• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Började min resa med Seiko av olika modeller (007/009, Sumo, Sawtooth, Shogun). Har vad det lidit kommit fram till att Citizen kittlar fler boxar för mig. Kan inte sätta fingret på det riktigt men har idag skeppar alla Seiko till förmån för ett antal Citizen. Köpte den här i somras. Mkt förtjust i den. Har även en Aqualand Enzo som ska in för provtryckning och batteribyte. Bilder på den kommer!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Riktigt cool den där. Storfavorit på WUS också, men det har du nog redan märkt.

Började min resa med Seiko av olika modeller (007/009, Sumo, Sawtooth, Shogun). Har vad det lidit kommit fram till att Citizen kittlar fler boxar för mig. Kan inte sätta fingret på det riktigt men har idag skeppar alla Seiko till förmån för ett antal Citizen. Köpte den här i somras. Mkt förtjust i den. Har även en Aqualand Enzo som ska in för provtryckning och batteribyte. Bilder på den kommer!
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Cool! Är det där BN0156-56E på gummi för att fråga en nördfråga?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Riktigt fin den där, min fick väldigt mycket handledstid förra sommaren! :)

Om jag inte har fel så är BN0156-56E den med svart tavla, medan BN0151-17L har blå. Hur som så är båda fantastiska klockor om du frågar mig! :happyhappy:

Du har nog helt rätt. Syns kanske lite otydligt på mina bilder förutom den sista men jag har alltså den blåa med blått gummi. Så pass mörkblå att den i vissa vinklar ser svart ut. Var ett svårt val men hade ingen blå klocka för tillfället så valet föll på den!

Du har nog helt rätt. Syns kanske lite otydligt på mina bilder förutom den sista men jag har alltså den blåa med blått gummi. Så pass mörkblå att den i vissa vinklar ser svart ut. Var ett svårt val men hade ingen blå klocka för tillfället så valet föll på den!
Precis. Jag uppfattade den som svart på dina bilder, men nu ser jag att den är blå. Najs med blå! :)

Har Citizen någon signaturdykare i det bättre segmentet? SEIKO har mm300, Orient har sin SAT-diver... Spelar ingen roll om den är automatisk eller inte men vilken är bästa Citizendykarn om man har en lekbudget på typ 10'kr?

Vart ifrån rekommenderar ni att man bör köpa Citizen. Mina tre Seiko och mina två Orient har jag beställt från CreationWatches, men nu på sista tiden verkar det levererats "måndagsexemplar" av åtminstone Seiko SKX därifrån, så jag är lite reserverad mot att handla där igen. Tips mottages tacksamt. Gärna inom EU.

Nej inte det. Har en far som alltid gillat klockor och det visade sig att han hade en liggande som han köpte ny då det begav sig :) Jag i min tur hade precis köpt en Seiko Monster Tuna som var alldeles för köttig för mig. Det blev ett byte :) @Sorubim

Bumpar min tidigare fråga.
Vart ifrån rekommenderar ni att man bör köpa Citizen. Mina tre Seiko och mina två Orient har jag beställt från CreationWatches, men nu på sista tiden verkar det levererats "måndagsexemplar" av åtminstone Seiko SKX därifrån, så jag är lite reserverad mot att handla där igen. Tips mottages tacksamt. Gärna inom EU.

Har själv aldrig haft problem med CW. Men testa dutyfreeisland , funkade bra för mig senast
Jag har inte heller haft nåt problem med CW personligen, bara läst om det här. Funkade det likadant med dutyfreeisland som med CW, att värdet på varan skrivs ner för tullkostnaden?

Har Citizen någon signaturdykare i det bättre segmentet? SEIKO har mm300, Orient har sin SAT-diver... Spelar ingen roll om den är automatisk eller inte men vilken är bästa Citizendykarn om man har en lekbudget på typ 10'kr?
Eftersöker något liknande. Fattar inte att de inte gör en välbyggd, "clean" dykare med A660-verket eller senare versioner. Skulle köpa direkt.

Hej citizen dårar!

Jag har en aqualand och en ecozilla så jag får va med o leka va? haha!
iallfall. På ecozillan så finns det en "yttre" bezelring som sitter fast med en ytterst tunn vit (antagligen gjord av teflon/nylon) ring som håller fast denna. På mitt ur så va den givetvis trasig/dubbelvikt på något sätt. Vet någon vart jag kan få tag i en sån reservdel. Eller någon kanske har sprängskiss på en sån klocka så man kan visa nötterna på ur&penn?

Hej citizen dårar!

Jag har en aqualand och en ecozilla så jag får va med o leka va? haha!
iallfall. På ecozillan så finns det en "yttre" bezelring som sitter fast med en ytterst tunn vit (antagligen gjord av teflon/nylon) ring som håller fast denna. På mitt ur så va den givetvis trasig/dubbelvikt på något sätt. Vet någon vart jag kan få tag i en sån reservdel. Eller någon kanske har sprängskiss på en sån klocka så man kan visa nötterna på ur&penn?

För nåt år sedan så var det någon här på forumet som hade ett direktnummer/mailadr till en lokal citizenreparatör (om jag inte minns fel så är det dit Urk&Penn skickar sina klockor om de behöver nya bandstift ;)). Om du söker på forumet så kanske du kan hitta det, borde vara i Aqualand-tråden.

Jag tror det var någon som fick tag på originalglas eller packningar eller nåt den vägen.

Tillbaka
Topp