peobe
Basic
Snyggt armband - var hittar man det?I helgen blir det äventyr och då tar man på sig sin NY0040...så det så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt armband - var hittar man det?I helgen blir det äventyr och då tar man på sig sin NY0040...så det så
Tackar. Köpte det HärSnyggt armband - var hittar man det?
Just denna är straxt under 11mm (10,6) hög, GS 9f brukar väl vara 10mm? Men jag har ju ett antal andra Citizen med eco-drive som är under 10mm så varför just denna är lite högre vet jag inte. Jag tror att det finns en bild längre bak i tråden som illustrerar varför det "svävar" på de papperstavlade. Man har först urverket, sen solpanelen och över den pappret och slutligen en tunn glasskiva som index sitter på, därav avståndet mellan index och pappret
Men det verkar som alla Chronomaster med eco-drive ligger mellan 10,1mm och 12,5mm
Läskigt snyggt! Den där medborgaren bara ökar i mina ögon.Dagens medborgare iklädd nytt epsompräglat läder.
Det roliga är att när det låg en på forumet till salu för en tid sedan så blev den inte såld. Jag var själv inte i köpartagen då, och när jag senare pratade med säljaren (som bor i Finland) hade han sålt den till en kompis tillslut. Billigt! Men den är verkligen trevlig och väldigt sällan man serLäskigt snyggt! Den där medborgaren bara ökar i mina ögon.
Hej, jag heter Larry och är en WIS-guy, har varit nykter sen igår. Tar en dag i sänder...Den "nya" har ganska lik formgivning som den senaste ONE i titan, tror jag gillar stilen på din bättre Dom gjorde en rektangulär Stiletto för några år sedan, limiterad och i Platina. Pure WIS att äga en sån
Fantastiskt!! Jag tycker den är super cool, grattis Lägg gärna upp någon bild vid tillfälle, det är väldigt svårt att hitta bilder på den då den är så fruktansvärt ovanlig.Hej, jag heter Larry och är en WIS-guy, har varit nykter sen igår. Tar en dag i sänder...
Köpte exemplar 78 /250 av platina-Stiletton för ett par år sen. Den var oanvänd då men är nu väl nyttjad i alla möjliga sammanhang. 4mm platt, tung (boetten lätt mer än ett troy ounce) och snygg till allt långärmat, tycker jag. Går ju under radarn på alla klocknördar som tror att man bär annat känt märke.
Köpte den på nätet, strax efter en "god middag" i USA, såld i Edinburg, UK med papper och stor magnifik originalträlåda, lämpad som humidor. Lådan invändigt klädd med ett sidensliknande tyg med ett diskret Stiletto, Stiletto -mönster på diagonalen. Citizen tog i allt dom kunde, om man säger.
Men jag är väldigt nöjd-ville ha en platinaklocka som är pålitlig o går rätt, i all evighet troligen. Ett märke som Citizen, limiterad i 250 och i platina vill man ju ha. Min första fyrkantiga klocka men sen köpte jag fler i andra material.... Nedan bild på "hallmarkstämpeln".Larry
Fan vad skoj! Det där kan vara en av de hemligaste även inom ”stealth wealth” segmentet. Posta gärna bilder på den!Hej, jag heter Larry och är en WIS-guy, har varit nykter sen igår. Tar en dag i sänder...
Köpte exemplar 78 /250 av platina-Stiletton för ett par år sen. Den var oanvänd då men är nu väl nyttjad i alla möjliga sammanhang. Cirka 27mm bred, 4mm platt, tung (boetten mer än ett troy ounce) och snygg till allt långärmat, tycker jag. Går ju under radarn på alla klocknördar som tror att man bär annat känt märke.
Köpte den på nätet, strax efter en "god middag" i USA, såld i Edinburg, UK med papper och stor magnifik originalträlåda, lämpad som humidor. Lådan invändigt klädd med ett sidenliknande tyg med ett diskret Stiletto, Stiletto -mönster på diagonalen. Citizen tog i allt vad dom kunde, om man säger.
Men jag är väldigt nöjd-ville ha en platinaklocka som är pålitlig o går rätt, i all evighet troligen. Ett märke som Citizen, limiterad till 250 och i platina vill man ju ha. Min första fyrkantiga klocka men sen köpte jag fler i andra material.... Nedan bild på "hallmarkstämpeln".Larry
Hittade en handbok, kanske kan komma till hands om du vinner... https://watchguy.co.uk/technical/Citizen/6870 E-Book.pdfFunderar starkt på att vinna auktionen och kamma hem denna klocka. Otroligt fin.
Men som vet något om klockan, hittar inget på nätet.
https://www.tradera.com/item/366262594?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
Tack! Vad tycker du är ett rimligt pris?Hittade en handbok, kanske kan komma till hands om du vinner... https://watchguy.co.uk/technical/Citizen/6870 E-Book.pdf
Inte den blekaste faktiskt, men tusenlappen borde väl vara ett tak på en såpass gammal? Jag såg även en Citizen "speedmaster" på tratten, den verkar springa iväg lite...Tack! Vad tycker du är ett rimligt pris?
Jo, redan uppe i 2650kr är den. Säkert någon som i slutspurten kommer och tar hem den för 3500kr+.Inte den blekaste faktiskt, men tusenlappen borde väl vara ett tak på en såpass gammal? Jag såg även en Citizen "speedmaster" på tratten, den verkar springa iväg lite...
Var hittar man ref'en på den gröna chronon?Ny tjänst på den Japanska sidan, FTS. Fine Tuning Service. Hittade en sida med fina bilder ifrån flagskeppsbutiken i Ginsa SiX https://www.businessinsider.jp/post-195477
Du gör din egen kobination med AT8040 som grund. Tavla, visare, boett, bezel och band...Var hittar man ref'en på den gröna chronon?
Grymt, när jag väl förstod hur jag skulle göraDu gör din egen kobination med AT8040 som grund. Tavla, visare, boett, bezel och band...
Grattis! Ser ut att vara i absolut kanonskick.Fick hem denna idag Citizen Hyper Aqualand någon som vet hur man ställer om från Farenheit till Celsius? Har läst manualen flera ggr. Hittar det inte någonstans! Annars supernöjd, inte en repa helt i nyskick!!
Helt i orört nyskick, tog nån vecka innan jag kände mig motiverad! Kanon!Grattis! Ser ut att vara i absolut kanonskick.
Har svävat med fingret på köpet på den där... Där får man för att man velar och väntar på fler prisbumpar.
På din fråga om ev problem med Eco Drive:Slänger in en fråga i tråden. Har någon haft problem men eco-drive urverk, i så fall hur har det yttrat sig? Och vad var lösningen på just ditt problem?
Fan vad skoj! Det där kan vara en av de hemligaste även inom ”stealth wealth” segmentet. Posta gärna bilder på den!
Nice! Hade själv en Chronomaster i vitguld för ett tag sen som jag kände mig rätt hemlig med.Stealth wealth., fick många intressant hits på Google. Ja man lär ju inte bli rånad på Stureplan precis.. Zaratsuslipade klockor med papperstavlor missas nog oxå.
Ett par kassa bilder i all hast:
La till en legendarisk Seikokronograf för storleksjämförelse. Lådbilden inte min klocka för. jag använder min låda till annat.
Klockans band I Citizen originalkrokodil stämplat Made in Germany. Bilden på baksidan är bara dålig - ingen nötning i platina, som tex i guld,
Larry