• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den här är inte alls dum. Snygg (och dyr, USD 6000).

Urverket är delvis utvecklat i Schweitz (i samarbete med ett dotterbolag inom koncernen).

0FDE5042-34F8-42E7-B4BC-BC209DF7B9B5.jpeg

E612C2CB-16F9-4A56-BCE7-947762D87F89.jpeg
Såg just den där på Worn and Wound. Så jäkla fin men det priset, har sjukt låg kunskap om Citizen men är det nån som betalar det priset?

Kul klipp där en Citizen får åka trycktank. Specificerad till 100m men slutar ticka först vid 250 meter (och tickar vidare när trycket släpps). Urverket ger upp efter 500-1000m och boetten ger upp vid 2000m(!). 😮

Älskar sånt. Och dessa tester måste väl ändå leda till att tramsiga frågor av typen om man kan duscha med sin 300m dykklocka upphör en gång för alla. :)

Älskar sånt. Och dessa tester måste väl ändå leda till att tramsiga frågor av typen om man kan duscha med sin 300m dykklocka upphör en gång för alla. :)
Samma här, riktigt härligt nördigt. Man kan ju tycka det, haha. Vet inte hur aggressivt man duschar om man lyckas få in vatten i något som är vattenresistent till 50 meter ens...

Ni som har en Citizen bj7100-xx, glappar er bezel? La märke till det idag. Trycker jag ner bezeln mot boetten så är det i princip ingen glipa men om jag lyfter lite i bezeln så får jag lätt in en nagel.
Ingen som har erfarenhet av bj7100?
Vilken urmakare ska man vända sig till. Lokala uropenn-butiken verkade inte ens veta vilken modell jag menade.

Ingen som har erfarenhet av bj7100?
Vilken urmakare ska man vända sig till. Lokala uropenn-butiken verkade inte ens veta vilken modell jag menade.
Är det GMT´n? Det är ju en modell som inte säljs i Sverige, så det är inte så konstigt att Svensk AD inte känner till modellen. Om du däremot köper en via nätet kan du alltid lämna den till Ur&Penn för service eller reklamationsärenden, så är dom behjälpliga
Är det fortfarande frågan om den "flexande" vridringen du har funderingar över?
*reklamation kanske var slarvigt uttryckt, garanti som gäller tillverkaren och inte handlaren

Senast ändrad:
Är det GMT´n? Det är ju en modell som inte säljs i Sverige, så det är inte så konstigt att Svensk AD inte känner till modellen. Om du däremot köper en via nätet kan du alltid lämna den till Ur&Penn för service eller reklamationsärenden, så är dom behjälpliga
Är det fortfarande frågan om den "flexande" vridringen du har funderingar över?
Yes GMT'n. Fick för mig att uropenn sålt den modellen. Då kan jag förstå hens reaktion. Jag har garanti kvar, betyder det är reparation kan bli ett garantiärende om jag lämnar den på uropenn?

Yes GMT'n. Fick för mig att uropenn sålt den modellen. Då kan jag förstå hens reaktion. Jag har garanti kvar, betyder det är reparation kan bli ett garantiärende om jag lämnar den på uropenn?
om den är under garanti och något som omfattas av garantin ska fixas, ja. Dom är Svensk AD och har verkstad i Upplands väsby, annars skickar dom den dit det behövs.
Men om det är det du i korthet beskrev om vridringen är jag mer tveksam till om det är "fel". Alla vridringar är ju mer eller mindre sviktande beroende på konstruktion, dom ska ju både gå att vrida och ta av. Kanske har @Vincentb någon input, vill minnas att han haft modellen?
*hens? vet du inte om det var en han eller hon du pratade med?

om den är under garanti och något som omfattas av garantin ska fixas, ja. Dom är Svensk AD och har verkstad i Upplands väsby, annars skickar dom den dit det behövs.
Men om det är det du i korthet beskrev om vridringen är jag mer tveksam till om det är "fel". Alla vridringar är ju mer eller mindre sviktande beroende på konstruktion, dom ska ju både gå att vrida och ta av. Kanske har @Vincentb någon input, vill minnas att han haft modellen?
Hen är ett så jäkla vidrigt ord.

Han , hon eller den har fungerat hur länge som helst:).

Hen är ett så jäkla vidrigt ord.

Han , hon eller den har fungerat hur länge som helst:).
Hahaha, jag har inget emot att använda hen i skrift eftersom det underlättar, men inte som en definition av en odefinierbar person, blir lite konstigt ;)
*även det där blev lite konstigt ser jag 😂 det ska förstås vara definierbar person

Vilken gmt och vad är felet?

Jag minns inte att den var så från början. Därför tänker jag att det är ett fel. Skulle det vara helt i sin ordning så är det ju ingen nackdel om den i butiken kan upplysa mig om det så klockan slipper skickas iväg.

Tillbaka
Topp