Stort grattis!Nyförlovad och leverans av cigarrer
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis!Nyförlovad och leverans av cigarrer
![]()
Grattis!!Nyförlovad och leverans av cigarrer
![]()
Kollade igen och det var visst 2013, oavsett en mycket god cigarr!H. Upmann Magnum 50 ikväll, köpt på Oslo flygplats, enligt lådan en 2011 så lagrad 5 år vid köp...
![]()
Mysig bild, favorit hos mig de därMonte nr 4 och Diplomatico får avsluta kvällen.
![]()
Det beror (givetvis) på hur mkt man röker. Jag är själv mån om mån hälsa (tränar, äter nyttigt etc) och för många år sedan när intresset började växa fram så försökte jag ta reda på så mkt som möjligt om faror och risker. Min slutsats blev då att den moderata rökning (betydligt mindre än en per vecka i snitt) jag ägnade mig åt förmodligen är helt riskfri.
Nej tyvärr. Hade lite brådis vid båda tidigare besök samt är här med damen så ge och ta är ledordenFan coolt!!har du hunnit puffa i någon lounge också?
Jag tycker också Behiken är riktigt riktigt god men som jag skrivit förut: har rökt en ca 5 år lagrad Cohiba som @Rock_N_Ron köpte av @BOTL som var det godaste jag röktFick som sagt några Behike 52or av min yngre bror igår, och vi var såklart tvungna att unna oss en.
De är nyköpta i butik och inte av äldre årgång.
Överlag måste jag säga att jag är mäkta imponerad. Utan tvekan den bäst rullade cigarr jag testat hittills, med perfekt drag, glöd och askpelare ända till sista centimetern.
De första blossen kändes som att röka ren vaniljstång! Sen kom det mycket ljus choklad och jag tyckte mig känna en mintig ton, typ After Eight.
Andra tredjedelen bjöd på en mycket angenäm smak av, vad vi enades om, sågverk - nysågat granvirke kanske, ihop med den ljusa chokladen och nån kaffeliknande ton. Sista tredjedelen mer av samma, med en lätt pepprighet ovanpå. Så god att vi rökte den långt nedanför gördeln, och det gör jag mycket sällan!
Röken var tjock, len och fin rakt igenom.
Sammantaget är jag, som fortfarande är nybörjare, mycket nöjd och kan rekommendera att testa...
Sen har jag ju iofs en lagrad Cohiba från @BOTL s förråd som kanske slår Behiken med hästlängder, vi får se...
![]()
Jag tycker också Behiken är riktigt riktigt god men som jag skrivit förut: har rökt en ca 5 år lagrad Cohiba som @Rock_N_Ron köpte av @BOTL som var det godaste jag rökt![]()
Précis så var det! Alltså om du vill så köper jag mer än gärna en sådan av digJag har några kvar av dem. Siglo VI.
Bara svårt att hitta rätt tillfälle att njuta av en sån. Vi får ta en ny helg!
Det roliga var att jag köpt dem av en snubbe på ett cigarrforum som i sin tur måste köpt dem av @BOTL kom vi nog fram till...

Ser ut som den kan smälla närsomhelst!Fick några Behikes igår...![]()

Précis så var det! Alltså om du vill så köper jag mer än gärna en sådan av dig![]()
Ligger en tobakshandel i Arkaden. Har ingen koll på utbudet då jag inte röker självI Göteborg. Inga cigarrer. Perfekt väder. Vart kan jag köpa? Hjälp....
Tack! Gick precis förbi något som heter Mellgrens utanför Liseberg. Ska dit o titta när grabben är trött på åkandet.Ligger en tobakshandel i Arkaden. Har ingen koll på utbudet då jag inte röker själv![]()
Jag är ignorant. Hade ingen aning att Mellgrens är en cigarrbutik med gigantisk cigarrklubb/rökrum. Fick hjälp av den trevliga personalen på plats.Tack! Gick precis förbi något som heter Mellgrens utanför Liseberg. Ska dit o titta när grabben är trött på åkandet.