• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Googlade lite och namnet: "aqualand C500 natulite" genererar flest bilder som ser ut som din... OsÀker pÄ om det Àr en korrekt ref. kÀnns inte sÄ.

Vad har du för nummer pÄ boettlocket?
Promaster C500-E80397

Edit: hittar korrekt bilder men specifikationer Àr det vÀrre med :/
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu nÀr vi förmodligen har vÀrldens lÀngsta trÄd om Aqualands, tÀnkte jag vi skulle göra den Ànnu lÀngre :)

Inledningsvis kan jag bara berÀtta att jag Àr ett inbitet Aqualand-fan, och det var en klocka i just denna modellserien, som startade mitt allra första ha-begÀr efter en specifik klockmodell, nÄgon gÄng pÄ 90-talet. Visst hade jag haft lite klockor tidigare, men dÄ hade jag fÄtt de som present, utan att sjÀlv varit speciellt delaktig i valet och inköpet.

Nu till saken... TÀnkte vi skulle försöka pÄbörja ett litet "register" för lite olika Aqualandmodellerna, dÄ det finns rÀtt mÄnga olika varianter, och lite svÄrt att hÄlla reda pÄ modellbeteckningarna, eftersom de, av nÄgon anledning, inte skrivs ut sÄ ofta pÄ klockorna. Dels kanske det kan vara kul att veta vad man har, men ocksÄ skulle det kunna fungera som en liten guide för den som Àr sugen pÄ att skaffa en, och vill veta vad det finns för olika typer.

Jag vet att det finns fler varianter, sÄ fyll gÀrna pÄ med mer!

Vissa av bilderna Àr egentagna, medan mÄnga Àr frÀckt lÄnade frÄn nÀtet...

Först ut har vi de som brukar kallas C022, C023, C026 osv... Detta tror jag egentligen Àr varianter (Möjligtvis nÄgon forma av kronologisk ordning, men Àven att de jÀmna ska mÀta djupet i "meter", medan ojÀmna mÀter i "feet"?). av Aqualands med cal. 02x, som kom ca 1985.


Den riktiga beteckningen borde vara, som @masterkiller, @Vintage92 och @Zackarias Dullfiere , visar i broschyrerna i början pÄ denna trÄd, samt hÀr... https://klocksnack.se/threads/vilken-modell-av-citizen-aqualand-Àr-mest-intressant.47581/page-2




CQ1012-50 (HelstÄlfÀrgade, oftast mÀrkta STAINLESS och C022)

CQ1021-50 (StÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta STAINLESS och C023) Just denna köpte jag av @Jokkmokkswe "back in the days", och var mitt första köp pÄ gula TTT-tiden :)


CQ1039-50 (Titan med svart PVD-belÀggning med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE TITANIUM TIB-IG och C026-C029)

JH0044-07E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C023)

JH0034-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C022?)



Sen har vi de helt analoga med caliber 5810, som kom ca 1991.

AL0000-04E (HelstÄl)

AL0004-03E (StÄl med gulddetaljer)
AL0004-03W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla) Detta Àr min svÄgers, tillika min inkörsport i tonÄren btw :)

AL0005-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer)


DĂ€refter kom Hyper Aqualand med caliber D200, ca 1994.

MA9004-21E
HÀr moddad med stÄllÀnk...

MA9024-24E


Vidare kom Promaster Duplex Aqualand med cal 506, ca 1995

JP1004-02W


DÀrefter kom Promaster Marine Aqualand med cal 500, ca 1996, som finns i mÄnga varianter...

JP1010-00E (HelstÄl med svart urtavla)
JP1010-51E eller -58E (Samma som ovan fast pÄ stÄllÀnk, dvs. "-5x" betyder metallÀnk.)

