• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corniche

Corniche - bra eller anus?


  • Totala väljare
    125

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ser bra ut kul med svenskt också som någon ovan skrev.
Namnet kan diskuteras istället för gardinstänger som MKRGG associerar det med så tänker jag snarare på Rolls-Royce corniche :)
Klockor är en smaksak, köp den om du gillar den! Jag var nära att köpa en vit men bestämde mig för att avstå då jag inte är jätteförtjust i dress
 

meo_swe

Audemars
Min chef kom fram till mig nu i veckan och frågande lite snällt vad jag visste om märket Corniche. Sa väl i grund att om du gillar märket är det bara att köpa. Helt okej klocka för pengarna men inget för mig. Ungefär då ser jag att han har något guldaktigt på armen och sepåfan. Han hade redan köpt en!
Mina spontana intryck säger att den är välbyggd och förtjänar inte i mina ögon att kallas för kalsong/parfymklocka. Men som sagt, doublé och quartz är inget iaf jag går igång på.
20140314_143440.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag jobbar "jämsides" med dom, ska försöka få fram lite information samt framtidsplaner.

Lovar dock inget
 

Portofino

Panerai
Min chef kom fram till mig nu i veckan och frågande lite snällt vad jag visste om märket Corniche. Sa väl i grund att om du gillar märket är det bara att köpa. Helt okej klocka för pengarna men inget för mig. Ungefär då ser jag att han har något guldaktigt på armen och sepåfan. Han hade redan köpt en!
Mina spontana intryck säger att den är välbyggd och förtjänar inte i mina ögon att kallas för kalsong/parfymklocka. Men som sagt, doublé och quartz är inget iaf jag går igång på.
20140314_143440.jpg

Oh det hade kunnat sluta lite sämre! Jag höll på att falla i den fällan själv när jag höll en utläggning på kontoret om hur man kan bedömma vilken typ av människa man är beroende på vilken klocka man bär (edit. min subjektiva bedömning men wtf). Då visar en kvinnlig kollega upp sin Calvin Klein klocka och frågar vad den säger om henne. Jag fick bita mig lite i tungan och mumlade väl fram ord som "säker", "stilren" etc. varpå hon säger "vad trevligt, det var en morgongåva från min man!" Och jag fick återigen bita mig i tungan...
 

meo_swe

Audemars
Oh det hade kunnat sluta lite sämre! Jag höll på att falla i den fällan själv när jag höll en utläggning på kontoret om hur man kan bedömma vilken typ av människa man är beroende på vilken klocka man bär (edit. min subjektiva bedömning men wtf). Då visar en kvinnlig kollega upp sin Calvin Klein klocka och frågar vad den säger om henne. Jag fick bita mig lite i tungan och mumlade väl fram ord som "säker", "stilren" etc. varpå hon säger "vad trevligt, det var en morgongåva från min man!" Och jag fick återigen bita mig i tungan...
HAHA, det där är en scen jag mycket väl kan se mig själv hamna i. Skönt att du lyckade mumla dig ur situationen och slapp skapa osämja på jobbet :)
 

Joseph

Cartier
Inget direkt emot klockan, stöe mig dock på deras marknadsföring där de försöker associera klockan med lyx
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Då får de börja med att tillverka klockor som är av lyxkvalite.
Sorry men jag köper inte den logiken, det finns inga kvalitativa krav på en produkt när den ska marknadsföras (annat än vid rena lögner). Om de nu använder sociala medier för att associera sig med lyx är det helt ok enligt mig, precis som det är ok när Beats by dr Dre gör det.
 

Joseph

Cartier
Sorry men jag köper inte den logiken, det finns inga kvalitativa krav på en produkt när den ska marknadsföras (annat än vid rena lögner). Om de nu använder sociala medier för att associera sig med lyx är det helt ok enligt mig, precis som det är ok när Beats by dr Dre gör det.
Lyx blir man inte med hjälp av associationer, populäritet, igenkännande etz. utan lyx ( haha fånigt det låter att upprepa "lyx") ska finnas i produkten vilket det inte gör i Corniche fall.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Lyx blir man inte med hjälp av associationer, populäritet, igenkännande etz. utan lyx ( haha fånigt det låter att upprepa "lyx") ska finnas i produkten vilket det inte gör i Corniche fall.
Min vän, jag säger inte emot dig angående corniches kvalitet. Jag tycker dock att om corniche vill locka massorna genom smart gjord reklam är det lugnt för mig :) Ingen som tror att corniche är lyx är intresserad av att veta om de faktiskt är det
 
Topp