Grattis, ja det är riktigt cool klockaDet blev till slut ett köp av en Citizen full lume, otroligt nöjd med klockan![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, ja det är riktigt cool klockaDet blev till slut ett köp av en Citizen full lume, otroligt nöjd med klockan![]()
16,5 mm handled här. Jag kör 36 mm promaster för dyk och dryck. 42 mm kan bli stort, men inte nödvändigtvis. Tex sitter en 42 mm Seiko mini-turtle bra på mig, så det beror på klockan hur den känns på handleden.
![]()
Bra inspel. Har själv varit inne på denna. Tycker att den ser mer spännande ut på din länk än på gummit. Värt att överväga.![]()
Det låter lovande. Tänker att den fyller sitt syfte i den storleken. Den ska ju inte vara ”nätt”.Det är ju en smaksak men jag har 16,5cm handled och tycker att den sitter som en smäck.
Flera som redan svarat nu men du ska verkligen inte skrämmas av att den är 42 mm, den sitter bra på mindre handleder och är en riktigt fin sommarklocka. Jag har både ny0040 50w (full lume) och NY0040-09E, tycker verkligen om båda och är lite sugen på den blå varianten (NY0040-17LE) också haha
Jag beställde dock hem eftermarknads-länk från longislandwatch.com en som heter BRAC-71, förhöjer verkligen känslan av klockan så det är en stark rekommendation.
Sen är jag inte helt nöjd med vare sig gummit eller länken som medföljer dessa klockor så om någon där ute har bra tips på eftermarknads gummi så får ni gärna tipsa!
Väldigt trevlig klocka det där!Angående 16,5 cm arm o klockstorlek; firar sportlov med 42mm Citizen chrono o drinkar
![]()
![]()
Efter några dagar med den på armen, inklusive av olika anledningar även när jag sovit, kan jag konstatera att den bärs väldigt liten och bekvämt.Vilket forum! Vilka svar. Man blir alltid lika glad av detta engagemang. Blev absolut inte mindre pepp på NY0040 efter era svar.. Särskilt den blå lockar.
Tvärfet!Köpte en CA4667-53L idag. Var egentligen ute efter en Pepsi Promaster Eco-Drive. Men snubblade över den här i jakten. Har länge velat ha en Blue Angels så jag slog till.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()