• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Japp. Samma Churchills jag rökte med @BOTL häromdan. Galet gott!

Fin jycke! Vår (vi är hundvakter) är en gatukorsning från Chile som mamma räddade.
Kan det vara så att det rör sig om Churchills från 98? Köpt ett par-tre st av BOTL som jag sparat över vintern. nu när tjälen tinar börjar man så smått sukta efter att testa dem!

Hade blivit rekommenderad denna i en butik,
Var inte direkt positivt överaskad. Den var alldeles för söt!
Ingen hit för mig!
20160313_002931.jpg

God kväll!

Vad kan klocksnackarna rekomendera för "hyffsad" ciggarr för en nybörjare?
Jag har en liten trevlig tradition att röka cigarr när tentaperioderna är över och skulle nu gärna vilja ha er hjälp med att rekommendera något bra!
Det jag har rökt tidigare har varit billiga, maskinrullade cigarrer som har förvarats helt utan humidor eller liknande. Upplevelsen blev väl därefter också...

Jag har tidigare hört rekomendationer om Montecristo No. 4 och Juan Lopes Seleccíon No. 2, men finns det något bättre? Jag kan inte särskilt mycket om cigarrer smakmässigt, men vill gärna lära mig, så kör på vad ni tro kan passa!

God kväll!

Jag har en liten trevlig tradition att röka cigarr när tentaperioderna är över och skulle nu gärna vilja ha er hjälp med att rekommendera något bra!
Det jag har rökt tidigare har varit billiga, maskinrullade cigarrer som har förvarats helt utan humidor eller liknande. Upplevelsen blev väl därefter också...

Jag har tidigare hört rekomendationer om Montecristo No. 4 och Juan Lopes Seleccíon No. 2, men finns det något bättre? Jag kan inte särskilt mycket om cigarrer smakmässigt, men vill gärna lära mig, så kör på vad ni tro kan passa!

Tror jag har skrivit tre gånger kring detta och säkert andra med, välkommen till "tråden" och sök ltie i den så ska du hita massa skoj.

God kväll!

Den cigarren som fick mig att börja är Davidoff 2000. Min absoluta favoritcigarr och den som inte gör någon nybörjare besviken. Skulle inte rekommendera Monte nr 4 då jag upplever dessa som kraftiga.

Kanske har tagits upp tidigare i tråden men jag är nyfiken över vad ni vänner har för snoppare samt tändare?
Släng upp en bild om ni har möjlighet :)

Jag börjar då. För mig är det viktigt med fina accessoarer även när det kommer till cigarrer.
Tre tändare från St Dupont, två flittändare och en modern torchtändare. En sax från Davidoff och en giljotin från Xikar. Hade velat byta ut Xikaren mot en Davidoff men den är grymt bra så det känns lite onödigt :)
_20160314_173348.JPG

Jag börjar då. För mig är det viktigt med fina accessoarer även när det kommer till cigarrer.
Tre tändare från St Dupont, två flittändare och en modern torchtändare. En sax från Davidoff och en giljotin från Xikar. Hade velat byta ut Xikaren mot en Davidoff men den är grymt bra så det känns lite onödigt :)
_20160314_173348.JPG
Ser att vi har samma eminenta smak gällande cutter ;)

Foto 2016-03-15 09 09 46.jpg

Jag kör på Xikar double torch och Xikar cutter. Sedan har jag en budgetcutter från brobergs och två "Cracktändare" för de tillfällen man inte vill oroa sig över att tappa bort tändaren. [edit] Och humidare är en Adorini

Tillbaka
Topp