inte varmrökt (enl mitt tycke), legat i runt 72% luftfuktighet (utom sista dagarn då jag såg att hygrometern stod på 65-68%) några förslag av proffsen?
Edit. Justerade luftfuktigheten till 72% så den låg sista dagen i samma luftfuktighet som innan.

Jag har sol o sitter i lä så det blir varmt o skönt här ute. Det blir en sån här:
image.jpeg
Låter faktiskt jäkligt nice att sitta ute och njuta med svensk vårsol.
Vad är det för variant av Punch? Punch är en av mina favoriter, har fått äran att testa ett par som kom i metalltub. Dessvärre är jag sjukt kass på vilken variant det var (har tuben kvar) men @BOTL vet nog vilken jag menar :)

Låter faktiskt jäkligt nice att sitta ute och njuta med svensk vårsol.
Vad är det för variant av Punch? Punch är en av mina favoriter, har fått äran att testa ett par som kom i metalltub. Dessvärre är jag sjukt kass på vilken variant det var (har tuben kvar) men @BOTL vet nog vilken jag menar :)
Jag har faktiskt dålig koll på vad det är. Har haft dom i humidoren sedan i höstas. Väldigt gott måste jag säga. Rökte en Punch som kom i tub med @BOTL häromdan som var fantastisk!
image.jpeg

Till och med hunden är ute med mig :)

Jag har faktiskt dålig koll på vad det är. Har haft dom i humidoren sedan i höstas. Väldigt gott måste jag säga. Rökte en Punch som kom i tub med @BOTL häromdan som var fantastisk!
image.jpeg

Till och med hunden är ute med mig :)

Skönt att se att jag inte är ensam om att inte kunna alla Punch :)

Ser jäkligt nice ut! Smart jycke som också passar på att njuta.

Så här såg min tub ut samt en något piggare jycke nu efter ett ben att gnaga på.
20160312_183752.jpg
20160312_183730.jpg

Skönt att se att jag inte är ensam om att inte kunna alla Punch :)

Ser jäkligt nice ut! Smart jycke som också passar på att njuta.

Så här såg min tub ut samt en något piggare jycke nu efter ett ben att gnaga på.
20160312_183752.jpg
20160312_183730.jpg
Japp. Samma Churchills jag rökte med @BOTL häromdan. Galet gott!

Fin jycke! Vår (vi är hundvakter) är en gatukorsning från Chile som mamma räddade.

Japp. Samma Churchills jag rökte med @BOTL häromdan. Galet gott!

Fin jycke! Vår (vi är hundvakter) är en gatukorsning från Chile som mamma räddade.

Great minds think alike then :)

Haha, samma här. Fast vår är en Street dog från Indien. Mamman dog, påkörd, och vi adopterade henne på en adoptionsdag. Hon är ca 6 månader och kommer få en chock när vi ör tillbaka i Sverige igen, svenskt klimat och ren luft ;)

Tillbaka
Topp