• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Om man låter röken stanna i munhålan slipper kroppen både tro att den är under hot och faktiskt vara under hot från annat än nikotin, vilket i sig förmodligen inte är farligt mer än att det är beroendeframkallande. Så håller jag det till en hobby snarare än en last 🤘🏻

Har du hittat några favorit pinnar ännu? 💨😊
 
Finbesök, då röker man fint!
1000090376.jpg
 
Är det numera omöjligt att köpa enstaka Cohiba-cigarrer? Haft en längre paus från cigarrökandet, men fick en viss känsla för att ta upp det på nytt nu när vädret är fint. Jag ser dock att Cohiba endast säljs i större förpackningar/lådor på nätbutiker. Efter ett besök hos Brobergs fick jag höra att Habanos har ett visst krav att deras cigarrer numera måste säljas förpackade, detta för att de märks med en viss QR-kod som visar att cigarrerna är äkta.

Först höjdes priserna markant för några år sen och nu detta... 😅 Vill gärna testa en Esplendidos, Piramides Extra eller annan större Cohiba utan att behöva låsa mig vid ett större köp.
 
Är det numera omöjligt att köpa enstaka Cohiba-cigarrer? Haft en längre paus från cigarrökandet, men fick en viss känsla för att ta upp det på nytt nu när vädret är fint. Jag ser dock att Cohiba endast säljs i större förpackningar/lådor på nätbutiker. Efter ett besök hos Brobergs fick jag höra att Habanos har ett visst krav att deras cigarrer numera måste säljas förpackade, detta för att de märks med en viss QR-kod som visar att cigarrerna är äkta.

Först höjdes priserna markant för några år sen och nu detta... 😅 Vill gärna testa en Esplendidos, Piramides Extra eller annan större Cohiba utan att behöva låsa mig vid ett större köp.
Det stämmer!

Cohiba var länge det jag unnade mig mer än ofta…speciellt Robusto, Esplendidos 👌🏻💨. Med några års lagring är dessa svårslagna. Piramides finns knappt längre att få tag i…fanns en tid då det var en pinne man unnade sig nästan veckovis…

Priserna har ju skenat på cigarrer o framförallt märken som Cohiba. Idag skulle jag nog säga att det inte är värt det…betala dagspris för en färsk…nej.

Jag hade kikat på lite annat än just Cohiba. Bland de kubanska tex Hoyo, H Upman, Partagas, Montecristo
 
Det stämmer!

Cohiba var länge det jag unnade mig mer än ofta…speciellt Robusto, Esplendidos 👌🏻💨. Med några års lagring är dessa svårslagna. Piramides finns knappt längre att få tag i…fanns en tid då det var en pinne man unnade sig nästan veckovis…

Priserna har ju skenat på cigarrer o framförallt märken som Cohiba. Idag skulle jag nog säga att det inte är värt det…betala dagspris för en färsk…nej.

Jag hade kikat på lite annat än just Cohiba. Bland de kubanska tex Hoyo, H Upman, Partagas, Montecristo
Tråkigt att höra. :( Om man nu vill unna sig en riktig fin kubansk cigarr för ett särskilt tillfälle (runt 500kr, kanske plus någon hundralapp), vad ska man kolla på då? Känner inte riktig för att lägga flera tusenlappar på en trepack eller liknande, särskilt när man inte testat just den specifika cigarren innan.

Jag gillar Davidoff annars (har någorlunda koll på deras sortiment) men känner att det är just något kubanskt jag vill åt denna gång.

PS. Om någon själ här har några Esplendidos, Piramdes eller andra roliga (samt väl omhändertagna) Cohibas som ni vill bli av med får ni gärna hojta till. :)
 
Tråkigt att höra. :( Om man nu vill unna sig en riktig fin kubansk cigarr för ett särskilt tillfälle (runt 500kr, kanske plus någon hundralapp), vad ska man kolla på då? Känner inte riktig för att lägga flera tusenlappar på en trepack eller liknande, särskilt när man inte testat just den specifika cigarren innan.

Jag gillar Davidoff annars (har någorlunda koll på deras sortiment) men känner att det är just något kubanskt jag vill åt denna gång.

PS. Om någon själ här har några Esplendidos, Piramdes eller andra roliga (samt väl omhändertagna) Cohibas som ni vill bli av med får ni gärna hojta till. :)
Själv njuter jag av en alldeles förträfflig Picadores….man måste inte lägga 500kr för en bra kuban….

IMG_6985.jpeg


Kika på Rome Julietta …de har flera 3 pack tubos tex.

Färska esplendidos eller piramdes ligger väl från ca 15000kr/ st så lagrade kan du räkna med mkt mer…
 
Tråkigt att höra. :( Om man nu vill unna sig en riktig fin kubansk cigarr för ett särskilt tillfälle (runt 500kr, kanske plus någon hundralapp), vad ska man kolla på då? Känner inte riktig för att lägga flera tusenlappar på en trepack eller liknande, särskilt när man inte testat just den specifika cigarren innan.

Jag gillar Davidoff annars (har någorlunda koll på deras sortiment) men känner att det är just något kubanskt jag vill åt denna gång.

PS. Om någon själ här har några Esplendidos, Piramdes eller andra roliga (samt väl omhändertagna) Cohibas som ni vill bli av med får ni gärna hojta till. :)

Nu svär jag i kyrkan igen, men personligen tycker jag kubaner är kraftigt överskattade och särskilt då beaktat den större efterfrågan från Asien med den därmed påtagliga prisökningen. Jag upplever också att det slarvas mer med själva rullningen som jag gissar beror på att efterfrågan måste mötas - den kommunistiska regimen behöver ju få in varenda krona de kan. Nä minsann, det där passar inte mina preferenser längre.

Visst har man rökt mycket goda Cohibas, Partagas med många flera, men det var mest innan 2020. Nu är det mest från nya världen som ligger i humidorerna, företrädesvis Nicaragua, som jag tycker håller ypperlig klass. Framförallt Oliva och Davidoff. Sen skall väl tilläggas att jag uteslutande vill åt medium-full profil på allt som jag röker. Mörka och murriga. Läder, kakao, jord, kaffe osv osv. Röker oftast på kvällarna och då passar det med mycket smak.

Med andra ord, jag hade inte investerat i Cohibas under aktuell prissättning. Du får mer cigarr för samma peng av något annat, fråga personalen i en cigarrbutik.

Ursäkta för alla ömma tår som jag stampade över... 🙏
 
Tillbaka
Topp