• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

En RASCC från 2012 i sällskap med pepparmyntate.

image.jpeg
image.jpeg
Badar du med pälsoverall?:D
(Känner mig rätt safe, nu när du är så långt bort):p Kanske ligger mig i fatet på en framtida GTG?:eek:

Det enda jag kan komma på är att spara de lövtunna trä lakanen att ha till plastidoren i framtiden, kommer inte på något annat att göra med de, fina absolut men användning områden är obefintligt i övrigt.
Om man inte har ett rum som BOTL till cigarr ;)

Inreder cigarrum. Han har så många därav säljer av ett gäng. Jag sparar de lite roligare, fem flyttkartonger fulla står i källaren.

Det är 15 tomlådor för 300 spänn gubbar! Plus frakt.

HAHAHAHHAHAHA
Skön du är. Fattade inte alls hur i helvete du fick ut dem smakerna ur den pinnen!
;)
När ni med smaklökar förklarar utförligt vilka smaker vissa cigarrer har...
Känner jag mig lite dum och känner mig lite så här:
image.jpeg

Hur fan får ni till alla de där smakerna?
Oftast är det "hmm fan va go den här va"
Beror helt på tillfälle och vad man njuter den med, Rom, whisky ibland melonsaften jag brukar dricka till :)
BOTL sa något om att pga att jag snusar så kan det förstöra smaklökarna och kan va därför jag inte känner av lika mycket...
Är det så för er?
Är jag den enda som inte plockar upp alla de subtila smakerna i en god cigarr?

;)
Beror helt på tillfälle och vad man njuter den med, Rom, whisky ibland melonsaften jag brukar dricka till :)
BOTL sa något om att pga att jag snusar så kan det förstöra smaklökarna och kan va därför jag inte känner av lika mycket...
Är det så för er?

Jag känner röksmaken och inbillar mig resten, googlar hur den "bör" smaka och kör sedan Robert Gustafsson varianten som vinprovare när jag spottar ut åsikter...

image.jpeg

;)
image.jpeg

Är det så för er?
Hahah nä alltså vissa är extremare än andra.

När jag röker är det för mig själv och då vill jag slappna av och inte "bry" mig om dem olika smaker eller hint av smaker som kommer men ibland är dessa smaker så tydliga och då brukar jag skriva det. Men oftast röker jag och bara njuter :)

Någon som kan tipsa på de lite bättre cigarillerna? Om det ens finns några? Jag har testat ganska mycket nu, och den bästa hitills är väl Cohiba Club, men ärligt talat, t.o.m. jag som amatörrökare känner att den inte är annat än okej. Så som sagt, tips på de lite finare och bättre cigarillerna? Tack! :)

Ang. att känna smaker
Jag har märkt att det ofta är mycket lättare för folk som redan är duktiga på ex.vis viner, inte nödvändigtvis för att dom har bättre smaklökar utan för at att dom har ett ordförråd för smaker som är svår att komma på utan att man hört dom förut. med min ringa erfarenhet har det alltså känts mycket enklare när någon annan sitter bredvid och rabblar: "hö", "Kaffe", "Nötigt", "Jord" osv. Det har hjälpt mig att sätta orden på smaker.

Ang. att känna smaker
Jag har märkt att det ofta är mycket lättare för folk som redan är duktiga på ex.vis viner, inte nödvändigtvis för att dom har bättre smaklökar utan för at att dom har ett ordförråd för smaker som är svår att komma på utan att man hört dom förut. med min ringa erfarenhet har det alltså känts mycket enklare när någon annan sitter bredvid och rabblar: "hö", "Kaffe", "Nötigt", "Jord" osv. Det har hjälpt mig att sätta orden på smaker.
Jag håller med dig till 100% MEN upplever att man då också blir påverkad. "Han säger att den smakar jord..hmm aa men visst känner jag en jordig smak? Jo ja det gör jag!"
Är du med vad ja försöker förmedla? :p

Jag håller med dig till 100% MEN upplever att man då också blir påverkad. "Han säger att den smakar jord..hmm aa men visst känner jag en jordig smak? Jo ja det gör jag!"
Är du med vad ja försöker förmedla? :p
Absolut! Gränsen är hårfin! men om inte annat så hjälper det till nästa gång då man har ord för smaker som man inte hade innan. Så man kanske, om man som jag inte har så lätt för detta, börja skriva ner ord och sedan "leta" efter dessa smaker.

