• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Detta är mina godingar, så finns det något intresse här i tråden att köpa "tutti" + div. olika tillbehör så PM'a mig:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
På tal om att beställa ja! Jag som gröngöling inom ämnet har ändå turen att kunna springa till Cubano här i Linköping. Men det skadar ju aldrig att veta om andra källor, så vad har herrarna för tips? :)

Framcigarr har jag läst mig till, men jag tänkte kanske främst på andra ställen utanför Sverige.

På tal om att beställa ja! Jag som gröngöling inom ämnet har ändå turen att kunna springa till Cubano här i Linköping. Men det skadar ju aldrig att veta om andra källor, så vad har herrarna för tips? :)

Framcigarr har jag läst mig till, men jag tänkte kanske främst på andra ställen utanför Sverige.

Riktigt bra är JJ fox, även tyskarna har bra förvaring och bra handlare, inom EU så man slipper tramsa med tullen.

Ravi är min hovleverantör. Behöver ingen annan :)

Tullen är på där så jäkla ofta. Vet inte vilken omfattning ni handlar men jag har ett par hundra leveranser därifrån och min umgängeskrets beställer ju rätt så flitigt.
Det var bra förr men trist när man fastnar så ofta i tullen. Dock beställer jag alltid med spårbar frakt, har noll och inget förtroende för posten och de med långa fingrar som jobbar där.

Tullen är på där så jäkla ofta. Vet inte vilken omfattning ni handlar men jag har ett par hundra leveranser därifrån och min umgängeskrets beställer ju rätt så flitigt.
Det var bra förr men trist när man fastnar så ofta i tullen. Dock beställer jag alltid med spårbar frakt, har noll och inget förtroende för posten och de med långa fingrar som jobbar där.

Har beatällt minst 15 gånger, väljer alltid vanlig frakt (ej spårbart) och peppar peppar, noll försvunna paket och allt rätt hem i brevlådan. Dock har det börjat ta 2-3 veckor istället för 1 vecka.

Har beatällt minst 15 gånger, väljer alltid vanlig frakt (ej spårbart) och peppar peppar, noll försvunna paket och allt rätt hem i brevlådan. Dock har det börjat ta 2-3 veckor istället för 1 vecka.

Tur du har, tyvärr började detta när vissa handlare slog upp sina portar. Är väl i deras "intresse" att bränna handlare från utlandet. Flera har fått brev hem att man har fått tips om att paket som ser ut på visst sätt från HK till dem ska vara cigarrer.
Inom EU under 2 kilo så är det fritt fram.

Tur du har, tyvärr började detta när vissa handlare slog upp sina portar. Är väl i deras "intresse" att bränna handlare från utlandet. Flera har fått brev hem att man har fått tips om att paket som ser ut på visst sätt från HK till dem ska vara cigarrer.
Inom EU under 2 kilo så är det fritt fram.
Beatäller dock aldrig cigarrer som inte är betydligt billigare än hemmapriser eller mer än jag har råd att förlora. Kan va ett bra tips.

Bättre pris utomlands än i Sverige?

Framförallt bättre urval anser jag, Habanos Nordic är ju mycket mycket liten distrubutör. Bästa grejerna åker till Hunters and Frankau. Varenda låda där inspekteras och märks. Det beror lite på vad man är ute efter.
Så bra cigarrer som möjligt eller så billigt som möjligt.
Jag betalar gärna mer till en handlare som öppnar lådan, går igenom den. Doftar osv....som kan ta sig 5 min att snacka med mig om en order, och får betala för det. Inga problem

Funderar lite på om det inte skulle vara snyggt med matchande humidor och winder..? Vad tror Ni? Två pianolackade lådor, en med pinnar och en med dinkor?

Gör en klassisk Klocksnackare, dvs köper först och frågar sen:
Är de nåt att ha..? :)
IMG_20160702_101106.jpg

Absolut värd att prova, inte så mycket Partagas över dem. Man bör ha provat lite EL innan man kan ge en rättvis bedömning. Deras första två var klockrena, sen har det mest gått utför. Av limitadorna för det året är RA den som håller måttet och kan lagras lite.

När du röker denna tänk på priset och jämför med en lika färsk Partagas shorts, varkeitisk och du kommer känna att den inte borde lanserats som EL.

Ska jag vara ärlig vet jag inte, när något en gång funkar bra, så brukar jag hålla fast vid det :)

Kanske du kan bjuda på nått tips inom EU så kan jag avvika från mitt mönster?
Cigarworld.de tycker jag är bra! Bra priser, bra utbud i alla prisklasser. Sidan är normalt på tyska, men det går att byta till engelska i det högra hörnet om du sitter vid en dator. Leveransen brukar komma 2-3 dagar efter beställning, vilket är fullt rimligt i.o.m att de skickas från Tyskland! :)

Tillbaka
Topp