• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

image.jpeg

Okej.
Nu har jag lärt mig den hårda vägen!
- Fick hem en tub XL blå beads, till en liten plastidor full av rätt torra garrar med en lite för gammal Bovedapåse...
- Sprayade tuben med destvatten. Såg ingen skillnad, sprayade mer. Såg ingen skillnad, sprayade mer. Blev tveksam och slutade spraya, la i tuben och stängde locket.
- Fyra dagar senare är det ångbastu-fuktigt i lådan och mögelost på några pinnar...
- Öppnar tuben, tömmer ut beadsen och ser att alla är dränkta.
Jag tyckte inte att jag sprayade mycket sammanlagt, men i fortsättningen blir beadsen helt i lösvikt, så man ser dem ordentligt!!
:oops:

Okej.
Nu har jag lärt mig den hårda vägen!
- Fick hem en tub XL blå beads, till en liten plastidor full av rätt torra garrar med en lite för gammal Bovedapåse...
- Sprayade tuben med destvatten. Såg ingen skillnad, sprayade mer. Såg ingen skillnad, sprayade mer. Blev tveksam och slutade spraya, la i tuben och stängde locket.
- Fyra dagar senare är det ångbastu-fuktigt i lådan och mögelost på några pinnar...
- Öppnar tuben, tömmer ut beadsen och ser att alla är dränkta.
Jag tyckte inte att jag sprayade mycket sammanlagt, men i fortsättningen blir beadsen helt i lösvikt, så man ser dem ordentligt!!
:oops:
Tråkigt :(
Jag kör med Boveda-påsar tillfället :)

Nästa gång :) för övrigt ser jag fram emot en vårherf
Påminn mig i tid nästa gång och en vårherf vore nice!
Visst blir Norrköping en naturlig knutpunkt? ;) Vi har fått en restaurang med mycket bra dryckesutbud och kompetens kring både dryck och mat att köpa in en humidor med rätt varierat sortiment. De har rullat på den i snart ett halvår och har fått mycket bra respons :)

Jag älskar Behike! Har två i humidoren som jag köpte med mig från Kuba för 2 år sen...sparas till rätt tillfälle ;)

• Like
Reactions: Zed
Tillbaka
Topp