• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Blev denna och en Dalmore Cigarr Malt igår på trevligt ställe i Aberdeen.
IMG_0495.JPG

Tjenixen,

Tänkte höra om ni har några tips på små "väskor" för några cigarrer, plats för tändare och snoppare. Det tillhör ju vanligheterna att man ändå vill ha allting med sig och då kanske en väska med plats för allt vore på plats.

Tänker något som bilden nedan visar.

Klocksnacks egna lädergurus kanske har bitit i uppdraget tidigare? Alla tips är välkomna för lite kul "väskor"

Black-O_c8241e01-d0dd-465c-82f5-22f5251cfc4e_1024x1024.jpg

Detta blir lite Off topic men ändå tillräckligt on topic för att jag inte ska skämmas för att lägga detta här.
Nåväl, jag tog nyligen examen från universitetet och fick av min farmor en examenspresent. Denna bestod av en humidor/tobakslåda som min farfars farfar fått av vänner på sin 70-årsdag enligt inskriptionen. Superkul såklart! Lägger in lite bilder här för att det inte ska bli för mycket text.
IMG_1996.JPG

IMG_1997.JPG

Sådär. Inte nog med att jag fick ett silverskrin till cigarrer, det var dessutom packat med roliga reliker!
Nu till min fundering.. går det att renovera insidan så att den håller tätt? Var ska man isåfall lämna in den och vad skulle det kunna kosta? Nu mer bilder!
IMG_2002.JPG

IMG_1998.JPG

image.jpg

Någon som känner igen någon av cigarrerna? Kan tänka mig att den ryska är från tiden kring andra världskriget eller tidigare.
image.jpg

Tack för att jag får dela min glädje i tråden!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp