• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Lördagsmys med regnsmatter i bakgrunden, en kopp svart kaffe och en Bolivar Bosphorus Edicion Regional Turqiya.

Cigarren var riktig bra, köpt av @BOTL

WP_20150926_20_16_56_Pro.jpg
WP_20150926_20_38_15_Pro.jpg
WP_20150926_20_36_07_Pro.jpg

Alltid lika kul när någon från en god stund av mina cigarrer.

Blev en Cohiba i det fina vädret. Började riktigt milt och härligt med nougat toner för att i andra tredjedelen öppna sig mer med lite peppar och gräs. Inte det mest komplexa jag rökt men genomgående bra och mogna smaker. Nackdelarna är tjockleken (58) och att jag tyckte att draget var lite för lätt.
image.jpeg

Vad säger ni om Royal Danish? Någon som har några erfarenheter? Såg någon bak i tråden. Är de prisvärda?
Fick en jag la i humidoren. Någon boxpressad historia.

Vad säger ni om Royal Danish? Någon som har några erfarenheter? Såg någon bak i tråden. Är de prisvärda?
Fick en jag la i humidoren. Någon boxpressad historia.
Rökt någon, helt ok, antagligen inget jag skulle köpt mer av, men beroende på vad så är de prisvärda imo då jag rökt liknande dyrare som varit betydligt tråkigare.

Rökt någon, helt ok, antagligen inget jag skulle köpt mer av, men beroende på vad så är de prisvärda imo då jag rökt liknande dyrare som varit betydligt tråkigare.

Det ska tilläggas att jag inte har stenkoll på prissättningen men den jag rökte kostade 200 kr cirka och då kostade en Montecristo 520 strax under 170 hos svensk handlare, en bra kuban får man för 80-100 kr till exempel en Partagas shorts..

Det ska tilläggas att jag inte har stenkoll på prissättningen men den jag rökte kostade 200 kr cirka och då kostade en Montecristo 520 strax under 170 hos svensk handlare, en bra kuban får man för 80-100 kr till exempel en Partagas shorts..
Ja så dyrt skulle jag nog inte ens överväga dem, men short robuston för 65kr känns ändå helt okej.

Var tvungen att prova den.
Denna kostar i skrivande stund 50:- och faktiskt överträffar den mina låga förväntningar. Förmodligen är den maskintillverkad. Den smakar svartpeppar och gräs. Ganska ointressant med andra ord.

IMG_20150930_115355.jpg

Frugan är bortrest så jag spräckte en låda Hoyo Churchill 98or, lite rödkoppriga täckblad som jag gärna ser på mina RYJ och inleder med chokladmjölk samt de örter jag förknippar med italienska köket.

Till detta en dubbellatte och första avsnittet på Blacklist säsong 3, bra kombo!!

4c09b07ed7b9b895af756c656f74a6ff.jpg

1fb8d4b7c5872ce6e86a60190a46afe4.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp