• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

C-J

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Har en fråga till er med ecodrive klockor, hur snabbt laddas batteriet? När jag fick klockan var den död men började ticka efter en kort stund, dock tickar den fortfarande 2 sec i taget en dag senare.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tjena!
Har en fråga till er med ecodrive klockor, hur snabbt laddas batteriet? När jag fick klockan var den död men började ticka efter en kort stund, dock tickar den fortfarande 2 sec i taget en dag senare.
Beroende på modell och hur många funktioner den har kan det faktiskt ta ganska lång tid. Jag tror det står i din handbok hur lång tid det tar med olika typer av ljuskällor, men räkna med 48h under lampa med många lumen. Mitt tips är att du försöker ha den i soljus så mycket du kan och sedan under lampa i ett par dagar. Jag har en LED ifrån Kjell.co med 2500 lumen som funkar bra :) Nu under den mörkare årstiden kan man behöva ge dom lite extra näring ;)
 
  • Like
Reactions: C-J
C

Coach

Guest
Trivs riktigt bra med denna :)
08040165-F847-4998-92D1-02BA0A424EA0.jpeg
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Beroende på modell och hur många funktioner den har kan det faktiskt ta ganska lång tid. Jag tror det står i din handbok hur lång tid det tar med olika typer av ljuskällor, men räkna med 48h under lampa med många lumen. Mitt tips är att du försöker ha den i soljus så mycket du kan och sedan under lampa i ett par dagar. Jag har en LED ifrån Kjell.co med 2500 lumen som funkar bra :) Nu under den mörkare årstiden kan man behöva ge dom lite extra näring ;)
Tack för svar det låter rimligt:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kör en liten heads-up i tråden innan den hamnar på k&s
EBC3F32B-74B9-4EF3-9FD5-3ED3C76380E6.jpeg

Tänkte kliva på en annan Japansk kusin och misstänker att uppdraget som vardagsklocka kommer decimeras... Om någon är intresserad är det bara att dra ett PM Den har hittat ny ägare :)
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Beroende på modell och hur många funktioner den har kan det faktiskt ta ganska lång tid. Jag tror det står i din handbok hur lång tid det tar med olika typer av ljuskällor, men räkna med 48h under lampa med många lumen. Mitt tips är att du försöker ha den i soljus så mycket du kan och sedan under lampa i ett par dagar. Jag har en LED ifrån Kjell.co med 2500 lumen som funkar bra :) Nu under den mörkare årstiden kan man behöva ge dom lite extra näring ;)


Vilken lampa är det du hittat hos kjell?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vilken lampa är det du hittat hos kjell?
"Vanlig" LED med E27 sockel. https://www.kjell.com/se/produkter/...mpor/philips-globlampa-led-e27-2500-lm-p64588 Jag köpte den för att ha i lampan utanför ytterdörren. Jag har 2st där varav den ena är en väggplafond med lite mjukt ljus och sedan en lykta. Tänkte det kunde vara bra att ha en med ett jävla drag i kopplad till rörelse dekkare ;) Tyvärr var den inte så förblindande stark som jag hoppats, så nu har jag den inne för att ladda klockor ibland :p
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
"Vanlig" LED med E27 sockel. https://www.kjell.com/se/produkter/...mpor/philips-globlampa-led-e27-2500-lm-p64588 Jag köpte den för att ha i lampan utanför ytterdörren. Jag har 2st där varav den ena är en väggplafond med lite mjukt ljus och sedan en lykta. Tänkte det kunde vara bra att ha en med ett jävla drag i kopplad till rörelse dekkare ;) Tyvärr var den inte så förblindande stark som jag hoppats, så nu har jag den inne för att ladda klockor ibland :p


Bra tips, tackar!
Ska kika på den.
Jag grävde lite hos Clas men hittade inga vettiga till bra priser.
Denna strålkastare ska iaf inte bli het och finns även som svagare lm.

https://www.clasohlson.com/se/LED-strålkastare-30-W,-2550-lm/p/36-7026
 
Topp