• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

16,5 mm handled här. Jag kör 36 mm promaster för dyk och dryck. 42 mm kan bli stort, men inte nödvändigtvis. Tex sitter en 42 mm Seiko mini-turtle bra på mig, så det beror på klockan hur den känns på handleden.
scuba1.jpg

36mm.jpg
Bra inspel. Har själv varit inne på denna. Tycker att den ser mer spännande ut på din länk än på gummit. Värt att överväga.

Flera som redan svarat nu men du ska verkligen inte skrämmas av att den är 42 mm, den sitter bra på mindre handleder och är en riktigt fin sommarklocka. Jag har både ny0040 50w (full lume) och NY0040-09E, tycker verkligen om båda och är lite sugen på den blå varianten (NY0040-17LE) också haha

Jag beställde dock hem eftermarknads-länk från longislandwatch.com en som heter BRAC-71, förhöjer verkligen känslan av klockan så det är en stark rekommendation.

Sen är jag inte helt nöjd med vare sig gummit eller länken som medföljer dessa klockor så om någon där ute har bra tips på eftermarknads gummi så får ni gärna tipsa!

Det där med länk från longisland var ett bra tips. Tack.

Någon som vet om det ryktats om fler färger på Forza/Zenshin? Jag vill ha den grå (gamla modellen) men är två saker jag inte gillar med den som är ändrat på de nya och det är låset och att de tagit bort datumet. Gillar nog även bezeln bättre på de nya men det är ingen deal breaker. Men är inte intresserad av en grön eller ännu en blå klocka då jag har och har haft så extremt många blå klockor. Kanske köpa den gamla varianten i grå ändå och lära sig leva med datumfönstret och att det är sämre lås?

IMG_2502.jpeg
Ropade hem en 80-tals sportklocka på Tradera som kom igår. Borstningen på boetten var lite sliten men det gick att få till rätt bra med lite fint sandpapper.

Skruvad krona, 100m WR, sexig integrerad länk. Mäter 37x42. Oklar modellbeteckning men förmodligen 44-2119

Tillbaka
Topp