• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glöm inte den blå…

IMG_5169.jpeg
Många tror jag föredrar ljusa urtavlor men kontrasten mellan de silverfärgade indexen och visarna och en mörk urtavla är nog snäppet stiligare i min bok. Tummen upp på den. :)

Haft denna i flera år men använder typ aldrig förutom som frilufts/badhus/semester-beater. Men har börjat uppskatta den på senare tid ( har slutit fred med ”Royal Marines Commando” symbolen för längesen). Hur som, köpte ett Sinn tygarmband idag. Fint helhetsintryck tycker jag.
Trevlig helg!
IMG_3686.jpeg

IMG_3687.jpeg
Vad heter modellen? Riktigt cool tycker jag

Fredagkväll och tog på mig min Citizen BM7430-89L. Var ett bra tag sen sist och klockan gick 3 timmar och 7 minuter före. Och datumet över 2 veckor efter.
Den är inte på låg så måste ha hunnit stanna innan jag senast satte den under ljusladdning.

1000006401.jpg

Tid och datum justerat. Nu Över Atlanten på TV!

1000006408.jpg

1000006407.jpg

20% på Ur&penn och presentkort från jobbet resulterade i en gul Tsuyosa. Länken är kanske inte världsklass i känslan (fin dock) men tavlan är ju grym! Valde mellan denna och den ljusblå, inte lätt välja men solen sken så tog det som tecken 😅
IMG_1370.jpeg

Trodde storleken skulle kännas större men gillar den, ändå en rätt sportig modell 🤓

Någon som hunnit pilla på en bm8180-62e? De flesta wristshots/videos man kan se är med ganska tunna handleder. Och den enda engelsktalande videon visar inte klockan med länken..

Gillar den visuellt även om den "påminner" mycket om Seiko Lauriel.

Tillbaka
Topp