• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Har testat baka pizza på grillen ikväll. Sensation! Riktigt kul och pilla med, istället för att vända en köttbit åtta gånger!
image.jpg

Nu när gästerna gått hem och lugnet lagt sig avnjuts en liten montechristo!

image.jpg

Det lät som något jag måste pröva. Körde du med någon sorts pizzasten eller långpanna på grillen?

Det lät som något jag måste pröva. Körde du med någon sorts pizzasten eller långpanna på grillen?
Pizzasten använde jag. Fungerade fantastiskt bra!
Se bara till att fördela kolen eller briketterna runt ytterkanten på grillen så att stenen inte blir skållhet.
Det är bättre att värmen cirkulerar runt om istället.
Sundström stiligt. maten, klockan och cigarren!!
Stort tack min vän!
En av de mest lyckade kvällarna den här sommaren!

Det är första gången jag är inne här och kollar runt. Ni ser ut att ha det väldigt trevligt med era cigarrer. Själv röker jag cigariller och favoriten är Café Creme Arome. Det är förstås i likhet med parfymklockor billigt skräp men jag gillar smaken förbannat mycket och jag undrar om jag möjligtvis kan få tag på en cigarr med liknande smak? Alltså åt vaniljhållet.

Pizzasten använde jag. Fungerade fantastiskt bra!
Se bara till att fördela kolen eller briketterna runt ytterkanten på grillen så att stenen inte blir skållhet.
Det är bättre att värmen cirkulerar runt om istället.

Stort tack min vän!
En av de mest lyckade kvällarna den här sommaren!

Känns som jag måste testa detta, det såg jäkligt bra ut! Hur varmt körde du och cirkatid för en pizza?

Det är första gången jag är inne här och kollar runt. Ni ser ut att ha det väldigt trevligt med era cigarrer. Själv röker jag cigariller och favoriten är Café Creme Arome. Det är förstås i likhet med parfymklockor billigt skräp men jag gillar smaken förbannat mycket och jag undrar om jag möjligtvis kan få tag på en cigarr med liknande smak? Alltså åt vaniljhållet.

Jag är inte den mest bevandrad här gällande cigarrer men är övertygad om att du kommer få tips. Jag har frågat BOTL som besitter stor kunskap..

Jag är inte den mest bevandrad här gällande cigarrer men är övertygad om att du kommer få tips. Jag har frågat BOTL som besitter stor kunskap..

Jag är helt okunnig beträffande smaksatta cigarrer, Acid pysslar med sånt, alla möjliga smaker.

Är det en cigarr som ska smaka vanilj men inte en syntetiskt tillsatt :) då är vi på min hemmaplan.

Ben Bockbrännarbolmers

Jag är helt okunnig beträffande smaksatta cigarrer, Acid pysslar med sånt, alla möjliga smaker.

Är det en cigarr som ska smaka vanilj men inte en syntetiskt tillsatt :) då är vi på min hemmaplan.

Ben Bockbrännarbolmers

Jag är öppen för det mesta, givetvis är det bättre om smaken inte är syntetisk ;)

Toscanello finns i vaniljsmak men du får beställa från utlandet. Fast jag tycker att de smakar lite för syntetiskt för min del.

Jag har bara provat en gång att röka en cigarr med vaniljsmak och den var inte någon höjdare enligt mig. Minns inte vilket märke det var.
Men varför inte prova något nytt? Cigarrummet (och säkert flera andra cigarrbutiker) har prova på paket där du kan få en blandning av flera lite mindre cigarrer med olika karaktär och smak för inte allt för mycket pengar. Så kan du testa dig fram lite.

Ikväll blir det inte någon cigarr då vi ska bort till vänner så jag litar på att ni andra håller tråden levande och låter mig njuta av se vad ni tar för rökverk:)

Hälsade på hos Framcigarr idag och fick med mig lite hem, hoppas vädret tillåter att man får tända en ikväll :)

Handlade det BOTL förespråkade som bra grejer under 100-lappen

IMAG5559.jpg

Från vänster: Por Larranaga Petit Corona, Sancho Panza Bachilleres, 2x Ramon Allones Small Club Coronas, 2x Partagas Shorts och en Montecristo no. 5

Hälsade på hos Framcigarr idag och fick med mig lite hem, hoppas vädret tillåter att man får tända en ikväll :)

Handlade det BOTL förespråkade som bra grejer under 100-lappen

IMAG5559.jpg

Från vänster: Por Larranaga Petit Corona, Sancho Panza Bachilleres, 2x Ramon Allones Small Club Coronas, 2x Partagas Shorts och en Montecristo no. 5

Mina personliga favoriter i den bilden är de båda på ytterkanterna. Por Larranga och Monte! :cigar:

I rent konsumentupplysningssyfte kan jag avråda herrarna från Royal Chieftain. Det är en in-house rullad Torpedo från cigarrbitiken på Caesars Palace i Las Vegas. (Ping Mkarlsson som snart ska dit.)

Hade glömt att jag köpt denna för ett par-tre år sedan och hittade den när jag grävde i botten på humidoren. Platt, tråkig och onyanserad smak utan komplexitet.
image.jpg

Kvällens rökverk men då gladet ekar tomt så mottager jag gärna förslag vad som kan hällas upp i det :)

BOTL, tipset på tändare vad grymt bra! Tveksamt något kan slå det förhållandet pris och funktion.
6a8u9umy.jpg

Tillbaka
Topp