• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I helgen blir det äventyr och då tar man på sig sin NY0040...så det så
FDC6C095-EEDF-429D-9EC3-A125E216173C.jpeg
Snyggt armband - var hittar man det?

Just denna är straxt under 11mm (10,6) hög, GS 9f brukar väl vara 10mm? Men jag har ju ett antal andra Citizen med eco-drive som är under 10mm så varför just denna är lite högre vet jag inte. Jag tror att det finns en bild längre bak i tråden som illustrerar varför det "svävar" på de papperstavlade. Man har först urverket, sen solpanelen och över den pappret och slutligen en tunn glasskiva som index sitter på, därav avståndet mellan index och pappret
the-citizen-dial-blowup.jpg

Men det verkar som alla Chronomaster med eco-drive ligger mellan 10,1mm och 12,5mm

Jag kanske ställde frågan längre bak i tråden också. :) Jag har ingen koll på modellref men de flesta bilder på chronomasters som postas här ser ut sådär. Glaspanel och solpanel gör alltså merparten av skillnaden... Kan man tänka sig att även visarna sitter monterade något högre än standard?

Läskigt snyggt! Den där medborgaren bara ökar i mina ögon.
Det roliga är att när det låg en på forumet till salu för en tid sedan så blev den inte såld. Jag var själv inte i köpartagen då, och när jag senare pratade med säljaren (som bor i Finland) hade han sålt den till en kompis tillslut. Billigt! Men den är verkligen trevlig och väldigt sällan man ser :happyhappy:

Den "nya" har ganska lik formgivning som den senaste ONE i titan, tror jag gillar stilen på din bättre :) Dom gjorde en rektangulär Stiletto för några år sedan, limiterad och i Platina. Pure WIS att äga en sån :cigar:
0137733_fit_600_400_citizen-stiletto-platinum-ar1011-04az-large.jpg
Hej, jag heter Larry och är en WIS-guy, har varit nykter sen igår. Tar en dag i sänder...

Köpte exemplar 78 /250 a
v platina-Stiletton för ett par år sen. Den var oanvänd då men är nu väl nyttjad i alla möjliga sammanhang. Cirka 27mm bred, 4mm platt, tung (boetten mer än ett troy ounce) och snygg till allt långärmat, tycker jag. Går ju under radarn på alla klocknördar som tror att man bär annat känt märke.
Köpte den på nätet, strax efter en "god middag" i USA, såld i Edinburg, UK med papper och stor magnifik originalträlåda, lämpad som humidor. Lådan invändigt klädd med ett sidenliknande tyg med ett diskret Stiletto, Stiletto -mönster på diagonalen. Citizen tog i allt vad dom kunde, om man säger.
Men jag är väldigt nöjd-ville ha en platinaklocka som är pålitlig o går rätt, i all evighet troligen. Ett märke som Citizen, limiterad till 250 och i platina vill man ju ha. Min första fyrkantiga klocka men sen köpte jag fler i andra material.... Nedan bild på "hallmarkstämpeln".
hm2x.jpg
Larry

Senast ändrad:
Hej, jag heter Larry och är en WIS-guy, har varit nykter sen igår. Tar en dag i sänder...

Köpte exemplar 78 /250 av platina-Stiletton för ett par år sen. Den var oanvänd då men är nu väl nyttjad i alla möjliga sammanhang. 4mm platt, tung (boetten lätt mer än ett troy ounce) och snygg till allt långärmat, tycker jag. Går ju under radarn på alla klocknördar som tror att man bär annat känt märke.
Köpte den på nätet, strax efter en "god middag" i USA, såld i Edinburg, UK med papper och stor magnifik originalträlåda, lämpad som humidor. Lådan invändigt klädd med ett sidensliknande tyg med ett diskret Stiletto, Stiletto -mönster på diagonalen. Citizen tog i allt dom kunde, om man säger.
Men jag är väldigt nöjd-ville ha en platinaklocka som är pålitlig o går rätt, i all evighet troligen. Ett märke som Citizen, limiterad i 250 och i platina vill man ju ha. Min första fyrkantiga klocka men sen köpte jag fler i andra material.... Nedan bild på "hallmarkstämpeln".
hm2x.jpg
Larry
Fantastiskt!! Jag tycker den är super cool, grattis :cigar: Lägg gärna upp någon bild vid tillfälle, det är väldigt svårt att hitta bilder på den då den är så fruktansvärt ovanlig.

