På fö fan!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På fö fan!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Yes!!!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Jaaa!!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Jag med!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Jag är påEn fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Kör!En fråga till dem som hänger i denna tråd, skulle det finnas intresse för cigarrlotto. Säg 100 kr per lott och totalt 20 lotter för en rolig låda lagrade kubaner?
Om jag hade kommit iväg o åka så hade jag gärna haft en Skunk Ape 169. Verkar vara en supernice bräda .Afterski i mer städad form - Padron 3000 Maduro, Youngs Double Chocolate Stout, Seiko Samurai.![]()
Utanför bild, LibTech SkunkApe
Ångrar faktiskt att jag inte gick på 169'an. Fyndade en 161W på rea och den är iaf sjukt nice i backen. Om den håller för Alaska i påsk återstår att seOm jag hade kommit iväg o åka så hade jag gärna haft en Skunk Ape 169. Verkar vara en supernice bräda .
Har tyvärr en sambo (o barn) som inte är ett dugg intresserade av åkning , hoppas på att komma iväg nästa säsong...Ångrar faktiskt att jag inte gick på 169'an. Fyndade en 161W på rea och den är iaf sjukt nice i backen. Om den håller för Alaska i påsk återstår att se![]()
Hygrometrarna fungerar som fingervisning, svårt att få exakt avläsning. Se till att di kör på rätt beads och sedan får du klämma på pinnarna för att skapa dig en uppfattning om hur bra dem mår. Mer utförligt svar får nog @BOTL stå för. Köper du cigarr i tub så kan du stoppa ner hela tuben i lådan, med cellofan vet jag tyvärr inte.Hej vänner!
Jag har lite problem som jag skulle behöva lite hjälp med!
I början på feb skaffade jag mig en billig humidor, denna köpte jag på Cigarrummet på Stureplan.
Kvinnan som hjälpte mig berättade hur jag skulle göra och hon var väldigt tydlig med att jag skulle enbart fylla på fuktaren 1gång i veckan med Destvatten. Detta har jag gjort, dock får jag inte upp luftfyktigheten mer än runt 60%. Har en analog som sitter i lådan som inte gick att kalibrera, har den som ligger i som är en biltema som diffar med 3%. Nu har jag dessutom köpt hem en tungviktare från Xikar (http://kindcigars.se/world-of-cigars/Humidifiers/Xikar Digital Hygrometer Round).
Jag öppnar lådan ca 1gång om dagen snabbt för att läsa av och för loggbok.
En annan fråga, ska man ta av plasten eller låta dom ligga kvar i det? Verkar vara väldigt många delade meningar med det, vad anser ni?
![]()
Låter rimligt. Å andra sidan har jag funderat på hur mycket garrarna tar smak av varandra om de ligger nakna, tätt sammanpressade under flera år..?Det här med tuber i humidoren känner jag mig lite osäker på, lock av/på? Rimligtvis är de ju inte 100% täta, men om cigarren inuti är för torr/fuktig så lär det ta väldigt lång tid att få den "rätt"?
@BOTL säger, jag gör.Det här med tuber i humidoren känner jag mig lite osäker på, lock av/på? Rimligtvis är de ju inte 100% täta, men om cigarren inuti är för torr/fuktig så lär det ta väldigt lång tid att få den "rätt"?
Jag var också fundersam över detta men tror även här att det var @BOTL som lugnande sa att de inte påverkas av varandra.Låter rimligt. Å andra sidan har jag funderat på hur mycket garrarna tar smak av varandra om de ligger nakna, tätt sammanpressade under flera år..?
Hej vänner!
Jag har lite problem som jag skulle behöva lite hjälp med!
I början på feb skaffade jag mig en billig humidor, denna köpte jag på Cigarrummet på Stureplan.
Kvinnan som hjälpte mig berättade hur jag skulle göra och hon var väldigt tydlig med att jag skulle enbart fylla på fuktaren 1gång i veckan med Destvatten. Detta har jag gjort, dock får jag inte upp luftfyktigheten mer än runt 60%. Har en analog som sitter i lådan som inte gick att kalibrera, har den som ligger i som är en biltema som diffar med 3%. Nu har jag dessutom köpt hem en tungviktare från Xikar (http://kindcigars.se/world-of-cigars/Humidifiers/Xikar Digital Hygrometer Round).
Jag öppnar lådan ca 1gång om dagen snabbt för att läsa av och för loggbok.
En annan fråga, ska man ta av plasten eller låta dom ligga kvar i det? Verkar vara väldigt många delade meningar med det, vad anser ni?
![]()
Frågan om de tar smak av att lagras tätt inpå varandra då..?Man ska inte behöva fylla på en gång i veckan, rent spontant så är ditt problem för få cigarrer vilka agerar som den "riktiga" fuktbufferten i en så liten humidor. Fuktade du in humidoren innan du började använda den?
Beträffande Cello så är det inte plast utan den andas och ska absolut lämnas på. Den skyddar cigarren och bidrar till bättre lagring på sikt. Tub ska såklart inte öppnas, varför skulle man annars köpa en tub där minimal luftutbyte ska se till att en långsam och bra lagring möjliggörs åsidosättas. Då kan du spara en slant och köpa en utan. Kollar du på Auktionen i London som är den ledande i världen så betingar cigarrer i cello och tub ett mycket högre pris.
Hoppas det var ett svar du är nöjd med.
Låter rimligt. Å andra sidan har jag funderat på hur mycket garrarna tar smak av varandra om de ligger nakna, tätt sammanpressade under flera år..?
Okej, så lugnt att lagra diverse nakna cubaner i nåt år liggandes mot varandra i en liten låda..?Under flera år...japp, på kort sikt tror jag inte men skulle inte blanda dopade ickekubaner med färgade täckblad och smaksatta och allt vad det heter