• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Dags för ett "påsk-bloss". Blir nog en Carlos Torano. En stor favorit från Honduras

DSCF7064.jpg

Hoppas Hoyo Churchillen smakade och ni får en säker hemresa. Se till att handla på dig rom på taxfreen. Vill minnas att de hade billig Zacapa.
Den var riktigt grym! Perfekt avrundning efter chokladsufflen. Restaurangen hade ett helt ok utbud av cigarrer också men jag gillade touchen att direkt när jag tog upp en egen cigarr så kom cigarraskfatet fram utan att jag bad om det, små detaljer men trevliga sådana.

Tack så mycket och jag ska botanisera lite i Bangkok på flygplatsen efter rom, tack för tipset :)

brukar med känns så! vad röker du?

Se två snäpp ovan/@BOTL 's svar.
Brukar ofta röka Robustos av olika slag och det kanske är så att man tröttnar lite med de större storlekarna. Å andra sidan rökte jag en Siglo VI för nåt 1/2 år sedan förbi gördeln, så det är skillnad på skit å pannkaka... :p

(Edit: Siglo VI ska det ju självklart vara...)

Senast ändrad:
Se två snäpp ovan/@BOTL 's svar.
Brukar ofta röka Robustos av olika slag och det kanske är så att man tröttnar lite med de större storlekarna. Å andra sidan rökte jag en Siglo XI för nåt 1/2 år sedan förbi gördeln, så det är skillnad på skit å pannkaka... :p

Som du nämner så kräver en större cigarr mycket av din tid och uppmärksamhet. för mig måste den då konstant leverera, et betyg på en bra cigarr är att du har svårt att göra annat än just röka. Den ska utvecklas och inte vara tråkig.

Jävligt oklart vad detta är, tabacos las paz primeros. Någon slags gåva som jag hittade i humidoren från vänner som vet att jag gillar röka garre ibland.
Relativt enkel smak, inte komplex, harmlös, passar som vardagscigar en onsdag.

image.jpeg

-edit-
Den blev lite sämre efter en stunds puffande. Nåväl, det är tanken som räknas. Tack kära omtänksamma vänner!

Senast ändrad:
Vanligtvis snackar vi ju garrar här men den där Omegan! Tuff ju! Lite info?
En automatisk Omega DeVille, som jag bytte till mig här på forumet mot en annan vintage Omega.
Dåligt med info men gissningsvis tidigt -70 tal. Verkar vara i behov av service så jag tänker svänga förbi ABC eller Farfars Klocka vid tillfälle och då tänker jag passa på att be om mer info.
Den passar jävligt bra på läder, så planen är att slänga på ett brunt Hirschband med viklås efter service, istället för länken.

Tillbaka
Topp