Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande pjäs är det din?Apropå fina boetter
Den här jäkeln är ju magnifik!
![]()
![]()
Riktigt fin, skarp och lite sportig. Skruvad krona var kul.
Har kommit över två fräcka The Citizens.
Jag har nu två Chronomasters med den ovanliga egenskapen att det inte står chronomaster på tavlan. För en extremt clean look.
Den första är elegant, ingen lysmassa och tunnare. Mycket fin tavla och passar bra på läder. Tror den är 36mm
![]()
Den andra är lite sportigare med länk. Och den skruvade kronan gör den tät till 200 meter. Iaf när den såldes...
38mm så rätt lagom storlek
![]()
Väldigt fin länk som var rätt smart när man justerade storlek.
Den dynamiska duon:
![]()
Rätt fina boetter på dessa.
Och kul med evighetskalender och exakta urverk. De har ett par år på nacken, men har det senaste a660-urverket. Det är schysst för med det kan evighetskalendern justeras utifrån med en liten knapp på boetten.
Riktigt riktigt grymma klockor.
Länge sedan jag gick igång så hårt på en klocka som denna, kan du berätta lite om den?Apropå fina boetter
![]()
![]()
Länge sedan jag gick igång så hårt på en klocka som denna, kan du berätta lite om den?
Inte mycket mer än att det är en The Citizen. Från 2004. Med det senaste a660-urverket.
Referensen har jag skrivit tidigare i tråden och hittar inte den medan jag skriver detta.
Fin klocka från Citizens premiumbatterilinje som sålde skitdåligt. Och fortfarande nog går rätt knackigt.
Evighetskalender och individuellt justerbar timvisare samt gångnoggranhet på plusminus 5 sekunder per år gör den riktigt bra.
Kan bara hålla med. Väldigt fin övergång från kantig boett till mjukare former i länken. Den rejäla ytterkantsfasningen är grädde på moset. Blev som sagt kär i denna.Apropå fina boetter
![]()
![]()
Fin klocka!Apropå fina boetter
![]()
![]()
Ställer mig först i kö om/när det är flippardags för den där.Tack! Den heter AQ1010-54E om jag kommer ihåg rätt. Köpte den från en spanjor på Ebay.
Blir bara mer och mer förälskad i denna. Så ren, så snygg och så spot on.
Du @john b , står det "The Citizen" på baklocket på den där?
Sweet! Det var droppen, måste ha en.Jajamen. Och den gamla nördiga texten "close to the hearts of people everywhere" istället för chronomasterörnen
![]()
Ställer mig först i kö om/när det är flippardags för den där.![]()
@john b Snygga klockor! Det skulle vara kul att se fler bilder på din A660-T005322 också.![]()
Så clean och stilig!Ett prettokort taget efter att ungarna somnat och jag börjat halsa fredagsölen.
![]()
Men är det konst?
Enligt min fru är det vansinne...Snygg bild, dock dags att lägga äpplet på komposten.
Grattis grym tavla!Riktigt nöjd med den här som kom he![]()