Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr Àr riktigt fin, gillar dem lite kantigare bandhornen pÄ denna.
Riktigt nöjd med denna AQ4041-54A
Förbaskat bra! Snygg lÀnk ocksÀ
Riktigt nöjd med denna AQ4041-54A
VÀlkommen in till medborgarskapetHej har ju tjuvkikat flera ggr i denna trÄd. Kör GS till vardags. Dessa citizen modeller lockar fruktansvÀrt starkt.
Ăr ute efter en vit tavlan chronomaster Ă€ven sett de finns likt Snowflake tavla
Farlig trÄd detta
Ah förstÄr rispapper, de Àr vÀl de som finnes i gs boxen nÀr man lyfter ur sjÀlva askenVÀlkommen in till medborgarskapet
Citizen har nischat sig lite med att köra urtavlor med silkes/ris-papper i olika utföranden pÄ senare Är. Kallas Tosa Washi papper.
En lÀnk med lite vÀrdelöst vetande kommer hÀr https://kogeijapan.com/locale/en_US/tosawashi/
I dagslÀget kan konstateras att Citizen pensionerat Chronomasterlinjen som tidigare varit en del av The Citizen konceptet, och nu mer bara titulerar alla för "The Citizen".
AnvÀndarvÀnligheten med fin tidshÄllning, ecodrive (+/-5spy) tillsammans med perpetuell kalender och individuellt justerbar timvisare Àr svÄrövertrÀffad. Möjligen kan GPS eller Radiosynk övertrÀffa rent funktionellt.
Nu tror jag bestÀmt forumet har 4 Àgare av denna modell (varav en har den svarta ) @Geparden @Mforce @undertecknad och nu @hepanterBombar pÄ med bilder
De stÄr base st steel pÄ den, tycker den klarat sig riktigt bra under alla Är av att bedömma av skicketNu tror jag bestÀmt forumet har 4 Àgare av denna modell (varav en har den svarta ) @Geparden @Mforce @undertecknad och nu @hepanter
Min Àr ifrÄn 2001, och jag vill pÄstÄ att den inte har nÄgon ytbehandling av stÄlet. Jag hade kontakt med en Japansk kille som hade bÄde varianten med Duratect och den utan. Vad som gjorde att man kunde skilja dem Ät fick jag dock aldrig klarhet i. SprÄkförvecklingar dlx
StÄr det st steel pÄ baklocket, eller stÄr det kanske Base st steel pÄ din? Jag har inte riktigt forskat i nÀr mÀrkningen av Duratect kom, men jag har ju en ifrÄn 2004 som har, och Àr mÀrkt, med Duratect.
Din har med största sannolikhet Duratect behandling. Det brukar alltid stĂ„ âbase st steelâ dĂ„ det ligger nĂ„got ovanpĂ„, som pĂ„ din, annars stĂ„r det bara âst steelâDe stĂ„r base st steel pĂ„ den, tycker den klarat sig riktigt bra under alla Ă„r av att bedömma av skicket
Men dÄ borde denna 2003 va obehandlad?
LĂ„ter ju kanon, riktigt bra med tanke pĂ„ mitt jobb. Som sagt har den hĂ„llt bra trots mĂ„nga Ă„r pĂ„ nacken, bara hoppas den hĂ„ller sig bra i fortsĂ€ttningen med. Ska ta mig till stan för ett trycktest i slutet pĂ„ veckan sĂ„ man vet de bara Ă€r att köra pĂ„.Din har med största sannolikhet Duratect behandling. Det brukar alltid stĂ„ âbase st steelâ dĂ„ det ligger nĂ„got ovanpĂ„, som pĂ„ din, annars stĂ„r det bara âst steelâ
Riktigt trevlig. Har börjat nosa lite pÄ Chronomaster. Var hamnar du prismÀssigt?Det Àr typ 2-3 Är sen jag senast hade en Chronomaster, men nu blev jag sugen pÄ en med bra lume. Som tur Àr fanns det en bra modell pÄ Yahoo Auctions Japan för ett gÄtt pris:
Nu mÄste man bara vÀnta ~tvÄ veckor tills den landar hit! Den hÀr gÄngen har jag tÀnkt pröva lÀder, tyg eller tom gummi pÄ den i stÀllet för lÀnken. Om ni har bra ideer pÄ nÄgot "two-piece canvas" som skulle passa bra för denna klocka sÄ sÀg bara!
Tack! 90k JPY samt lite mera för frakt osv + moms och tullavgifter dĂ„ den landar hit. Allt som allt gissar jag typ 750âŹ.Riktigt trevlig. Har börjat nosa lite pĂ„ Chronomaster. Var hamnar du prismĂ€ssigt?
Och nĂ€r du âtröttnatâ Ă€r jag bara ett PM bort . Grattis till en trevlig modell! Jag har ju den mörka med lysmassa, och pĂ„ den har jag testat bĂ„de med band och andra lĂ€nkar. Det har dock landat i original-lĂ€nken. Den gjorde sig bra pĂ„ jubilee, jag tyckte det var svĂ„rt med band som passade mot de fasade bandhornen. Jag har för mig det var ett cordovan ifrĂ„n Rios som jag tyckte var snyggast. Det Ă€r dels platt, men ocksĂ„ med lite tjocklek. Det kan ha hetat âSeattleââŠDet Ă€r typ 2-3 Ă„r sen jag senast hade en Chronomaster, men nu blev jag sugen pĂ„ en med bra lume. Som tur Ă€r fanns det en bra modell pĂ„ Yahoo Auctions Japan för ett gĂ„tt pris:
Nu mÄste man bara vÀnta ~tvÄ veckor tills den landar hit! Den hÀr gÄngen har jag tÀnkt pröva lÀder, tyg eller tom gummi pÄ den i stÀllet för lÀnken. Om ni har bra ideer pÄ nÄgot "two-piece canvas" som skulle passa bra för denna klocka sÄ sÀg bara!
Och nĂ€r du âtröttnatâ Ă€r jag bara ett PM bort . Grattis till en trevlig modell! Jag har ju den mörka med lysmassa, och pĂ„ den har jag testat bĂ„de med band och andra lĂ€nkar. Det har dock landat i original-lĂ€nken. Den gjorde sig bra pĂ„ jubilee, jag tyckte det var svĂ„rt med band som passade mot de fasade bandhornen. Jag har för mig det var ett cordovan ifrĂ„n Rios som jag tyckte var snyggast. Det Ă€r dels platt, men ocksĂ„ med lite tjocklek. Det kan ha hetat âSeattleââŠ
Japp, ser alldeles för stor ut, dasslock! Dra ett pm sÄ Àr plÄgeriet över . Grattis!Lite större Àn vad jag hade tÀnkt men tycker ÀndÄ att den passar bra. Vi fÄr se hur den funkar pÄ lÀnken dÄ jag har tid att förkorta den