• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har noterat att mitt exemplar har ett mindre boettlock än andra och även saknar de två skruvarna på sensorns undersida som vissa andra exemplar har. Jag gissar att det är en årsmodellsfråga och av serienumret första trea så drar jag slutsatsen att den är tillverkad 2013. Hur ser era ut på baksidan?
CADA0BCC-53FD-4CC8-B248-7A9BFAC91F7E.jpeg

Intressant! Men finns ännu inte på Ur & Penns websida. Är de bara utlagda på Instagram?
Det är printscreen från hemsidan :p

Det är printscreen från hemsidan :p

Ok. Den finns under "new" men är ännu inte inlagd i listan över Citizens sortiment.

Och bristfällig och förvirrande information här...och ingen måttangivelse.

Screenshot_20220822-053804_DuckDuckGo.jpg

När jag söker på modellen så finner jag att den är 40mm och har safir. Men bara 50m vattentålighet. Och att den förutom svart och blå även finns i vit och ännu fler färger.
Men det är typiskt Ur & Penn att inte ta in alla alternativ. Får se om de lägger till senare...

Senast ändrad:
Ok. Den finns under "new" men är ännu inte inlagd i listan över Citizens sortiment.

När jag söker på modellen så finner jag att den är 40mm och har safir. Men bara 50m vattentålighet. Och att den förutom svart och blå även finns i vit och ännu fler färger.
Men det är typiskt Ur & Penn att inte ta in alla alternativ. Får se om de lägger till senare...
såg det med, otroligt förvirrande!
Men enligt refnummer så är den 40mm, men det är väl damklocka enligt Uropenns storlekar :facepalm:
Såg att den finns i en heldel butiker också, kan inte va svårt att hitta en nära för att ta en titt :D Hade gärna sett att dom hämtade in grön och gul, men de är kanske JDM?

Jaha ok tack! Vilka dykare har du? Någon du är extra nöjd med? :)

Ursäkta dröjsmålet att svara. Jag har 2 automater och 1 eco drive.
Från vänster: NY0085-86EE, NY0141-10LE, BN0191-80L.

20220822_194907.jpg

Eco drive-modellen längst till höger köpte jag först. En av de första klockorna i min samling. Rejäl klocka och den största av dessa med 44-45mm bezel.
Blå är nog min favoritfärg och denna har i jämförelse med modellen i mitten en tråkig blå nyans utan sunbursteffekt.
Trots mitt starka tycke för blått så tror jag att den längst till vänster är min favorit av dessa.
Urtavlan är djupsvart och kontrasten mellan den mörka urtavlan och de kromade timmarkörerna med dess vita fyllning gör att den sticker ut bland dessa tre. Markörerna är som blänkande kristaller mot den mörka urtavlan.
Eco drive-modellen är robust och inget fel med den som jag ser det, men den framstår i jämförelse med automaterna lite tråkig när det gäller färgerna. Blir inte mycket att använda den pga att jag gillar automaterna så mycket mer.
Har snart tänkt lägga ut 2-3 klockor till försäljning här och denna är en av dem.

Nu är modellen inlagd under Citizen herrklockor. Men de har gjort en till miss: det står att den har mineralglas. Denna modell har safir.

Screenshot_20220828-121232_DuckDuckGo.jpg

Tillbaka
Topp