• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-RI-

Patek
2-Faktor
❄️ 2,98mm. Världens tunnaste soldrivna klocka.
1000027592.jpg
1000027581.jpg
1000027582.jpg
1000027588.jpg
 
Senast ändrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
Alltså, jag har en vanlig Citizen Eco drive diver och lumen är det bästa jag varit med om nånsin. Den lyser starkt och hela natten (!) om jag ”laddar” den när jag borstar tänderna. Brukar det vara så på alla Citizen?
Många andra Citizen klarar inte av tandborstning medans man laddar dem. Då lyser de inte alls länge😎
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Har valt en Citizen som min owg klocka. På baklocket står det bla 37-1084. Någon som vet vad er står för?
image.jpg

image.jpg
Om jag inte är helt ute och cyklar är det som följer:
siffrorna rad 1 är urverk 3530 och boett (där första två siffrorna i andra delen talar om att det är urverksfamilj 35 i ditt fall)
siffrorna rad 2 är serienumret för tillverknings år och månad och antal (1985 eller troligast 1995 oktober).
siffrorna rad 3 är serie/modell
*sent svar
 

Capital

Cartier
Om jag inte är helt ute och cyklar är det som följer:
siffrorna rad 1 är urverk 3530 och boett (där första två siffrorna i andra delen talar om att det är urverksfamilj 35 i ditt fall)
siffrorna rad 2 är serienumret för tillverknings år och månad och antal (1985 eller troligast 1995 oktober).
siffrorna rad 3 är serie/modell
*sent svar
Tack för svar. Intressant information 👍
 

partyb

Breitling
Klickade nyss hem en tsuyosa, är spänd på att se hur kvaliteten känns men har sett överväldigande positiva reviews på dom! Velade mellan blått eller ”salmon” om man nu kan kalla färgen för det, och gick på den senare då den kändes härligt somrig och blått finns såpass många andra klockor jag vill ha med den färgen😁 blir en kort review själv i det här forumet om folk så vill!
 

phille87

Cartier
Klickade nyss hem en tsuyosa, är spänd på att se hur kvaliteten känns men har sett överväldigande positiva reviews på dom! Velade mellan blått eller ”salmon” om man nu kan kalla färgen för det, och gick på den senare då den kändes härligt somrig och blått finns såpass många andra klockor jag vill ha med den färgen😁 blir en kort review själv i det här forumet om folk så vill!
Kul! Har själv funderat på den modellen. Bomba med bilder här när den kommit :)
 
Topp