JP1010-00L (HelstÄl med blÄ urtavla)

JP1010-00Y eller -00X) (HelstÄl med orange tavla)

JP1010-00W (HelstÄl med gul lumetavla)
JP1014-09W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla)
JP1014-09A (StÄl med gulddetaljer och vit urtavla)

JP1030-53E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln pÄ lÀnk)
JP1031-00E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)
JP1040-09E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)


JP1080-55L (StÄl med integrerad lÀnk)


Vidare en Analog kronograf med Eco-drive, med cal B741, som kom ca 1998

BJ2000-09E


Sen har vi re-issuen av den klassiska Aqualanden, som kom ca 1999.

JP2000-08E (HelstÄl med svart urtavla)

JP2004-07E (StÄl med gulddetaljer, och svart urtavla)


Nu börjar man kunna se lite mönster i modellbeteckningarna, om man rÀknar bort de allra första modellerna :)

Bl.a. sÄ slutar de fyra första siffrorna i modellbeteckningen med en "4", sÄ betyder det oftast stÄlboett med gulddetaljer.

Om första siffran efter bindestrecket Àr "5", sÄ betyder det stÄllÀnk.

Sista bokstaven i modellbeteckningen borde sÄledes vara koden för tavelvarianten.

Även om man nu kan ana viss logik, sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ inte helt lĂ€tt att hitta rĂ€tt, dĂ„ vissa modeller verkar ha gĂ„tt att köpa pĂ„ lĂ€nk, medan andra bara kommit pĂ„ gummi, och vissa modeller finns/fanns att fĂ„ med flera olika tavelvarianter, medan andra bara kom med en enda tavelvariant o.s.v.

Detta inlÀgg bör absolut inte pÄ nÄgot sÀtt ses som ett komplett facit, och allt frÄn Ärtal till modellbeteckningar, samt slutsatserna bör dÀrför tas med en nypa salt.

Det finns en hel del andra variationer, bl.a. fler olika bezelutseenden och flera kronografmodeller, sÄsom t.ex. AY5024-07W med cal 3740, som jag inte tagit upp sÄ mycket hÀr, men det Àr bara att fylla pÄ med fler om man orkar.



Sen kom Promaster Cyber Aqualand NX, dykdator med cal D716, ca 2001

MG1000-10F


Idag ser man kanske mest JP1060-01L i butiker.
 
Senast Àndrad:

Sorubim

Audemars
Nu nÀr vi förmodligen har vÀrldens lÀngsta trÄd om Aqualands, tÀnkte jag vi skulle göra den Ànnu lÀngre :)

Inledningsvis kan jag bara berÀtta att jag Àr ett inbitet Aqualand-fan, och det var en klocka i just denna modellserien, som startade mitt allra första ha-begÀr efter en specifik klockmodell, nÄgon gÄng pÄ 90-talet. Visst hade jag haft lite klockor tidigare, men dÄ hade jag fÄtt de som present, utan att sjÀlv varit speciellt delaktig i valet och inköpet.

Nu till saken... TÀnkte vi skulle försöka pÄbörja ett litet "register" för lite olika Aqualandmodellerna, dÄ det finns rÀtt mÄnga olika varianter, och lite svÄrt att hÄlla reda pÄ modellbeteckningarna, eftersom de, av nÄgon anledning, inte skrivs ut sÄ ofta pÄ klockorna. Dels kanske det kan vara kul att veta vad man har, men ocksÄ skulle det kunna fungera som en liten guide för den som Àr sugen pÄ att skaffa en, och vill veta vad det finns för olika typer.

Jag vet att det finns fler varianter, sÄ fyll gÀrna pÄ med mer!

Vissa av bilderna Àr egentagna, medan mÄnga Àr frÀckt lÄnade frÄn nÀtet...

Först ut har vi de som brukar kallas C022, C023, C026 osv... Detta tror jag egentligen Àr varianter (Möjligtvis nÄgon forma av kronologisk ordning, men Àven att de jÀmna ska mÀta djupet i "meter", medan ojÀmna mÀter i "feet"?). av Aqualands med cal. 02x, som kom ca 1985.


