• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

image.jpeg

Trevligt besök

Inser att vi langar bild på bild men skriver väldigt lite om det vi röker när vi herfar. Det blir lätt så då fokus läggs på att ungås och prata IRL ;)

Tänkte dock recensera mina två rökta pinnar.
Första var en Martinez - Flatiron från NYC med tobak från Nicaragua: box pressed med jämn, tyngre smak (Maduro) och ett lätt flöde men en ganska så intetsägande smak. Smakade typ som cigarrer luktar... Fimpade efter 2/3 och gick på en Sancho Panza (model ?) från Kuba: lite lättare i smaken men samtidigt lite mer "svår rökt" men med en tydlig gräddsmak som gick lite åt havresmak framåt slutet.

@BOTL brukar mässa detta och det stämmer tycker jag: en icke kuban smakar samma hela vägen medan kubaner ändrar smak både en och två gånger under rökningen.

Sakta sakta byter jag regionalerna i skåpet mot Cohiba, tanken är väl att allt i princip ska bytas ut.

Måste få klaga över PostNord, det slår fan aldrig fel, varje gång så ser det ut som att man spelat fotboll med mina paket. Plasten sönder, "någon" har tejpat igen det öppnade emballaget (inte TT) och varken kundtjänst eller personal på utlämningsställen bryr sig. Sol tur klarade sig cigarrerna som låg väl packeterade i bubbelplast.

3505726f583db01c703ce6dd9aee7457.jpg

8c49fdd6bf95c6538ae713bc129ba402.jpg

7cbb8275d64761469433d6a48728add6.jpg

863122314eeb64db2dcf11455bfec5e5.jpg

Jävla namn å gördel MEN guldstjärna för betydligt bättre bild!
Förresten: var i vårt avlånga land håller du till?
Kan hålla med dig om att den har ett långt namn. Men vad gör man inte för att få röka riktiga goda cigarrer, för då får dom hetta vad som helst för min skull. Och var jag bor så ligger det mitten av Sveriges mittpunkt.

Tillbaka
Topp