PhineasFreak
Basic
En snabbis idag.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra tips, beställde ett gäng då priset var mer än humant som du saDet här är en riktigt bra tändare med tanke på priset, funkar i ur och skur...sommar som vinter och priset kan man knappast klaga på. Jag brukar köpa 5-10 åt gången och lägger en hos alla jag besöker ofta och ger bort några till nya cigarrvänner.
http://www.dx.com/p/jet-1300-c-butane-lighter-with-clear-tank-1455#.U7mJNs8rhjo
Någon som har tips på tändare som varken är snordyr men heller inte ser ut som något man använder när man röker crack eller som om den var från framtiden. Alltså klassiskt men utan att kosta 5k.
En av mina favoriter är faktiskt José L. Piedra. En snorbillig, maskinrullad shortfiller från kuba som med ett års lagring från buntdatumet blir riktigt god. Passar bra som vardagscigarr eller när man inte har så mycket tid.
Jag är lite osäker på hur den är tillverkad, kanske täckbladet sätts på för hand och det kan vara en medium filler.
Jag är lite irriterad på att cigarrbutiken här i staden brukar rekommendera Quintero istället för JLP som billig cigarr. Quintero är inte särskilt god.
Sandkvist Jag skulle fylla på min Ronson i fredags, ett läckage i påfynnningso-ringen ledde till svett hår på handen, och marginellt kortare ögonbryn.
Aj.
Haha, tar gärna tips på hur du fick igenom den dealenDå blev det en montecristo från BOTL som sällskap medan min fru målar fasaden.![]()
Apropå tändare så är jag lite sugen på en double corona. Dubbel soft flame i klassiskt utförande.
Tycker det är en fair deal om du kör handräckning, ska se om jag kan få igenom samma deal men då min fru bara äger halva husetHon äger huset så hon insisterar på att hon ska måla. Jag sköter grillen, drycken och rökandet. Ibland räcker jag henne saker när hon står på stegen och ropar glatt att de blir fint.
För övrigt är det fan skitsvårt att röka ute. Brinner snett som fan om man inte snurrar på pinnen hela tiden.
Dagens inköp, hoppas på en bra egenstund och god cigarr
![]()
Tack! Det är arvegods från farfar och är en Dunhill med "fliplock" eller vad det kan kallas. Kan ta fler bilder om du vill så fort jag har laddat mobilen en snabbisSchysst tändare! Vad är det för nån?
Coolt! Satt och tittade på lite vintage tändare tidigare. Skulle va kul att hitta något liknande.Tack! Det är arvegods från farfar och är en Dunhill med "fliplock" eller vad det kan kallas. Kan ta fler bilder om du vill så fort jag har laddat mobilen en snabbis![]()
Coolt! Satt och tittade på lite vintage tändare tidigare. Skulle va kul att hitta något liknande.
Fast den är ju inte vidare god utan lagring, ofta väldigt dåligt drag med tycker jag.
Champagneliknelsen är säkert bra den också![]()
Vad jag vill säga är att man skall våga prova andra sorter också, det finns många goda cigarrer där ute, både kubaner och icke-kubaner. Rolex och andra märken. Jag gillar förresten Breitling Aerospace och skulle gärna ha en sådan själv så ta mitt inlägg med glimten i ögat!![]()
Du har gjort bra saker för forumet genom dina cigarrinlägg och cigarrpaket. 300 kronorspaketet var t ex sjukt prisvärt!
Nåja, upp med fler garrar!
Sampler?Slänger upp en ny sampler idag!
Ben Bockbrännarbolmers
Underbart!Ja Sandkvist
https://klocksnack.se/threads/ot-satt-ihop-en-cigarrsampler-för-den-nyfikne.25861/
Om du vill blanda kan jag lösa det också.
Cab och fotat bakåt?Roadtrip
![]()
Ben Bockbrännarbolmers
Roadtrip
![]()
Ben Bockbrännarbolmers