Den riktiga beteckningen borde vara, som @masterkiller, @Vintage92 och @Zackarias Dullfiere , visar i broschyrerna i början pÄ denna trÄd, samt hÀr... https://klocksnack.se/threads/vilken-modell-av-citizen-aqualand-Àr-mest-intressant.47581/page-2




CQ1012-50 (HelstÄlfÀrgade, oftast mÀrkta STAINLESS och C022)

CQ1021-50 (StÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta STAINLESS och C023) Just denna köpte jag av @Jokkmokkswe "back in the days", och var mitt första köp pÄ gula TTT-tiden :)


CQ1039-50 (Titan med svart PVD-belÀggning med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE TITANIUM TIB-IG och C026-C029)

JH0044-07E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C023)

JH0034-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C022?)



Sen har vi de helt analoga med caliber 5810, som kom ca 1991.

AL0000-04E (HelstÄl)

AL0004-03E (StÄl med gulddetaljer)
AL0004-03W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla) Detta Àr min svÄgers, tillika min inkörsport i tonÄren btw :)

AL0005-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer)


DĂ€refter kom Hyper Aqualand med caliber D200, ca 1994.

MA9004-21E
HÀr moddad med stÄllÀnk...

MA9024-24E


Vidare kom Promaster Duplex Aqualand med cal 506, ca 1995

JP1004-02W


DÀrefter kom Promaster Marine Aqualand med cal 500, ca 1996, som finns i mÄnga varianter...

JP1010-00E (HelstÄl med svart urtavla)
JP1010-51E eller -58E (Samma som ovan fast pÄ stÄllÀnk, dvs. "-5x" betyder metallÀnk.)
JP1010-00L (HelstÄl med blÄ urtavla)

JP1010-00X eller -00Y (HelstÄl med orange tavla)
JP1010-00W (HelstÄl med gul lumetavla)
JP1014-09W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla)
JP1014-09A (StÄl med gulddetaljer och vit urtavla)

JP1030-53E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln pÄ lÀnk)
JP1031-00E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)
JP1040-09E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)


JP1080-55L (StÄl med integrerad lÀnk)


Vidare en Analog kronograf med Eco-drive, med cal B741, som kom ca 1998

BJ2000-09E


Sen har vi re-issuen av den klassiska Aqualanden, som kom ca 1999.

JP2000-08E (HelstÄl med svart urtavla)

JP2004-07E (StÄl med gulddetaljer, och svart urtavla)


Nu börjar man kunna se lite mönster i modellbeteckningarna, om man rÀknar bort de allra första modellerna :)

Bl.a. sÄ slutar de fyra första siffrorna i modellbeteckningen med en "4", sÄ betyder det oftast stÄlboett med gulddetaljer.

Om första siffran efter bindestrecket Àr "5", sÄ betyder det stÄllÀnk.

Sista bokstaven i modellbeteckningen borde sÄledes vara koden för tavelvarianten.

Även om man nu kan ana viss logik, sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ inte helt lĂ€tt att hitta rĂ€tt, dĂ„ vissa modeller verkar ha gĂ„tt att köpa pĂ„ lĂ€nk, medan andra bara kommit pĂ„ gummi, och vissa modeller finns/fanns att fĂ„ med flera olika tavelvarianter, medan andra bara kom med en enda tavelvariant o.s.v.

Detta inlÀgg bör absolut inte pÄ nÄgot sÀtt ses som ett komplett facit, och allt frÄn Ärtal till modellbeteckningar, samt slutsatserna bör dÀrför tas med en nypa salt.

Det finns en hel del andra variationer, bl.a. fler olika bezelutseenden och flera kronografmodeller, sÄsom t.ex. AY5024-07W med cal 3740, som jag inte tagit upp sÄ mycket hÀr, men det Àr bara att fylla pÄ med fler om man orkar.



