• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Fått en känsla av att denna kommer vara en Seiko-Killer...🤣🤣
10keiya_159774_2_1600x.jpg
PRM_NY0125-83E_16_EC.jpg
PRM_NY0125-08W_15_EC.jpg
PRM_NY0125-08W_17_EC.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Efter @Scaramanga postade bild om denna var jag bara tvungen att försöka hitta mer info.

PRM_NY0125-83E_02_EC.png
PRM_NY0125-83E_01_EC.png
PRM_NY0125-83E_00_EC.png


Släpps den 10e juni. 41mm bred, 20 bandbredd. Höjden står inget om. Kupat safirglas. Omvandlat till sek blir priset ungefär 3700 kr.
Länken ser väl ut sådär, men tänk er denna på ett tropic gummi:)
Ursäkta mina Photoshop skills, men försökte i sista bilden få två bilder i en för att jämföra den med Citizens gamla 62-6198. Ser den inte väldigt lik ut den gamla? Kan det vara en reissue?
Nej du måste hitta en gammal vintage Citizen som är skindiver..😁 plus den där vintage du la upp har ingen "dag" på datumet..😁
 

Code

AKA Vincent B
Samma här. Var beställde du ifrån? Jag beställde från Sakurawatches och efter att beställningen gått igenom så har status på hemsidan ändrats från ”in stock” till ”send request”. Vilket gör mig fundersam. Slutsåld eller har dem inte fått in den än?
Kom på nu "Send request" är att dom är slutsålda hos Sakura. Varit med om det tidigare. Sen kan det vara någon som ångrar sin beställning så dom blir tillgängliga igen. Samma på "Japan-select". Sen står det på både Japan-select och Sakura att dom skickar inom 1-5 vardagar..😁
 

cookiemonsta

Breitling
image2 - Copy.jpeg
Hittade farfars Citizen Newmaster 35mm, ref. 51204, Cal 1121 från ca 1965 vid rensning av ett förråd. Den har legat i en låda sen mitten av 90-talet eller längre, men gick att dra upp manuellt och av sig självt. Den började dock snabbt sacka efter för att sedan sluta gå att dra upp. Sekundvisaren går vid rörelse, men ej tim- och minutvisare. Går att ställa in datum. Försökte få hjälp av en urmakare i Stockholm för service/reparation, men han ville inte ta sig an den till mitt förtret. Någon som känner till någon urmakare/klockfantast i innerstadsområdet som tar emot gamla Citizens?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
image2 - Copy.jpeg
Hittade farfars Citizen Newmaster 35mm, ref. 51204, Cal 1121 från ca 1965 vid rensning av ett förråd. Den har legat i en låda sen mitten av 90-talet eller längre, men gick att dra upp manuellt och av sig självt. Den började dock snabbt sacka efter för att sedan sluta gå att dra upp. Sekundvisaren går vid rörelse, men ej tim- och minutvisare. Går att ställa in datum. Försökte få hjälp av en urmakare i Stockholm för service/reparation, men han ville inte ta sig an den till mitt förtret. Någon som känner till någon urmakare/klockfantast i innerstadsområdet som tar emot gamla Citizens?
ca 1965? Den har väl ett serienummer som berättar både år och månad på baklocket? Jag tror du har bäst chans att få liv i den om du hittar en donator du kan plocka urverket ifrån. Visst är det ett sånt här?
1623514554318.png


annars får du höra efter i fix & trix tråden
 

cookiemonsta

Breitling
ca 1965? Den har väl ett serienummer som berättar både år och månad på baklocket? Jag tror du har bäst chans att få liv i den om du hittar en donator du kan plocka urverket ifrån. Visst är det ett sånt här?
1623514554318.png


annars får du höra efter i fix & trix tråden
Tack! Yes, serienummer på baklocket, har dock utifrån det jag kunnat luska ut hittills inte kunnat urskilja årtalet. Så antog att den var från ungefär samma år som en snarlik jag hittade här på forumet. Ja, precis. Sålänge urverket är detsamma så spelar väl donatorklockans modell mindre roll?

image0(2).jpeg
 

Kupad Hand

Panerai
image2 - Copy.jpeg
Hittade farfars Citizen Newmaster 35mm, ref. 51204, Cal 1121 från ca 1965 vid rensning av ett förråd. Den har legat i en låda sen mitten av 90-talet eller längre, men gick att dra upp manuellt och av sig självt. Den började dock snabbt sacka efter för att sedan sluta gå att dra upp. Sekundvisaren går vid rörelse, men ej tim- och minutvisare. Går att ställa in datum. Försökte få hjälp av en urmakare i Stockholm för service/reparation, men han ville inte ta sig an den till mitt förtret. Någon som känner till någon urmakare/klockfantast i innerstadsområdet som tar emot gamla Citizens?
Hallå! Härlig klocka du hittat i gömmorna! Jag har själv lagat en av dessa för några år sedan, så kan sitta på lite överblivna delar om du behöver. Så hör av dig vid intresse! Ha det fint
 

cookiemonsta

Breitling
Hallå! Härlig klocka du hittat i gömmorna! Jag har själv lagat en av dessa för några år sedan, så kan sitta på lite överblivna delar om du behöver. Så hör av dig vid intresse! Ha det fint
Håller helt med! Hittade även en bok från -76 med farfar på omslaget där han bär klockan i jobbet vilket är lite kul. Jag misstänker att axeln har gått av/eller åtminstone inte fixerar, men mer än det vågar jag inte gissa på. Ska ta reda på mer, återkommer! Allt gott
 

Kupad Hand

Panerai
Håller helt med! Hittade även en bok från -76 med farfar på omslaget där han bär klockan i jobbet vilket är lite kul. Jag misstänker att axeln har gått av/eller åtminstone inte fixerar, men mer än det vågar jag inte gissa på. Ska ta reda på mer, återkommer! Allt gott
Härligt med lite extra historia knutet till klockan, och så klart än mer när det är en familjemedlem.
Är det ”bara” det så är det ju en rätt enkel fix, förutsatt att inget inne i klockan är trasigt. Lycka till! En fin klocka och riktigt härligt urverk. Hör av dig om du behöver delar och/eller hjälp med den.
 
Topp