• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

HDM Churchill 98 och en mojito

image.jpeg

Någon som behöver en tom box (på bild ovan)? (vet att de ibland kan vara bra att ha) så hojta till innan jag slänger den :)

de är första jag provar, kan inte riktigt säga om jag tyckte den va så bra för jag va ganska förkyld men får testa igen :)
Det är värdelöst att röka när man är förkyld (bortsett från egentiden rökningen genererar då) men är man riktigt sugen så är man ;)
Rekomenderar dig verkligen att prova den igen men nästa gång ta den vanliga, långa, smala och drick vanlig Cola till, så jävla bra!

@BOTL, drömde om Dig inatt!
Vi träffades på en fest, och jag berättade för Dig att Du hade rätt om att Brobergs överfuktar sina cigarrer! Jag hade nämligen köpt en Punch där, och haft den liggandes framme utan humidor i tre månader, och när jag rökte den igår så var den precis lagom fuktig...
"Jag sa ju det", sa @BOTL då...! :cigar:

o_O

@BOTL, drömde om Dig inatt!
Vi träffades på en fest, och jag berättade för Dig att Du hade rätt om att Brobergs överfuktar sina cigarrer! Jag hade nämligen köpt en Punch där, och haft den liggandes framme utan humidor i tre månader, och när jag rökte den igår så var den precis lagom fuktig...
"Jag sa ju det", sa @BOTL då...! :cigar:

o_O

Hahahahha....... Du ser det ligger nåt i det jag säger :D:cigar:

Vad har ni för erfarenheter från FramCigarr på Kungsgatan i Stockholm?

Jag gillar Roger skarpt, överfuktade cigarrer likt alla andra handlare och enligt min erfarenhet är han vettig att göra med. Kunskapen om kubanska cigarrer på nördnivå kanske inte är sådär jättestor men det har vi ingen handlare inom riket.

Jag gillar Roger skarpt, överfuktade cigarrer likt alla andra handlare och enligt min erfarenhet är han vettig att göra med. Kunskapen om kubanska cigarrer på nördnivå kanske inte är sådär jättestor men det har vi ingen handlare inom riket.

Tack, vad och handlade där en gång och tyckte jag fick bra "bra varor".
På Cigarrummet har jag några gånger tyckt att cigarrerna varit väldigt torra dock..

Tack, vad och handlade där en gång och tyckte jag fick bra "bra varor".
På Cigarrummet har jag några gånger tyckt att cigarrerna varit väldigt torra dock..

Har bara handlat där en gång, det räckte. Överfukt löser man ju genom att vila den i rätt fuktighet men är cigarrerna torra så har ju smaken försämrats.

Precis :)
Hur "står sig" överfuktade om man inte har tillgång till en humidor på hm.. 12h?

Så länge det inte är torrt/kallt för då finns det risk att täckbladet spricker. Lägg dem i en zippåse så är det inga problem. HAr du en resehumidor så kan du ligga där i någon vecka utan att du behöver tillföra fukt.

Mina herrar, ni som är aktiva i denna tråd tänkte jag fråga en sak först innan jag kollar med admin. Ibland säljer jag lite roliga samplers och det är ju er som är aktiva som jag gärna vill se köpa dessa först även om självklart flera i köptråden kanske får upp ögonen för detta.
Skulle det störa er om jag postade några såna i denna tråd, Minns inte exakt men tror att jag inte har postat mer än 10 annonser totalt under mina 14-15 månader.

Mina herrar, ni som är aktiva i denna tråd tänkte jag fråga en sak först innan jag kollar med admin. Ibland säljer jag lite roliga samplers och det är ju er som är aktiva som jag gärna vill se köpa dessa först även om självklart flera i köptråden kanske får upp ögonen för detta.
Skulle det störa er om jag postade några såna i denna tråd, Minns inte exakt men tror att jag inte har postat mer än 10 annonser totalt under mina 14-15 månader.

Inga problem för min del :)

Tillbaka
Topp