Sen kom Promaster Cyber Aqualand NX, dykdator med cal D716, ca 2001

MG1000-10F


Idag ser man kanske mest JP1060-01L i butiker.
Grym sammanstÀllning, @theargonaut ! Det Àr som sagt lite svÄrt att hitta rÀtt bland modellnumren ibland.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag testar ett lÄngskott, ett jÀtte lÄngskott i denna trÄden.

År 2000, pĂ„ hösten var jag i Indonesien, pĂ„ Gilli Trawangan. TrĂ€ffade en kille frĂ„n Stockholm som jag gjorde nĂ„gra dyk tillsammans med. Han var pĂ„ vĂ€g hem, hade pluggat pĂ„ nya Zeeland tror jag, han hade gjort lumpen som fallskĂ€rmsjĂ€gare. Jag sĂ„lde min aqualand jp1010 med full lume tavla till honom.

KÀnns det bekant? Jag vill köpa tillbaka min klocka.
 

Sorubim

Audemars
En modell som borde in i listan Àr vÀl JV0030-01E...
citizen_jv0030-01e.jpg

Vet inte mycket om den hÀr modellen annat Àn att den borde hamna nÄnstans i slutet av listan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Riktigt grymt. Med sÄ mÄnga kunniga och intresserade borde vi fÄ ihop det:)
SjÀlv har jag ett gÀng men dÄlig koll pÄ vad de heter....
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag testar ett lÄngskott, ett jÀtte lÄngskott i denna trÄden.

År 2000, pĂ„ hösten var jag i Indonesien, pĂ„ Gilli Trawangan. TrĂ€ffade en kille frĂ„n Stockholm som jag gjorde nĂ„gra dyk tillsammans med. Han var pĂ„ vĂ€g hem, hade pluggat pĂ„ nya Zeeland tror jag, han hade gjort lumpen som fallskĂ€rmsjĂ€gare. Jag sĂ„lde min aqualand jp1010 med full lume tavla till honom.

KÀnns det bekant? Jag vill köpa tillbaka min klocka.
TRRREEEEEEETIOOTUUUUUUUSEN, som nÄgon skulle sagt ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
SÄ om jag förstÄr det hela rÀtt sÄ Àr min Aqualand en JP2004-07E, korrekt?

image.jpeg
Nej, CQ1021-50 aka C023. Kolla hur det digitala fönstret sitter och ser ut jÀmfört med re-issuen :)

EDIT: De moderna JP200x har Àven runt gÀngat baklock, istÀllet för metallplattan med 6 st smÄskruvar. Vidare drivs de av ett batteri och har cal 520, vilket stÄr smÄtt smÄtt lÀngs ner kl. 6 pÄ urtavlan, jÀmfört med de tidiga, som har 3 batterier och har cal C020 skrivet pÄ samma stÀlle.
 

Simpatico

Rolex
SlÀnger ut denna frÄgan igen:
-NÄgon som har koll pÄ vart man kan fÄ köpa loss visarna till Aqualand JP2004? Lume och guld varianten.
Jagar vÀldigt frekvent pÄ bukten och andra platser men har inte fÄtt napp nÄgonstans.
Kan stÀcka mig till att köpa en skrotklocka bara om visare matchar och det inte Àr fantasipris.
Har en fin dykare som bara vÀntar pÄ att fÄ rÀtt visare ditsatta.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ ett stĂ€lle i nĂ€rheten av Rob Engström i sthlm som man kan med gott samvete lĂ€mna in en Enzo för batteribyte och fĂ„ tillbaka den samma dag? GĂ€ller en lördag :)
 

Greven

Audemars
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ ett stĂ€lle i nĂ€rheten av Rob Engström i sthlm som man kan med gott samvete lĂ€mna in en Enzo för batteribyte och fĂ„ tillbaka den samma dag? GĂ€ller en lördag :)
Jag lĂ€mnade in min Aqualand till Ur & Penn vid ÅhlĂ©ns City för batteribyte, byte av packningar och provtryck. Smidigt och bra!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nu nÀr vi förmodligen har vÀrldens lÀngsta trÄd om Aqualands, tÀnkte jag vi skulle göra den Ànnu lÀngre :)