Känner precis lika. Drog en pinne från @BOTL i fredags, han frågade om jag kände kardemumma, kanel, vitpeppar?
Å se på f.. för första gången kunde jag identifiera en smak, vitpeppar! En milstolpe i puffarkarriären!
Som noob är det tacksamt med hjälp i början, innan man kan hitta smakerna själv. Oavsett om man provar
öl, vin, champagne etc.
Men du @gruby, som är lite längre fram i evolutionen känner säkert att du blir påverkad i viss mån, isf hjälpt?

Tack @Bottega för de två Youtube-klippen. Ska testas nästa gång.

Man kanske kan lära sig det här någongång:confused:

Känner precis lika. Drog en pinne från @BOTL i fredags, han frågade om jag kände kardemumma, kanel, vitpeppar?
Å se på f.. för första gången kunde jag identifiera en smak, vitpeppar! En milstolpe i puffarkarriären!
Som noob är det tacksamt med hjälp i början, innan man kan hitta smakerna själv. Oavsett om man provar
öl, vin, champagne etc.
Men du @gruby, som är lite längre fram i evolutionen känner säkert att du blir påverkad i viss mån, isf hjälpt?

Tack @Bottega för de två Youtube-klippen. Ska testas nästa gång.

Man kanske kan lära sig det här någongång:confused:
Jo ja men det är nog det jag och @Bramserud disskuterar, att det är en jävligt hårfin linje mellan att bli hjälpt eller påverkad. Känner att detta lätt blir flummigt haha men tror du också vet vad jag försöker förmedla men självklart är det tacksamt att bolla med andra som, röker samma pinne, vilka smaker man känner. Därför är ju Herf så utvecklande!!

Idag hade jag en av dem absolut bästa arbetsdagarna under detta år. Jag önskar verkligen att alla arbetsdagar såg ut så här:

Seg dag, ensam på kontoret efter lunch och solen skiner utanför. Längtat efter en cigarr sedan min senaste, i lördags. @ZtaFfaN kortar ner sin arbetsdag och anländer med dessa
image.jpeg

En väldigt god Partagas som smakade socker i början för att övergå till en krämig jordighet och en slående pepprighet.
På armen hade han denna otroligt mycket snyggare irl DSOTM.

Just ja, matchande hingst hade han också ;)
image.jpeg

Tack för förtroendet moj brat!
image.jpeg

Idag hade jag en av dem absolut bästa arbetsdagarna under detta år. Jag önskar verkligen att alla arbetsdagar såg ut så här:

Seg dag, ensam på kontoret efter lunch och solen skiner utanför. Längtat efter en cigarr sedan min senaste, i lördags. @ZtaFfaN kortar ner sin arbetsdag och anländer med dessa

En väldigt god Partagas som smakade socker i början för att övergå till en krämig jordighet och en slående pepprighet.
På armen hade han denna otroligt mycket snyggare irl DSOTM.

Just ja, matchande hingst hade han också ;)

Tack för förtroendet moj brat!
]
Men förbaskade lyxlirare båda två - här är det kallt, mörkt och hektiskt...

Om någon faktiskt skulle besöka mig på jobbet så är det med jobb som ska implementeras omgående och trolig förväntan att vi bjuder på lunch inte att de bjuder på cigarr.

Att se någon Ferrari eller annan sportbil av dignitet är föga sannolikt heller utan mer troligt är en Epa-traktor som dunkar förbi med baslåda mer värd än allt annat tillsammans på "bilen".

Men jag är inte bitter - detta är ju "charmen" med att flyttat norrut och bo på landet.

PS för att vara tydlig hela inlägget skall läsas med ironi - jag är bara riktigt avundsjuk, det enda som saknades för en fullpott för mig var en bra kebab eller burgare .

Tillbaka
Topp