Köpte exemplar 78 /250 a
v platina-Stiletton för ett par år sen. Den var oanvänd då men är nu väl nyttjad i alla möjliga sammanhang. Cirka 27mm bred, 4mm platt, tung (boetten mer än ett troy ounce) och snygg till allt långärmat, tycker jag. Går ju under radarn på alla klocknördar som tror att man bär annat känt märke.
Köpte den på nätet, strax efter en "god middag" i USA, såld i Edinburg, UK med papper och stor magnifik originalträlåda, lämpad som humidor. Lådan invändigt klädd med ett sidenliknande tyg med ett diskret Stiletto, Stiletto -mönster på diagonalen. Citizen tog i allt vad dom kunde, om man säger.
Men jag är väldigt nöjd-ville ha en platinaklocka som är pålitlig o går rätt, i all evighet troligen. Ett märke som Citizen, limiterad till 250 och i platina vill man ju ha. Min första fyrkantiga klocka men sen köpte jag fler i andra material.... Nedan bild på "hallmarkstämpeln".
hm2x.jpg
Larry
Fan vad skoj! Det där kan vara en av de hemligaste även inom ”stealth wealth” segmentet. Posta gärna bilder på den!

Slänger in en fråga i tråden. Har någon haft problem men eco-drive urverk, i så fall hur har det yttrat sig? Och vad var lösningen på just ditt problem?

Fick hem denna idag Citizen Hyper Aqualand någon som vet hur man ställer om från Farenheit till Celsius? Har läst manualen flera ggr. Hittar det inte någonstans! Annars supernöjd, inte en repa helt i nyskick!!
EC8AE461-C86C-453D-A4D8-516E4FE1262D.jpeg
Grattis! Ser ut att vara i absolut kanonskick.
Har svävat med fingret på köpet på den där... Där får man för att man velar och väntar på fler prisbumpar. :(;):)

Slänger in en fråga i tråden. Har någon haft problem men eco-drive urverk, i så fall hur har det yttrat sig? Och vad var lösningen på just ditt problem?
På din fråga om ev problem med Eco Drive:
några av mina äldre Stilettos med tre visare verkade varna för "low charge" enär sekundvisaren tog dubbelsteg hela tiden. Visade bero på att kronan inte var intryckt korrekt. Fick dra ut den ett par ggr och trycka tillbaka den med extra kraft (smuts, oxid?) men sen gick de fint. Hann dock prova att byta uppladdningsbara batterier mm men de behövdes inte (nya originalurverk kostade dock bara ca $50 kompletta). Vet dock inte hur de klarar mörka Sverigevintrar eftersom jag bor i USA på medelhavs-lattitud/solvinkel. Men det borde man ju ha hört om från Finland, Alaska, Canada eller så.. Själva hävdade Citizen nånstans att Eco Drive var ovanligt problemfria och de hade egenutvecklade oljor/fetter som var acceptabelt viskösa i 20 år eller så - hur man nu kan simulera det.

Larry.

Senast ändrad:
Fan vad skoj! Det där kan vara en av de hemligaste även inom ”stealth wealth” segmentet. Posta gärna bilder på den!

Stealth wealth., fick många intressant hits på Google. Ja man lär ju inte bli rånad på Stureplan precis.. Zaratsuslipade klockor med papperstavlor missas nog oxå.
Ett par kassa bilder i all hast:
plat4.jpg

plat3.jpg

plat2.jpg

plat1.jpg

Plat5.png

La till en legendarisk Seikokronograf för storleksjämförelse. Lådbilden inte min klocka för. jag använder min låda till annat.
Klockans band I Citizen originalkrokodil stämplat Made in Germany. Bilden på baksidan är bara dålig - ingen nötning i platina, som tex i guld,
Larry

Senast ändrad:
Stealth wealth., fick många intressant hits på Google. Ja man lär ju inte bli rånad på Stureplan precis.. Zaratsuslipade klockor med papperstavlor missas nog oxå.
Ett par kassa bilder i all hast:
plat4.jpg

plat3.jpg

plat2.jpg

plat1.jpg

Plat5.png

La till en legendarisk Seikokronograf för storleksjämförelse. Lådbilden inte min klocka för. jag använder min låda till annat.
Klockans band I Citizen originalkrokodil stämplat Made in Germany. Bilden på baksidan är bara dålig - ingen nötning i platina, som tex i guld,
Larry
Nice! Hade själv en Chronomaster i vitguld för ett tag sen som jag kände mig rätt hemlig med.
Din dribblar ju tom bort riktiga nördnördar. Cool som få! ”Eco-Drive” spännet är också Pt får man hoppas?

Tillbaka
Topp