Inledningsvis kan jag bara berÀtta att jag Àr ett inbitet Aqualand-fan, och det var en klocka i just denna modellserien, som startade mitt allra första ha-begÀr efter en specifik klockmodell, nÄgon gÄng pÄ 90-talet. Visst hade jag haft lite klockor tidigare, men dÄ hade jag fÄtt de som present, utan att sjÀlv varit speciellt delaktig i valet och inköpet.

Nu till saken... TÀnkte vi skulle försöka pÄbörja ett litet "register" för lite olika Aqualandmodellerna, dÄ det finns rÀtt mÄnga olika varianter, och lite svÄrt att hÄlla reda pÄ modellbeteckningarna, eftersom de, av nÄgon anledning, inte skrivs ut sÄ ofta pÄ klockorna. Dels kanske det kan vara kul att veta vad man har, men ocksÄ skulle det kunna fungera som en liten guide för den som Àr sugen pÄ att skaffa en, och vill veta vad det finns för olika typer.

Jag vet att det finns fler varianter, sÄ fyll gÀrna pÄ med mer!

Vissa av bilderna Àr egentagna, medan mÄnga Àr frÀckt lÄnade frÄn nÀtet...

Först ut har vi de som brukar kallas C022, C023, C026 osv... Detta tror jag egentligen Àr varianter (Möjligtvis nÄgon forma av kronologisk ordning, men Àven att de jÀmna ska mÀta djupet i "meter", medan ojÀmna mÀter i "feet"?). av Aqualands med cal. 02x, som kom ca 1985.


Den riktiga beteckningen borde vara, som @masterkiller, @Vintage92 och @Zackarias Dullfiere , visar i broschyrerna i början pÄ denna trÄd, samt hÀr... https://klocksnack.se/threads/vilken-modell-av-citizen-aqualand-Àr-mest-intressant.47581/page-2




CQ1012-50 (HelstÄlfÀrgade, oftast mÀrkta STAINLESS och C022)

CQ1021-50 (StÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta STAINLESS och C023) Just denna köpte jag av @Jokkmokkswe "back in the days", och var mitt första köp pÄ gula TTT-tiden :)


CQ1039-50 (Titan med svart PVD-belÀggning med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE TITANIUM TIB-IG och C026-C029)

JH0044-07E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C023)

JH0034-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer, oftast mÀrkta BASE METAL IB och C022?)



Sen har vi de helt analoga med caliber 5810, som kom ca 1991.

AL0000-04E (HelstÄl)

AL0004-03E (StÄl med gulddetaljer)
AL0004-03W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla) Detta Àr min svÄgers, tillika min inkörsport i tonÄren btw :)

AL0005-01E (Svart PVD-stÄl med gulddetaljer)


DĂ€refter kom Hyper Aqualand med caliber D200, ca 1994.

MA9004-21E
HÀr moddad med stÄllÀnk...

MA9024-24E


Vidare kom Promaster Duplex Aqualand med cal 506, ca 1995

JP1004-02W


DÀrefter kom Promaster Marine Aqualand med cal 500, ca 1996, som finns i mÄnga varianter...

JP1010-00E (HelstÄl med svart urtavla)
JP1010-51E eller -58E (Samma som ovan fast pÄ stÄllÀnk, dvs. "-5x" betyder metallÀnk.)

