• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Ska testa denna nu :)
Santa Damiana petit corona
image.jpg

Som novis tänkte jag passa på att be om lite tips (kanske off topic). Har ingen vidare erfarenhet förutom årliga nyårs cigarren sedan tidigare. Drar ner till svärfars hus som ligger i en liten bergsby i södra Frankrike i övermorgon och tänkte passa på att testa detta livsnjuteri på kvällstid. Svänger förbi Brobergs i Göteborg imorgon. Vad rekommenderar ni connoisseurer att man avnjuter i denna miljö? Tackar ödmjukast!

Som novis tänkte jag passa på att be om lite tips (kanske off topic). Har ingen vidare erfarenhet förutom årliga nyårs cigarren sedan tidigare. Drar ner till svärfars hus som ligger i en liten bergsby i södra Frankrike i övermorgon och tänkte passa på att testa detta livsnjuteri på kvällstid. Svänger förbi Brobergs i Göteborg imorgon. Vad rekommenderar ni connoisseurer att man avnjuter i denna miljö? Tackar ödmjukast!
Köp en av varje som rökts i den här tråden..??
Annars är mitt tips att gå in på Brobergs och be om hjälp, lukta och välj efter det... :)

Går du in på Brobergs så kommer de försöka sälja på dig davidoff det kan jag garantera. kan rekommendera partagas serie d no4 och montecristo petit edmundo. Läs annars igenom tråden lite och köp en blandning så kan du prova dig fram.

Ja, så lufttätt som möjligt. Gärna i en plastlåda av typ som man brukar ha lunch i. Köp någon form av fuktsystem typ bovedapack och lägg i. Någon annan kanske har bättre koll på fuktstyrning men kan ju fråga på Brobergs om de har något.

Går du in på Brobergs så kommer de försöka sälja på dig davidoff det kan jag garantera. kan rekommendera partagas serie d no4 och montecristo petit edmundo. Läs annars igenom tråden lite och köp en blandning så kan du prova dig fram.
Det är inte min erfarenhet av Brobergs alls, men saker kan ju ändras... :)

Åh fan, då har jag haft tur där. Är ofta inne i Malmö och där pushar de inget på mig iaf...
Men visst, de har ofta specialevent o dyl med Davidoff, det har jag sett...
Aldrig vart i Malmö butiken, utan bara den i huvudstaden. Kanske är skillnad, här i sthlm avskyr vi den affärer som pesten.

Aldrig vart i Malmö butiken, utan bara den i huvudstaden. Kanske är skillnad, här i sthlm avskyr vi den affärer som pesten.
Inte bara Sthlmare, jag tycker också de bidrar med sin okunskap till hobbyn. Butiken i Gbg var inte heller nån höjdare.....kul att nån fått bättre bemötande men jag har tyvärr inget gott att säga.

Det är inte min erfarenhet av Brobergs alls, men saker kan ju ändras... :)

Jag har handlat från Brobergs i 20 års tid och alltid varit nöjd. I Sthlm och Gbg. Fått chansen att prova mkt olika och spännande cigarrer genom dem. Vill inte påstå att jag varit trogen bara dem, utan handlat överallt (tax free, på Kuba, utomlands etc) men tycker ändå att jag alltid fått bra råd från dem. Att de försöker att favorisera just Davidoff har jag aldrig erfarit.

Tillbaka
Topp