• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Om man låter röken stanna i munhålan slipper kroppen både tro att den är under hot och faktiskt vara under hot från annat än nikotin, vilket i sig förmodligen inte är farligt mer än att det är beroendeframkallande. Så håller jag det till en hobby snarare än en last 🤘🏻

Har du hittat några favorit pinnar ännu? 💨😊
 
Finbesök, då röker man fint!
1000090376.jpg
 
Är det numera omöjligt att köpa enstaka Cohiba-cigarrer? Haft en längre paus från cigarrökandet, men fick en viss känsla för att ta upp det på nytt nu när vädret är fint. Jag ser dock att Cohiba endast säljs i större förpackningar/lådor på nätbutiker. Efter ett besök hos Brobergs fick jag höra att Habanos har ett visst krav att deras cigarrer numera måste säljas förpackade, detta för att de märks med en viss QR-kod som visar att cigarrerna är äkta.

Först höjdes priserna markant för några år sen och nu detta... 😅 Vill gärna testa en Esplendidos, Piramides Extra eller annan större Cohiba utan att behöva låsa mig vid ett större köp.
 
Är det numera omöjligt att köpa enstaka Cohiba-cigarrer? Haft en längre paus från cigarrökandet, men fick en viss känsla för att ta upp det på nytt nu när vädret är fint. Jag ser dock att Cohiba endast säljs i större förpackningar/lådor på nätbutiker. Efter ett besök hos Brobergs fick jag höra att Habanos har ett visst krav att deras cigarrer numera måste säljas förpackade, detta för att de märks med en viss QR-kod som visar att cigarrerna är äkta.

Först höjdes priserna markant för några år sen och nu detta... 😅 Vill gärna testa en Esplendidos, Piramides Extra eller annan större Cohiba utan att behöva låsa mig vid ett större köp.
Det stämmer!

Cohiba var länge det jag unnade mig mer än ofta…speciellt Robusto, Esplendidos 👌🏻💨. Med några års lagring är dessa svårslagna. Piramides finns knappt längre att få tag i…fanns en tid då det var en pinne man unnade sig nästan veckovis…

Priserna har ju skenat på cigarrer o framförallt märken som Cohiba. Idag skulle jag nog säga att det inte är värt det…betala dagspris för en färsk…nej.

Jag hade kikat på lite annat än just Cohiba. Bland de kubanska tex Hoyo, H Upman, Partagas, Montecristo
 
Tillbaka
Topp