JP1010-00L (HelstÄl med blÄ urtavla)

JP1010-00Y eller -00X) (HelstÄl med orange tavla)

JP1010-00W (HelstÄl med gul lumetavla)
JP1014-09W (StÄl med gulddetaljer och gul lumetavla)
JP1014-09A (StÄl med gulddetaljer och vit urtavla)

JP1030-53E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln pÄ lÀnk)
JP1031-00E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)
JP1040-09E (Titan med sina uppstickande siffror och markeringar pÄ bezeln)


JP1080-55L (StÄl med integrerad lÀnk)


Vidare en Analog kronograf med Eco-drive, med cal B741, som kom ca 1998

BJ2000-09E


Sen har vi re-issuen av den klassiska Aqualanden, som kom ca 1999.

JP2000-08E (HelstÄl med svart urtavla)

JP2004-07E (StÄl med gulddetaljer, och svart urtavla)


Nu börjar man kunna se lite mönster i modellbeteckningarna, om man rÀknar bort de allra första modellerna :)

Bl.a. sÄ slutar de fyra första siffrorna i modellbeteckningen med en "4", sÄ betyder det oftast stÄlboett med gulddetaljer.

Om första siffran efter bindestrecket Àr "5", sÄ betyder det stÄllÀnk.

Sista bokstaven i modellbeteckningen borde sÄledes vara koden för tavelvarianten.

Även om man nu kan ana viss logik, sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ inte helt lĂ€tt att hitta rĂ€tt, dĂ„ vissa modeller verkar ha gĂ„tt att köpa pĂ„ lĂ€nk, medan andra bara kommit pĂ„ gummi, och vissa modeller finns/fanns att fĂ„ med flera olika tavelvarianter, medan andra bara kom med en enda tavelvariant o.s.v.

Detta inlÀgg bör absolut inte pÄ nÄgot sÀtt ses som ett komplett facit, och allt frÄn Ärtal till modellbeteckningar, samt slutsatserna bör dÀrför tas med en nypa salt.

Det finns en hel del andra variationer, bl.a. fler olika bezelutseenden och flera kronografmodeller, sÄsom t.ex. AY5024-07W med cal 3740, som jag inte tagit upp sÄ mycket hÀr, men det Àr bara att fylla pÄ med fler om man orkar.



Sen kom Promaster Cyber Aqualand NX, dykdator med cal D716, ca 2001

MG1000-10F


Idag ser man kanske mest JP1060-01L i butiker.
Fett bra inlÀgg!!! LÀgg under köpguide recensionsdelen sÄ det inte drunknar i en trÄd för redan frÀlsta.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Fick hem ett zulu och ett tvÄdelat Nato som jag tÀnkte hÀnga pÄ min JP2004.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vilket tycker ni blev bÀst?
Klockan sitter nÀstan lite vÀl högt pÄ zulut, men gillar ÀndÄ guldringarna som passar till klockan. Det helsvarta tvÄdelade natot sitter bra, men kÀnns lite anonymt kanske. Oavsett, omvÀxling förnöjer!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem ett zulu och ett tvÄdelat Nato som jag tÀnkte hÀnga pÄ min JP2004.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vilket tycker ni blev bÀst?
Klockan sitter nÀstan lite vÀl högt pÄ zulut, men gillar ÀndÄ guldringarna som passar till klockan. Det helsvarta tvÄdelade natot sitter bra, men kÀnns lite anonymt kanske. Oavsett, omvÀxling förnöjer!
FÀrgmÀssigt det svarta zulut fÄr min röst men förstÄr om det det könns tjockt. Har du orövat vanligt nato? Jag kör det pÄ mina och det kÀnns inte lite klossigt som zulu.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
FÀrgmÀssigt det svarta zulut fÄr min röst men förstÄr om det det könns tjockt. Har du orövat vanligt nato? Jag kör det pÄ mina och det kÀnns inte lite klossigt som zulu.
Jag gjorde sÄ att jag klippte bort "sÀkerhetsremmen" som gÄr under klockan pÄ zulut , sÄ nu ligger klockan lÀgre mot handleden, plus att tvÄ av guldringarna försvann, vilket gjorde det hela lite smidigare :)
 
Topp