• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RikNik

Panerai
2-Faktor
Hittade några nya trevliga retromodeller på https://citizen.jp/s/collection/record_label.html
Screenshot_20210219-065936.png
Screenshot_20210219-065911.png
Screenshot_20210219-065800.png
Screenshot_20210219-065735.png
Screenshot_20210219-065705.png
 

edlundd

Cartier
Drog iväg ett mail, så inväntar svar. Om det passar och länken går att köpas separat blir det utan tvivel att klicka hem en.

Personligen är jag inget mega-fan av Fugu, tycker de vanliga modellerna är snyggare. Kronans mönster ser dock riktigt gött ut.

Uppdatering på detta. Går tydligen att beställa separat länk från Heimdallr för $39 + frakt. Om den passar bör det vara bästa OEM och AM alternativet till NY0040.
 

Tobyponken

Cartier
Ni som har en Citizen bj7100-xx, glappar er bezel? La märke till det idag. Trycker jag ner bezeln mot boetten så är det i princip ingen glipa men om jag lyfter lite i bezeln så får jag lätt in en nagel.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Dom är kul, som jag sa i en annan tråd, jag tror att 80tals designen blir nästa trend :)
Bör väl bli så. 70-talet borde tillverkarna vara klara med snart.
90-talet var ju, tja, 90-talet. Och borde nog inte bli ngn större inspiration - förhoppningsvis.


Med det priset hoppas jag på att de är grymt byggda.
 
Senast ändrad:

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Är det någon som fått till en schysst am länk på Promaster ny0040? Såg här tidigare att det fanns hopp om en länk från Heimdallr men tänkte mer något mer lokalt anskaffat?
 

edlundd

Cartier
Är det någon som fått till en schysst am länk på Promaster ny0040? Såg här tidigare att det fanns hopp om en länk från Heimdallr men tänkte mer något mer lokalt anskaffat?

Om man inte har något emot raka end links ska det nog inte vara så svårt att hitta nåt trevligt, men annars nej tyvärr.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Om man inte har något emot raka end links ska det nog inte vara så svårt att hitta nåt trevligt, men annars nej tyvärr.
Ah, tack för svar. Var rädd för det. Funderar på att beställa hem en Tid&Ting och massera lite. Helt hundra på att någon bild på en sådan kombo som vara acceptabel passerat min näthinna. För söka lite till!
 
Topp