• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En butik liknande Klockmaster Globen borde försöka få ta in de mer intressanta Citizen-modellerna. Det skulle bli en grym sektion i butiken med Grand Seiko och premium Citizen sida vid sida :)
De skulle ju såklart vilja det och den viljan var anledningen att vi gick dit. MT-G/MR-G, Oceanus, GS, The Citizen. Ja, du hajar, hade blivit Europas grymmaste sortiment på japanska klockor.

Tjeeeena

Jag rotade i lite gamla lådor och hittade min första automatiska klocka - en sjukt läcker medborgare som jag fick av mina föräldrar 2004 efter en resa till Asien.
trots att den legat i en låda sedan ca: 2005 så var det sjukt kul att den hoppade igång så fort jag började röra på den också :)
WP_20160403_10_17_05_Pro.jpg

storleken (när jag mätte med det korrekta mätinstrumentet - tumstock) får jag fram till ca: 36-37mm.
stämplat på baksidan
"Citizen Watch co
water resist
st. steel
4-039161 CWT
430484
GN-4-S"

dagfunktionen är på engelska och arabiska
Jag diggar verkligen hur dom har gömt kronan...
WP_20160403_10_17_56_Pro.jpg

Är det någon som vet mer om modellen? jag får upp lite info om dykare, men det här är ju ingen dykare...

Min äldsta son gillade inte sin automatiska klocka jag gav honom, så vi gjorde en deal, han fick min gamla ungdomsklocka och jag får tillbaka automataren när han väl hittar den..
Mint condition, än så länge :)
DSC_0596.JPG

Lugnt här idag så lägger upp lite bilder på min nya automatiska The Citizen

Riktigt fin klocka. Boettformen och poleringen (enligt japansk zarahatasamsam-teknik) påminner lite om Grand Seiko (kanske inte så lite...)

Glasbaksidan och verket ser ut som skit. Eller ja inte riktigt skit kanske. Men en snygg stålbaklucka hade varit bättre.
Länken är riktigt bekväm.

Hoppas duratectbehandlingen på stål är lika bra som den på titanet. Det finns en god chans att denna klocka alltså kan betraktas som repfri.

Här kan man läsa mer. Google translate hjälper
http://citizen.jp/s/product/the-citizen/index.html

Ska ta några bilder på denna sida by side med storebror vitguld framöver.
Snyggt John. Du gör rätt i att vara en god medborgare :)

Tjeeeena

Jag rotade i lite gamla lådor och hittade min första automatiska klocka - en sjukt läcker medborgare som jag fick av mina föräldrar 2004 efter en resa till Asien.
trots att den legat i en låda sedan ca: 2005 så var det sjukt kul att den hoppade igång så fort jag började röra på den också :)
WP_20160403_10_17_05_Pro.jpg

storleken (när jag mätte med det korrekta mätinstrumentet - tumstock) får jag fram till ca: 36-37mm.
stämplat på baksidan
"Citizen Watch co
water resist
st. steel
4-039161 CWT
430484
GN-4-S"

dagfunktionen är på engelska och arabiska
Jag diggar verkligen hur dom har gömt kronan...
WP_20160403_10_17_56_Pro.jpg

Är det någon som vet mer om modellen? jag får upp lite info om dykare, men det här är ju ingen dykare...
Kan tyvärr inte så mycket mer än att GN-4-s betecknar typ av boett och glas samt hur packningar etc är konfigurerade. Din indikerar bla skruvat boettlock... :)

ingår när man köper limitedversionen 0040-17 LEM ,men håller faktiskt riktigt dålig kvalitet,köpte denna på ebay istället för 75spänn
faktiskt riktigt bra för pengarna !
kan man stå ut med raka endlinks, så är det lätt att hitta en schysst länk.
023.JPG
aha, ok, tack för svaret! får kika runt lite, länken du hade på såg toolig ut:)

Blev lite sugen på AT2310-57A..
Äger ingen Citizen sen innan, någon som testat denna? Synd att det inte är 100m WR men vilken jävla sommardinka :cool:

Tillbaka
Topp