• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sumojocke

Omega
Sommaren kan komma, jag är redo.
56109A72-1342-4037-9CA0-3B11B1524736.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Säljs typ aldrig någon här heller, tror folk drar sig för att beställa från japan?

Jag hade lätt kunnat tänka mig en men isf måste jag byta/sälja min ss wt som jag faktiskt är nöjd med...
Om du skrollar lite i GS-tråden ska du se att väldigt många fattat tycke för GS efter att ha köpt här på KS eller via Klockmäster. Man är lite orolig och vill gärna ha tillgängligheten och möjligheten till beg köp/sälj. Inte lika många Chronomasters som florerat på KS, men några är det (även om dom hålls inom familjen ;)).
 

wotan

Rolex
Om du skrollar lite i GS-tråden ska du se att väldigt många fattat tycke för GS efter att ha köpt här på KS eller via Klockmäster. Man är lite orolig och vill gärna ha tillgängligheten och möjligheten till beg köp/sälj. Inte lika många Chronomasters som florerat på KS, men några är det (även om dom hålls inom familjen ;)).
Får se om jag kommer ändra om i klocklådan, sälja två och importera mig en chronomaster kanske.
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Tror faktiskt en av dom finns på k&s...
Jag har en fjärde The Citizen också, men den är just nu på service (glasbyte) i Japan. Här är en gammal annons på den https://klocksnack.se/threads/the-citizen-chronomaster-aq1010-54e.63824/. Tidigare annonser är tillbakadragna men jag eventuellt tänka mig att byta bort eller sälja någon av de med ljus tavla, eftersom de är väldigt lika. Titanaren är ett par mm större och bandhorn och länkar skiljer sig åt (se bilderna).
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Tänkte precis på det :)
Om vi andra skramlar ihop en 10-15st moderna tillsammans så dubblar kuma det med äldre sen

:) Nja, kikade vad jag hade och det var färre än jag trodde, har nog bytt in dom sämre exemplaren när jag hittat bättre och @Räv har övertagit en eftersom han har god smak.
Bara 4 ser det ut som, i den har lådan finns det även 2 st. Highness, 2st. 3600 Leoparder, en Chronometer,
en Leopard chronometer och 2 st. HiSonics.
Men kommer säkerligen bli mer Chrono Masters, fina och prisvärda klockor.

48000111836_eb94c46e05_c.jpg
 

D.Trump

Cartier
Ni som har eller haft chronomaster och likvärdiga grand seiko, går det att jämföra kvalite och vad man får för pengen, gs verkar lättare att få tag i här hemma o ska man beställa en c.m från japan tillkommer ju moms.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni som har eller haft chronomaster och likvärdiga grand seiko, går det att jämföra kvalite och vad man får för pengen, gs verkar lättare att få tag i här hemma o ska man beställa en c.m från japan tillkommer ju moms.
Ja, tror dom alla har 10atm. Jag har ju en ”gammal” ifrån 2001 med 20atm också ;). Man kan ju inte gå fel varken med GS eller Chronomaster. Citizen är lite bättre i pris och lite mer användarvänlig med sina funktioner, men dom presterar ganska lika. Nu har jag ju både och, så inget bekymmer så, men ska man bara ha en av dom skulle jag gå på Chronomaster med a060 verket.
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Jag har ägt ett par GS och totalt sex olika CM. Kan bara hålla med @BarbaBaba - både Seiko och Citizen gör finfina HAQ. Tycker dock att mina CM haft lite bättre finish än mina GS överlag och Citizens duratect-behandling gör dessutom att klockorna håller finishen extremt bra vid "normal" användning. Ett minus för CM är servicen. CM servas endast i Japan och det tar en evighet för dem att göra en så enkel sak som att byta ett glas. Kan vara så att jag haft speciell otur den här gången men jag skickade en klocka för glasbyte i början av året och väntar fortfarande. :grumpy: Å andra sidan kommer den (förhoppningsvis!) hem snart med ett nytt original CM-glas med Citizens superduper-AR, så jag väntar på något gott.
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
Ni med chronomasters: hur gör ni vis batteribyte? Skickar till Japan eller går ni till en uris på hemmaplan?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni med chronomasters: hur gör ni vis batteribyte? Skickar till Japan eller går ni till en uris på hemmaplan?
Jag har bytt på hemmaplan och själv. Trycktest ok, så inte bytt några packningar än. Men det ska knappast vara några bekymmer att få ur å Penn att beställa hem för så enkla jobb. Köper du en ecodrive är det ju bara att trycktesta med jämna mellanrum som behövs :)
 

wotan

Rolex
Jag har bytt på hemmaplan och själv. Trycktest ok, så inte bytt några packningar än. Men det ska knappast vara några bekymmer att få ur å Penn att beställa hem för så enkla jobb. Köper du en ecodrive är det ju bara att trycktesta med jämna mellanrum som behövs :)
Najs!

Såg på någons review på Youtube att tydligen står Citizen för att två servicar dom första 10 åren? Någon som testat detta? Det ska tydligen ingå batteribyte + att dom snyggar till klockan ...
 

kuma-kun

Audemars
Najs!

Såg på någons review på Youtube att tydligen står Citizen för att två servicar dom första 10 åren? Någon som testat detta? Det ska tydligen ingå batteribyte + att dom snyggar till klockan ...

Funkar utmärkt, man bara meddelar att man vill serva klockan så skickar dom ut en kartong med en förfrankerad kartong i tillsammans med skummgummi.
Bara att stoppa i och skicka och man får tillbaka klockan efter ett par veckor med testprotokoll allt utan ett enda öre i kostnad.
Enda kruxet är att man behöver ha en japansk adress.
 
Topp