• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frontendarn

Silver
2-Faktor
Fick hem denna från Italien idag
IMG_3253.jpeg
Den där såg riktigt trevlig ut! Är den limiterad till den italienska marknaden?
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ser riktigt trevlig ut. Har du möjlighet att posta lite fler bilder i olika vinklar och ljus?
Jag är riktigt sugen på en sådan här men tyvärr verkar inte denna varianten finnas hos Ur o Penn där jag bor.
Jag ska använda den hela dagen imorgon så risken är överhängande att det blir några bilder 😉😁

Billigaste jag hittade ny var på Amazon
 

Buddhaliscious

Silver
2-Faktor
Edit: lägger frågan i Aqualand-tråden också/istället
(Stoppade min Aqualand i byxfickan och efter en halvtimme stannade klockan och den började pipa med ett konstant ihållande pip. Någon som vet varför? Den tystar när man skruvar av baklocket men fortsätter så fort det gängas på igen. Batteritorsk?)
 
Senast ändrad:

Flecktarn

Guld
2-Faktor
Fick hem nya Promastern, NY0120-01E, verkar kallas ”Challenge Marin”. Rostfritt stål, 41mm bred, 50mm lug to lug. Trevlig vintagedesign men ganska hög, 14,2mm.
Efter en dag känns den riktigt nice! Fin tavla med struktur, bärs bra även på min smala armled. 20mm luggbred så kan nog bli strap monster.

Bilder:

citizen promaster ny0120-01E 2.jpeg

citizen promaster ny0120-01E.jpeg


Kom på ett gummi. Okej kvalitet, men inte mer. Kul med det kupade glaset i höjd med vridringen. Men inte safir på en klocka för 4200kr? Dåligt.
citizen 5.jpeg

IMG_2622.jpeg


Jämförelse med lite andra klockor: SKX009, och Aqualand.
IMG_2617.jpeg

IMG_2618.jpeg

IMG_2619.jpeg


Promaster-logga på kronan:
IMG_2620.jpeg


Okej lume:
IMG_2621.jpeg


Allt som allt en fin klocka till bra pris!
 
Topp