Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Kinglolle försöker de sälja på dig Davidoff?
Haha just idag kallar jag det oavgjort.@Kinglolle vem vann?
Snabbt svar: Se sidan 147Vad kan ni rekommendera för tändare till cigarr, använder just nu min brännare som jag har när jag gör creme brulee och den är jobbig att ha i fickan. Kanske någon här som vill bli av med någon.
Finns tips i tråden har jag för mig.Vad kan ni rekommendera för tändare till cigarr, använder just nu min brännare som jag har när jag gör creme brulee och den är jobbig att ha i fickan. Kanske någon här som vill bli av med någon.
Jag kan rekommendera denna: https://www.humidordiscount.se/st-dupont-maxijet-torch-flame-tandare-mattsvart har haft min i ett par år och funkar perfekt! Nackdelen är att man måste hålla inne för att få eld.Vad kan ni rekommendera för tändare till cigarr, använder just nu min brännare som jag har när jag gör creme brulee och den är jobbig att ha i fickan. Kanske någon här som vill bli av med någon.
Vet egentligen inget, men har en vintage giljotin från Colibri och den håller hög kvalitet med äkta Solingenstål...http://www.mellgrens.se/cigarrtillbehor/cigarrtandare/colibri-enterprise-iii-black-rose-gold.html. Vad tror eller vet ni om den här.
Känner igen det där med många intressen, som börjat som tidsfördriv/Instagrambilder/Läsa på och välja... Inte spriten dock, vi har ett förhållande sen 25 år där god smak är en bonus...Tänkte skriva av mig lite så får de som vill och orkar läsa. Vissa kanske känner igen delar, andra har helt andra historier och tankar bakom sig vilket är en stor del av charmen i det hela. Vi människor gillar och fastnar för en del saker oavsett om det är varor, företeelser eller händelser, oavsett anledningar så kan vi samlas i en viss igenkänning och gemenskap med de som har liknande intressen.
![]()
Den här bilden är den något tillrättalagda versionen som gör sig bäst på bild (tagen mestadels till min Instagram).
![]()
Det här är närmare sanningen - oftast åker en Cola fram för min del även om Rom förvisso är en av de spritsorter jag lättast kan dricka några cl av. Jag köper ändå oftast sprit för att jag tycker det är kul att läsa på och välja - inte för att jag är särskilt förtjust i att dricka dem egentligen.
Cigarrer börjar däremot numera bli mer av intresse även för konsumtion/rökningen - mycket tack vare inspiration härifrån. Annars började även det mer som ett intresse för hantverket, det var en till "rolig" grej att läsa på, samla olika modeller och kunna bjuda de få vänner som uppskattar det om ni förstår hur jag menar.
![]()
Nu däremot försöker jag lära mig att uppskatta smaken och jag börjar närma mig dit. Något jag däremot uppskattar till fullo redan nu är lugnet och avkopplingen då det är så tydligt att när jag tänt cigarren så låter jag inga jobbmail eller annat störa. På nåt sätt är det väl "snåljäkeln" i mig själv och frun mfl som gör att när man tänt en cigarr för en slant så kan annat gott vänta lite för att inte förstöra stunden.
Så kontentan är, en kärlek för hantverk och en viss tendens för att fastna för nya saker att prova på ledde mig till ett nytt sätt att koppla av.
Bara för att ändå knyta ihop bilden så dagens cigarr var en Don Kiki red label - en relativt prisvärd Nicaraguansk cigarr. Jag föredrar ännu lenare smaker medan mer erfarna kan tycka att denna är något för mild ändå - då kan jag rekommendera deras brown label som är väldigt prisvärda och smakfulla cigarrer.
I dubbel bemärkelseIn i dimman!
Trevlig helg allihopa...
![]()
När ska man få va med? Inte alls bitter